Bab29 : Siapa???

86 3 2
                                    

~•°• You & I •°•~

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

"Minwoo!"

Mendengar Yujin menyebut namanya minwoo menoleh seketika pada Yujin senyumannya terus mengambang, kanak-kanak kecil itu segera melangkah mendekati Yujin.

"Daddy!" Minwoo masuk kedalam pelukan Yujin tanpa disuruh.

"Wowoo kamu sepatut dengar cakap mommy kamu, maaf ya Chaewon pasal tadi dia ni memang nakal sikit macam mommy dia" selepas menegur perbuatan minwoo sebentar tadi Yujin meminta maaf pula bagi pihak Minwoo seperti meminta maaf atas kelakuan nakal anak sendiri.

Sebenarnya Yujin sengaja melakukan itu dia mahu melihat reaksi Chaewon, lalu dia mengalihkan pandangan pada minju Yeoja itu hanya menunduk.

"Tak mengapa dia masih kecil tak perlu berkeras dengan dia" Jawap Chaewon bersusah payah dia cuba senyum tapi cuma senyuman paksa yang hadir saat ini.

"Minju sini" panggil Yujin.

Minju tiada pilihan dia terpaksa menguatkan diri melalui semua ini, perlahan-lahan dia melangkah lalu berdiri disebelah Yujin tidak lupa dia memandang Chaewon seketika namja itu hanya menunduk enggan membalas pandangannya lagi.

"Chaeyeon Hyung, Sakura Nonna kenalkan ini Min..." Minju cepat-cepat memotong dia tidak ingin berpura-pura tidak mengenal Chaeyeon dan Sakura.

"Chaeyeon, Sakura tahniah atas perkhawinan kamu berdua..."

"Lama tak jumpa Minju, terima kasih sebab datang" Balas Sakura walaupun sakura tahu apa yang berlaku selama ini dia tidak patut memberikan layan buruk pada minju bagaimana pun dia dan minju masih lagi bergelar kawan.

"Ini anak kamukah?" Soal Sakura seraya mendaratkan cubitan lembut pada kedua pipi minwoo.

"I-Iya nama dia Minwoo" Jawap Minju sedikit teragak-agak dia menjawap kerana ada Chaewon disitu.

"Minwoo~ya Kiyeowo..." puji Sakura.

"Anak saya memang comel hehe" kata Yujin sambil tersengih, sempat Minju memberikan pandangan tajam pada yujin tanpa sepengetahuan semua orang.

Serentak dengan itu fikiran Chaewon menjadi kosong.

"Yujin hyung sebenarnya tak sangka kamu dah kenal dengan Minju kalau hyung boleh tahu apa hubung kamu berdua?" Tanya Chaeyeon heran yang dia tahu Yujin belum berkahwin lagi tapi kenapa pula kanak-kanak itu memanggil Yujin dengan gelaran daddy? adakah Yujin dah kahwin secara senyap-senyap fikir Chaeyeon tapi kenapa perlu dengan Minju? Chaeyeon sendiri tidak dapat membayangkan perasaan Chaewon dikala ini.

"Minju dia..."

Chaewon segera memotong kata-kata Yujin itu sungguh dia tidak sanggup mendengar Yujin mengumumkan bahawa Minju adalah miliknya.

"Y-Yeon kkura, sorry aku tak boleh lama dekat sini aku ada urusan aku minta diri dulu" Selepas meminta diri untuk pergi cepat-cepat Chaewon meninggalkan tempat itu dengan perasaan sebaknya.

Yena dapat menangkap senyuman sinis milik Yujin, sempat dia melemparkan jelingan maut lalu mengejar Chaewon dalam hati dia berharap Yujin tidak akan mengulangi tindakan bodohnya.

.

.

.

.

.

Ketika Yena sampai dikawasan parking kereta Chaewon sudah memecut lalu meninggalkan tempat itu, tidak berlengah lagi yena segera masuk kedalam keretanya mengejar kereta Chaewon yang dipandu dengan sangat laju.

Tak sayang nyawa betul! Umpat Yena lagi, apabila kereta Chaewon masuk kedalam perkarangan rumah appa dan Ommanya sendiri Yena melepaskan nafas lega sekurang-kurang Chaewon tidak membunuh seperti apa yang berlaku 3 tahun dahulu.

Chaewon menghempas kasar badannya diatas katil dia meringkuk dan menangis sejadi-jadinya mengenangkan nasib malangnya, peduli apa kalau dia nangis sebab tak ada siapa akan dengar cuma Tuhan, author dan Reader buku ni aje yang tahu dia nangis...

Chaewon masih lagi dalam keadaan seperti itu sehinggalah jam menunjukan 8 malam, tadi Puan Kim ada jenguk anaknya dibilik tapi apabila nampak Chaewon tertidur dia tidak ingin menganggu anaknya tidur. Chaewon bangkit dengan ke posisi duduk telefon segera dicapai dia ingin mengetahui hal sebenar dia masih tidak percaya bahawa Minju sudah menjadi hak orang lain iya dia perlu bertanya pada Chaeyeon.

Melihat jam pada telefonnya Chaewon mengurungkan niatnya dia tidak mahu menganggu pasangan pengantin baru itu, dia mula geram dengan diri sendiri kenapa dia perlu meninggalkan majlis petang tadi. Telefon pada tangannya dilempar kedinding berkecai seperti hatinya saat ini lalu dia berbaring semula menyerabutkan rambutnya.

"Minwoo..."

"Siapa budak comel tu? Betulkah dia anak minmin dengan namja tu??"

"Wuarghh apa aku fikir ni! Tak mungkin! Tak mungkin!!"

"Aku kena tanya uncle Kim esok! Iya betul..."

Tbc.

Jgn lupa Vomment😊

You and I | 2kim [ ENĐ ]Where stories live. Discover now