Bab27 : Secret Admire

85 1 0
                                    

~•°•  You & I •°•~

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

~•°•  You & I •°•~

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Chaewon merenung sekeping gambar pada tangan kanannya dengan renungan penuh rindu, itu merupakan satu-satunya gambar selfienya bersama minju yang dia ada sekarang! semua barang-barangnya berkaitan Minju sudah selamat dilenyapkan oleh Puan kim omma Chaewon sendiri Puan Kim tidak mahu sekiranya Chaewon mengingat minju lagi itu akan membuat Chaewon bersedih.

Semasa Chaewon dapat tahu omma dia nak buang semua barang Minju milik dia Chaewon masih sempat mengambil secara senyap-senyap gambar tersebut yang mana kini ianya menjadi barang paling berharga buatnya. Sempat Chaewon berfikir adakah ommanya akan menerima Minju seandainya yeoja tersebut kembali?

"Minmin awak makin Comel sekarang..."

Fikiran Chaewon terbang memikirkan apa yang berlaku dibilik CCTV kemarin...

Setelah meminta kebenaran untuk memeriksa system CCTV, dengan bantu pengawai keselamatan yang bertugas akhirnya mereka mendapatkan rakaman yang mereka perlukan. Muka Chaewon tersenyum cerah apabila dapat membuktikan dia betul-betul terserempak dengan Minju.

"Kan aku dah cakap itu mesti Minju Yen! mata aku tak mungkin silap sekarang kau percayakan Yen?" Chaewon memegang kedua bahu yena lalu mengoncangkan beberapa kali dia tidak menyembunyi rasa terujanya.

Yena hanya mempamerkan senyuman tipis matanya fokus merenung skrin Computer, iya disitu ada Minju tetapi siapa pula kanak-kanak kecil yang bersama Minju itu Yena mula tak sedap hati! dia tahu mesti Chaewon belum perasaan akan kehadiran kanak-kanak itu. Sudah cukup lama Yena tidak melihat muka bahagia Chaewon persoalannya adakah Chaewon akan terima kalau dia dapat tahu Minju sudah bahagia dengan orang lain?

Sungguh Yena tidak sampai hati memberitahu Chaewon mengenai kanak-kanak itu tapi dia tiada pilihan!

"Chae aku suka bila kau happy tapi cuba perhatikan betul-betul rakam ni" Kening Chaewon berkerut heran tapi dia menurut sahaja arahan Yena tu.

Senyuman Chaewon yang sejak tadi sudah sampai ketelinga perlahan-lahan hilang dari pandangan apabila dia perasaan akan kehadiran kanak-kanak comel disisi Minju. Hati Chaewon tiba-tiba menjadi resah memikirkan tentang itu.

Siapa kanak-kanak itu?

Apa hubungannya dengan Minju??

Apakah Minju sudah bahagia bersama namja lain dan memiliki seorang anak???

Sepanjang malam itu Chaewon tidak dapat melelapkan diri memikirkan persoalan-persoalan yang langsung tiada jawapan pasti.

Chaewon kembali sedar dari lamunan apabila pintu pejabatnya diketuk oleh seseorang, segera Chaewon memberi arahan supaya orang tersebut masuk tidak lupa dia menyembunyikan gambar tadi pada laci meja. Selepas itu masuklah Yena bersama sejambang bunga yang diikat cantik dengan reben, kening Chaewon berkerut... apa pula penyakit yena awal-awal pagi ni siap dengan bunga masuk dalam pejabatnya?

"Nah bunga untuk kau" Yena meletakkan bunga itu diatas meja kerja Chaewon.

Chaewon langsung tidak menghiraukan bunga itu sebab selama ini memang sudah banyak kali dia menerima bunga dari Secret Admirenya, yang mengherankan sekarang ni takkanlah yena belum faham dengan kebiasaan Chaewon setiap kali ia menerima bunga dia akan mengarahkan Yena supaya membuang semua bunga itu! Sejak saat itu tiada siapa lagi berani memberi Chaewon bunga.

"Bukankah aku dah pesan? Bawa keluar bunga ni dan buang" Arah Chaewon tanpa perasaan.

"Alah terimalah jin bukan susah pun...kesian orang yang bagi kau bunga ni"

"Aku tak kesah" Tekan Chaewon.

"Sekarang buang bunga tu, aku cuma akan terima bunga dari Kim minju faham?"

Yena buat muka menyampah.

"Betul ni kau taknak? Eh jap ada kad aku tolong bacakan untuk kau" Yena terus membaca isi kandungan kad itu tanpa memperdulikan Yujin.

"I miss you Chaewon-ssi?" Kening Yena berkerut begitu juga dengan Chaewon dia mula fokus pada kad itu.

"Bak sini kad tu"

"Eh cakap tadi taknak"

Yujin pandang Yena tajam barulah Secretarynya itu ikut cakap dia, Chaewon mula merenung kad itu cuba meneka siapa pengirim misteri itu.

"Macam mana, Kau dah ada buat perancangan tentang Minju?"

Chaewon mengabaikan kad itu lalu menbetulkan posisi duduknya menghadap Yena.

"Aku nak datang pejabat uncle Kim nanti aku akan tanya dia sendiri"

"Kau yakin nak pergi?" Chaewon mengangguk serius.

Selepas kejadian tiga tahun lalu keluarga Chaewon dan keluarga minju tidak pernah berhubung, kedua orangtua Minju pernah melawat Chaewon dihospital tapi dihalau oleh omma Chaewon ommanya itu betul-betul marah sehinggakan dia tidak mahu keluarganya memiliki kaitan dengan keluarga minju.

"Aku rasa buat masa sekarang kau bertenang dulu, kau nampakkan Minju pun masih belum sedia nak jumpa kau" Muka Chaewon yang datar menjadi semakin kelam dan gelap seakan-akan ada awan mendung berarak atas kepala dia.

"Aku tak boleh yen, semua ni buat aku tak senang duduk" Luah Chaewon terus terang.

"Aku faham perasaan kau aku cuma minta supaya kau tenang, aku akan siasat perkembangan minju dan beritahu kau secepat mungkin"

Pada akhirnya Chaewon cuma mampu mengangguk setuju dia tidak boleh tergopoh-gapah.

"Hah, kau dah sediakan hadiah untuk perkahwinan Chaekura? Karang merajuk pula pasangan bakal pengantin tu" Tanya yena hanya berniat untuk mengalihkan topik perbualan.

"Sudah, dah bagi dah pun"

"Tsk! patutlah happy semacam kemarin... kau bagi apa?"

Tbc.

Mungkin sya akan double up hari mungkin..😅

You and I | 2kim [ ENĐ ]Where stories live. Discover now