deel 2, hoofdstuk 5. 3 weken voor de bevalling.

259 5 4
                                    

De afgelopen periode was erg zwaar. We hebben jeugdzorg weer over de vloer, ze gaan ons onder toezicht zetten... Want onze kinderen waren weinig bij ons thuis. Ik lag vaak in het ziekenhuis. En als ik thuis was, hadden Jer en ik ruzie, tot schreeuwens toe -als de kinderen niet thuis waren- dat de buren aanbelde of we zachter konden doen. Politie is ook geregeld over de vloer gekomen, wat een hel.
"mama" roept Fleur. "Waar is Jayden?" Vraag ik aan haar. "Schommel" zegt ze als ze me knuffelt. Ik loop naar de keuken, en begin te koken. "Mama, waar ben je?" Roept Jayden. "Keuken".
Ik pak de pannen, en de benodigdheden. "Ter, wat eten we?" Zegt Jeremy als hij de tafel dekt. "Spaghetti a la Terense" zeg ik lachend. "Ik hou van jullie" zegt Jeremy als hij achter me gaat staan.

30 minuten later.
"Eten" roep ik als ik de kaas pak uit de koelkast. Jeremy pakt de pan. Ik doe alvast wat spaghetti op de borden van de kinderen. "Mama, samen in bad?" Zegt Fleur als ze op de stoel klimt. "Nee, we hebben gister al gebadderd, vanavond douchen of helemaal niet" zeg ik streng. Ik schep voor mij zelf ook op. Ik loop naar de koelkast. "Jer Biertje?" Zeg ik als ik de limonade uit de koelkast pak en 2 bekers vul met limonade. "Nee het zelfde als jij" zegt hij met volle mond. Ik pak 2 wijnglazen en doe daar ook limonade in. Als ik de 2 bekers naar de kinderen breng. "Je mag niet met volle mond praten" hoor ik Jayden nog net zeggen tegen Jeremy. Ik zet de bekers op tafel. "Dankjewel mama" zeggen ze tegelijk. Ik loop terug en pak de wijnglazen met limonade. "Terense, dat dacht ik even niet" zegt hij streng en een tikkeltje boos. "Proef" zeg ik als ik zijn glas heb neer gezet en mijn glas geef. Ik ga zitten. En krijg een goedkeurend knikje wanneer ik het glas aanpak.

Later die avond.
"Mama" zegt roept Fleur. Ik sta op van bed. Jeremy en ik waren net Netflix aan het kijken in onze kamer. Ik doe haar deur open. "Ja schatje" zeg ik als ik naar haar bed loop. "Ik moet plassen" zegt ze zacht. Ik geef haar een hand en loop mee naar de badkamer. "Mama, mag ik bij jullie slapen?" Vraagt ze zacht. "Ja, hoor liefje" zeg ik rustig. "Klaar" zegt ze als ze opstaat. Ik spoel door. En we lopen naar onze kamer.

Pov Jeremy.

Fleur en Terense komen onze kamer ingelopen. "Papa" zegt ze als ze op bed klimt en tegen mij aan gaat liggen. Terense gaat naast ons liggen. "Ik ben moe Jer, ik ga slapen" zegt Terense als ze zich omdraait. Ik doe de tv uit en ga ook liggen. "Papa, ik vind jou lief" zegt Fleur zachtjes. Ik geef haar een kus "ik ook van jou". Al snel valt Fleur inslaap. Ik kijk naar Fleur. "Jer, ben je wakker?" Zegt Terense zacht. "Ja" zeg ik, Terense doet het licht aan. "Ik ben bang voor jeugdzorg... straks halen ze onze kinderen weg" zegt ze bang. Ik geef haar een aai over haar arm "het komt goed" zeg ik standvast.

Heeey,
Sorry dat het zolang heeft geduurd. Maar ik had geen inspiratie. En ik heb besloten dat dit boek niet meer dan 20 hoofdstukken zal krijgen. Het volgende hoofdstuk wil ik denk ik doen dat het 5 jaar later is, wat vinden jullie van dat idee?
Hoop dat jullie het een leuk hoofdstuk vinden en laat een reactie achter als je wilt. En nogmaals excuses voor het lange wachten en het korte hoofdstuk

-xxx- k-coll

16 en zwangerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu