Affetmek

49 7 2
                                    

Affetmek sizi özgür kılar.                                                                                                                                                     Bir insana karşı yapabileceğiniz en büyük iyilitir affetmek. Onu hapsettiğniz yerden çıkarmaktır, ona karşı içimizdeki beslediğniz kötü duygulardan arınmaktır affetmek. Herkes affetmeyi hakeder mi? Benim düşüncem yaptığı şeyden işman olan herkes affetmeyi hakeder. Affetmeyi ikinci bir şans olarak düşünmeyin sakın! Affetmek hem size rahatlatır hem de sizi ondan vicdanen üstün yapar. Bu üstünlük bile karşınızdakinin affedilmesini hakettirecek bir durumdur. Affetmeniz onu sevdeğiniz, o kişi ile konuşmak zorunda hissettiğiniz, o kişinin beklentileri doğrultusunda hareket ettiğiniz anlamına gelmez.Affetmeniz o kişiye karşı olan intikam ateşini söndürmektir, duygularınızı onarmasıdır. Affetmezseniz eğer, o hep sizde kalır. Sizin içinizde bir anda aklınıza düşer ve intikam hırsınız daha da çok artar. Affedilmeyi haketmese bile affetmeniz onun sizden gitmesini sağlar.                                                                                                                                           Affetmek intikam değil midir? İyilerin intikamıdır hem de. Karşınızdaki bağışlamak uzun süredir aslında, bir anda olmayacak bir şey. Zaman içerisinde yavaş yavaş olur.


Ne demiş şair? "İyliğe iyilik her kişinin karı kötülüğe iyilik er kişinin karı."                                    

Ve Sen GeldinHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin