Bab25 : One Fine Day

89 2 2
                                    

~•°• You & I •°•~

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

~•°• You & I •°•~

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Chaewon sedang berada didalam sebuah ruang pejabat berbincang dengan seseorang, sudah tentu perbincangan mereka berkaitan dengan busniess. Chaewon tidak berseorangan seperti biasa ketika jam kerja yena akan sentiasa mengikut kemana sahaja dia pergi setelah mencapai kata sepakat Chaewon dan orang tersebut berjabat tangan sambil bertukar senyuman.

Setelah berjumpa dengan klien sebentar tadi Chaewon berserta Yena dan beberapa pekerja mengiringi mereka menuju ke lif, sempat pekerja-perkerja tadi menunduk hormat pada Chaewon dan Yena sehingga pintu lif tertutup sepenuhnya. Sepanjang berada didalam lif Chaewon hanya fokus memandang Tabletnya tanpa menghiraukan sesiapa yang turut berada didalam lif dia sebok memeriksa turun naik Saham yang sentiasa berubah dari masa kesemasa.

Ting!

Bunyi tersebut mengisyarat lif akan berhenti Chaewon mengangkat muka seketika memeriksa tingkat berapa mereka sekarang, tingkat 4 dia fokus semula kearah tabletnya membiarkan beberapa orang yang keluar daripada lif berserta beberapa orang juga masuk memenuhi lif.

"Chae kau taknak buat lawatan?" Tanya Yena selalunya jika mereka singgah dimana-mana Chaewon tidak segan-segan membuat pemeriksaan mengenai pemasaran barang syarikat mereka.

"Tak perlu" Jawap Chaewon singkat tanpa menoleh pada Yena sebok sangat dengan tab dia.

Namun, ketika pintu lif hendak tertutup tergerak hati Chaewon ingin mengangkat muka memandang kearah pintu lif dan pandangan matanya bertembung dengan seseorang yang amat dirindukannya.

Minju?!

Semua berlaku dengan cepat selepas itu pintu lif tertutup dengan perlahan hal itu membuatkan Chaewon cemas dia mula berasak-asak dengan manusia dalam lif untuk sampai pada pintu dia segera menekan tombol lif beberapa kali berharap pintu akan segera terbuka malangnya pintu itu tidak terbuka malah mula bergerak kebawah cepat-cepat dia menekan tombol lif pada tingkat tiga.

"Chae kau kenapa?" Tanya Yena bingung tiada angin tiada ada ribut tiba-tiba perangai bos dia jadi pelik.

Ting!

Sekali lagi pintu terbuka kali ini Chaewon segera keluar Yena juga turut keluar, mata Chaewon meliar mencari arah tangga tergesa-gesa dia berlari kearah tangga mendaki semula menuju ketingkat empat. Sampai pada tingkat empat Chaewon segera memeriksa keadaan sekeliling namun kawasan luar lif itu tiada sesiapa.

Chaewon mengeluh kasar mukanya sambil mengambil nafas beberapa kali dia sedar bahawa dia sudah terlambat dia yakin matanya tidak silap itu pasti minju! Dia betul-betul yakin.

Tidak jauh dari tempat Chaewon berdiri Minju sedang bersembunyi disatu tempat yang sedikit tersorot, dia perlukan masa yang tepat untuk berjumpa dengan Chaewon kalau ikutkan hati mahu sahaja dia berlari memeluk Chaewon sepuas-puasnya mengubat segala rasa rindunya selama ini malangnya dia tiada keberanian untuk melakukan hal itu.

Suara Minwoo membuatkan dia mendongak kebawah memandang anaknya.

"Mommy kenapa kita menyolok?" Soal Minwoo bingung, lancar kanak-kanak berusia tiga tahun lebih itu bertutur bahasa korea walaupun dia membesar diluar negara.

Minju dan Hyewon membiasakan Minwoo bertutur bahasa korea supaya kanak-kanak itu tahu bahasa ibunda mereka, Minju segera membungkuk kebawah menyamakan ketinggiannya dengan Minwoo Senyuman paksa dilemparkan pada anaknya.

"Tak ada apa-apa sayang" Jawap Minju lembut entah kenapa saat ini dia tidak dapat menahan diri dari menangis.

"Mom, why are you crying?" Kali ini tangisan Minju berubah kepada esakkan lembut dia segera membawa Minwoo kedalam pelukannya.

"Maafkan mommy minwoo hiks mommy tak patut buat kamu macam ni.."

.

.

.

.

.

Yena mengambil nafas seketika sebelum mendekati Chaewon yang kelihatannya sedang mencari sesuatu, macam orang hilang anak pun ada cemas semacam gerutu Yena dalam hati.

"Kau kenapa ni Chae?" Soal Yena tapi sekali lagi Chaewon langsung tidak menghiraunya.

Chaewon menyerabutkan rambutnya geram berasa kecewa kerana dia kehilangan jejak minju sekejap tadi.

"Yen tadi aku nampak minju, dia berdiri dekat luar lif ni tadi! Itu mesti dia aku yakin!" Tekan Chaewon yakin.

Yena berasa kurang yakin dengan Chaewon besar kemungkinan Chaewon cuma berkhayal.

"Kau pasti?" Tanya Yena serius.

"Aku pasti Yen mata aku belum rabun lagi!" Jawap Chaewon sedikit emosi apabila yena mempersoalkan hal yang sudah semestinya pasti.

"O-Okey kalau macam tu sekarang kau tenang dulu biar aku fikir sekejap" Pinta Yena selalunya hampir semua masalah Chaewon akan dapat diselesaikan mengikut buah fikiran Yena tidak salahkan kalau Chaewon sangat berharap pada Yena sekarang.

Yena memerhati sekeliling cuma ada beberapa orang awam yang berada disitu sedang melakukan hal masing-masing, langsung tidak kelihatan jejak yeoja bernama Minju itu! Matanya masih ligat memerhati sekeiling manakala otaknya ligat berfikir dan entah kenapa mata dia tergerak untuk memandang keatas...

Ting!

Yena berjaya mencari satu penyelesaian.

CCTV!

"Chae" panggil Yena sambil menunjuk kearah CCTV.

Serentak dengan itu senyuman Chaewon mengembang memerhati benda tu, dia segera memeluk Yena dengan erat dia tahu dia boleh harapkan Yena.

"Otak kau memang bergeliga Yen, kau memang kawan baik aku" Puji Chaewon sambil memeluk yena dengan muka bahagia.

Tbc.

Daku cuma nak ucap kn gumawo pd sesiapa reader yg sudi baca ff ni i love youu😘

You and I | 2kim [ ENĐ ]Where stories live. Discover now