You and i
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Brak!
Benda berbentuk empat segi itu dihempas kuat diatas meja, langsung tidak peduli bertapa mahalnya harga telefon tersebut. Gigi diketap kuat menandakan dia betul-betul geram bahkan urat-urat dahinya mula kelihatan menandakan dia sudah hilang sabar.
"Hello siapa ni?"
"Cik Minju ini saya Chaewon..."
"Oh, Chaewon-ssi maaf sekarang saya tengah sebok nanti awak telefon balik"
Bib*
Cuma itu perbualan mereka selepas itu minju seakan-akan cuba mengelak menjawap panggilannya, beberapa kali panggilannya diabaikan terakhir kali panggilan Chaewon cuma dijawap oleh secretary minju yang memaklumkan minju sedang sibuk berkerja menandakan dia tidak ingin diganggu.
......
Manakala disebuah ruang pejabat atau lebih tepat lagi pejabat minju, minju tidak lepas memerhati telefon bimbitnya setiap kali nada dering telefonnya berbunyi dan nama Chaewon tertera disitu jantung minju akan berkerja dua kali ganda lajunya. Oleh itu, dia tidak mengarahkan secretarynya keluar dari bilik pejabatnya.
Waktu sudah beranjak kepetang selepas menyelesai kerjanya minju segera memandu pulang kerumah, didalam kereta minju mula terfikir akan kelakuannya ada rasa sedikit bersalah kerana menolak menjawap panggilan telefon dari chaewon beberapa kali.
Seketika minju teringat akan pertemuan mereka sebelum ini minju merasakan dia agak melampau, dia berharap Chaewon tidak akan berkecil hati dia mula berfikir tidak ada salah pun menjawap telefon Chaewon sebab macam mana menjengkelkan perangai Chaewon minju dapat rasanya mereka masih boleh berkawan.
Minju sudah mengambil keputusan jika Chaewon menelefonnya lagi dia akan menjawap panggilan tersebut, sekaligus dia ingin meminta maaf akan kata-kata kurang sedap yang dia lontarkan hari tu.
.
.
.
.
.
Sekarang Chaewon sudah berada diapartmentnya sendiri bersiap-siap untuk tidur, seperti biasa dia cuma akan mengunjungi rumah kedua orang tuanya pada hari sabtu dan minggu sahaja kedua omma dan appa Chaewon sudah sedia maklum akan kebiasaan anak mereka itu.
YOU ARE READING
You and I | 2kim [ ENĐ ]
Fanfiction+ Dia Kim Chaewon lelaki yang cuma menganggap wanita itu cuma mainannya, berjumpa dengan pujaan hatinya dan dikecewakan membuat sikapnya berubah drastik. Selama dua tahun dia menutup pintu hatinya rapat-rapat, menolak setiap perjodohan yang di ranca...