~•°• You & I •°•~
.
.
.
.
.
.
.
.
"Eunbi-ya..."
Terbangun pada jam 4 pagi minju hanya mampu merenung muka tenang Chaewon yang masih berada dialam mimpi, beberapa kali dia mengusap pipi namchin memuji kekacakan Chaewon dan pipinya merona merah mengingatkan bertapa semangatnya Chaewon berada diatasnya semalam tetapi ketika dia mendengar Chaewon mengigau menyebut nama seorang yeoja fikirannya menjadi kosong dengan serta-merta!
Yang ada dalam fikirannya sekarang cuma nama Eunbi sahaja berserta beberapa persoalan yang langsung tiada jawapannya, nama itu mula terngiang-ngiang dalam kepalanya tanpa henti membuatkan minju bergetar. Entah kenapa dada minju menjadi sesak dan timbul satu perasaan takut sekiranya Chaewon meninggalkannya satu hari nanti dan pergi bersama yeoja bernama Eunbi itu...
"Minju?"
"Minjuu?"
"Cik Minju!"
Dia tersedar dari lamunannya ketika Jo Yuri kawan baik merangkap Secretarynya memanggil dengan agak keras. Minju memandang pada yuri seketika kemudian matanya meliar memerhati sekumpulan pekerja sedang memerhati dengan muka risau.
"Cik Kim awak okey? Kalau awak tak sehat mungkin kita perlu tunda mesyuarat ni" Tanya seorang pekerja yang duduk dihadapan betul-betul menghadap minju.
"S-Saya tak apa-apa Encik lee dan maafkan saya mmm mari kita teruskan mesyuarat, Encik Gong boleh tolong jelaskan sekali lagi?" Pekerja dengan panggilan encik Gong itu hanya mengangguk kemudian mengikut perintah minju itu.
Mereka sedang berada didalam bilik mesyuarat dan minju tidak tahu kenapa dia boleh mengelamun terfikir tentang Chaewon pula, dua minggu sudah berlalu sejak dia mendengar Chaewon mengigau nama seseorang dalam tidur dia sudah bertanya pada sakura tentang hal itu tapi sakura tidak memberitahu malah menyarankan Minju bertanya sendiri pada Chaewon malangnya minju tidak berani bertanya pada Chaewon.
Satu perkara lagi yang menganggu fikiran Minju tentang Chaewon yang mana pagi itu apabila Chaewon terbangun ia segera mencari minju diseluruh ruang rumahnya dan mendapati minju berada didapur yang peliknya dia menangis dan meminta pada minju untuk berjanji supaya tidak meninggalkannya bukankah sepatutnya minju yang perlu berfikir begitu? Minju mengeleng perlahan cuba membuang jauh fikiran-fikiran yang cukup rumit itu.
Ya sudah dua minggu berlalu dan sejak tiga hari lalu kini minju tidak dapat berkunjung kerumah Chaewon lagi untuk meluangkan masa bersama dia terlalu sebok kerana dia perlu mengantikan posisi appanya kerana kabar kesihatan appanya tidak membolehkan dia berkerja buat sementara waktu. Minju bukanlah anak tunggal dia memiliki seorang oppa yang kini sedang menetap diluar negara dan memilih berkerja disana.
YOU ARE READING
You and I | 2kim [ ENĐ ]
Fanfiction+ Dia Kim Chaewon lelaki yang cuma menganggap wanita itu cuma mainannya, berjumpa dengan pujaan hatinya dan dikecewakan membuat sikapnya berubah drastik. Selama dua tahun dia menutup pintu hatinya rapat-rapat, menolak setiap perjodohan yang di ranca...