Deel 2, hoofdstuk 4. Dat is onmogelijk

278 7 1
                                    

Na ongeveer 30 minuten komt de arts terug. "Meneer en mevrouw, zoals ik al zei, is de uitslag binnen" begint de arts weer. "Mevrouw u heeft geen ziektes of gekke kwaaltjes" zegt de arts, die ons vol spanning laat wachten. "We hebben als uitslag gekregen dat.... Je zwanger bent" gaat de arts verder.

Terense's p.o.v.

Ik zwanger?! Nee dat kan niet... Ik wil en kan niet geloven dat ik weer zwanger ben... "Dat is onmogelijk" breng ik zacht uit. "De uitslag liegt er niet om... U bent zwanger, en al ruim 14 weken" zegt de arts. "Maar ik ben niet aangekomen, alleen afgevallen" zeg ik. "Terense, ik denk dat we Jayden en fleur moeten vertellen dat ze er een broertje of zusje bij gaan krijgen" zegt Jeremy. Ik kan niets meer zeggen. "Willen jullie me alleen laten?" zeg ik zachtjes. "Ja natuurlijk" zegt Jeremy, als hij me een klein kusje geeft. Jeremy en de arts verlaten de kamer. Ik begin te huilen, tranen stromen over mijn wangen, er lijkt geen eind aan mijn tranen te komen. Ik zwanger, alweer... nee dat kan niet. Ik leg mijn hand op mijn buik. "Dag kleintje... zit jij echt in mijn buik?" begin ik tegen mijn buik en mezelf te zeggen. Ik moet lachen door mijn tranen heen, ik praat tegen mezelf en tegen mijn buik, die gedachte laat me lachen. "Mama, je word weer oma..." zeg ik zacht, kijkend naar het plafond. Wat zou mijn moeder nu denken of zeggen? Er word aangeklopt. "Ja, binnen" zeg ik. "Wil je dat ik blijf of moet ik naar huis gaan?" zegt Jeremy. "Blijf alsjeblieft bij me..." zeg ik zacht. Jeremy komt naast me liggen. "Schat, over ongeveer 6 maanden hebben we er een kleintje bij" zeg ik. "Je kan het nog steeds niet geloven he?" zegt Jeremy. "Nee inderdaad. Het is toch ook raar, om te bedenken dat we over 6 maanden ouders zijn van 3 kinderen en niet meer van 2?" zeg ik nadenkend, over hoe we er bij zitten over een paar maanden.

Heey,

Sorry het is een klein stukje. Maar had niet zoveel inspiratie. Ideeën zijn natuurlijk altijd welkom. Hadden jullie verwacht dat Terense zwanger zou zijn? En wat denk jij dat het word? Weet jij een leuke naam? Laat het me weten in de comments. En tot snel hoop ik.

-xxx-

k-coll

16 en zwangerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu