5. gefeliciteerd

1.9K 47 6
                                    

Nou geweldig zit ik dus in bad met een wee. 'Ik wil uit bad'.

'Oké' zegt de verloskundige als zij een handdoek vast houdt. Als ik me heb afgedroogd voel ik iets nats tussen mijn benen. 'Wat gebeurd er' Ik raak lichtelijk in paniek. 'Ik denk dat je vliezen zijn gebroken' stelt Anne-Bella mij gerust. 'En wat houdt dat in' zeg ik verward. 'Nou bij mij had ik toen binnen anderhalf uur een klein meisje in mijn arme' zegt Anne-bella trots. 'O oké, maar ik wil wel naar het ziekenhuis' zeg ik iets gekalmeerd. 'Ik denk dat het nu te laat is om naar het ziekenhuis te gaan. Je kan nu beter thuis gaan bevallen' zegt de verloskundige rustig. 'Je moet op bed gaan liggen'. 

Ik loop zo snel als een hoog zwangere vrouw die elk moment kan bevallen kan lopen naar mijn bed en ga er op liggen. 'AUW' schreeuw ik het uit van de pijn. Blijkbaar horen de buren dat want ik hoor de deurbel gaan.


'Als ik bij 0 ben dan moet je persen' legt de verloskundige mij rustig uit. '3'
'2'
'1'
'0 nu persen, persen, persen'.

2 uur later.

Ik ben helemaal kapot. Maar dan hoor ik keihard gehuil die de stille kamer vult. 'Gefeliciteerd jullie hebben een zoon en een dochter'.

ik begin te huilen van geluk. 'Wie moet de navelstreng doorknippen' wilt de verloskundige weten. 'De vader' is mijn zelfverzekerde antwoord. De verloskundige geeft de schaar aan Jeremy, ze zet de navelstrengklemmen op de plek waar ze moeten. Dan knipt Jeremy de navelstrengen door. We krijgen de kleintjes in onze arme en genieten van het moment. Tot het moment wordt gebroken door de telefoon van Anne-Bella die overgaat. 'Ja hallo met Anna' zegt zij als zij de telefoon opneemt.
'Hey Sem'.
'Ja ze zijn geboren'.

'Ja het is een tweeling'.
'Dat ga ik even vragen'.

'Kan Sem met Tess komen' vraagt ze aan ons. Ik kijk naar Jeremy en dan kijken we allebei naar de verloskundige die knikt 'als jullie het willen' is haar antwoord. We knikken allebei. 'Ja is goed tot over een half uurtje' zegt zij als zij ophangt. 'Dus hoe gaan jullie, jullie prachtige zoon en dochter noemen?' vraagt Anne-Bella nieuwsgierig

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit is weer een klein stukje.

Weet iemand een naam.

Ik ga pas verder als ik een paar namen heb want anders kan ik niet verder ;-) Het mag door dezelfde persoon maar moet minstens 4 jongens namen en minsten 4 meisjes namen hebben.

16 en zwangerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu