Bab8 : Tetamu

124 5 0
                                    

You and I

You and I

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Keadaan ruang tamu rumah Chaewon kelihatan tidak terurus, kotak pizza juga beberapa bekas makanan serta pinggan mangkuk cuma dibiarkan diatas meja manakala lantai dan perabot yang lain langsung tidak dibersihkan. Selama lima hari sejak majlis hari jadi minju kegiatan Chaewon cuma tidur, bangun, memesan makan, mandi, tengok tv dan bermalas-malasan.

Sudah masuk lima hari juga Chaewon tidak menjenguk restoran mereka, kerap kali yena datang kerumah untuk memujuk Chaewon berkerja bahkan dia mengugut untuk menjual restoran itu tapi Chaewon tetap berkeras taknak pergi kerja buat masa ini macam itulah kalau Chaewon tengah broken heart.

Ting! Tong!

Bell rumah Chaewon berbunyi menandakan dia ada tetamu, tapi dia masih tidak beranjak dari sofa untuk membuka pintu sebab dia tahu tu mesti Yena yang nak pujuk dia datang kerja tak faham bahasa betul! kening Chaewon berkerut apabila mendengar bunyi bel rumah kedengaran semakin menjadi-jadi ditekan banyak kali, Chaewon mula hilang sabar kenapa pula Yena nak tekan benda tu banyak kali bukannya dia tidak tahu bahawa yena sedia tahu apa kata laluan rumah dia.

Chaewon berjalan kearah pintu dengan muka geramnya seakan-akan dia hendak membunuh manusia yang sengaja menganggu ketenteramannya, tetapi apabila memeriksa pada skrin monitor matanya membesar memerhati minju sedang berada diluar rumah.

Adakah dia sedang berkhayal sekarang?

Sudah tentu tidak!

Tapi apa pula tujuan minju datang kerumahnya?

Dan apa pula yang perlu dia buat sekarang?

Buka pintulah duhai Ssamu yang pabo!~Author yg Cute✌

Oh okey-okey~ Ssamu.

Sebelum membuka pintu sempat Chaewon membetulkan rambutnya, mana tidaknya rambut Chaewon masih serabut lagi sebab dia belum mandi lagi. Minju ni pun satu kenapalah pula dia nak datang awal-awal pagi ni bagilah Chaewon mandi dulu bagi wangi sikit barulah hensem.

Cklek*

"Berhenti tekan benda tu" Kata Chaewon penuh penekan.

"Tepi" Arah minju dingin.

Bukannya menjawap minju malah menolak Chaewon ketepi kemudian masuk kedalam, diruang tamu mulut minju terlopong memerhati keadaan rumah Chaewon yang seperti sudah dibiarkan selama sebulan.

You and I | 2kim [ ENĐ ]Where stories live. Discover now