[3]

1.7K 138 31
                                    

i knew it from the start
that you are the breath
to my suffocating heart.




•••


Berkerut dahi aku melihat skrin telefon lama sangat. Aku merengus kasar. Nama panjang dia apa? Adrian Baba? Adrian Lee?

Haaaa, tak jumpa pun instagram dia!

Aduh, makin pening kepala aku jadinya. Kepala direhatkan di atas bantal. Kali ini aku tukar posisi. Kalau tadi meniarap kali ini aksi kuak lentang pulak.

Jari dah naik kebas asik scroll sambil misi mengendap mencari instagram manusia bernama Adrian. Huh, susah betul. Nama dah lah macam mat salleh. Kalau aku search macam - macam yang keluar. Sampai lelaki dari Bangladesh pun ada!

Mana ig kau wahai Adrian si pameran?

"Akak, aku tengok kau ni macam tak betul tau sengih seorang diri? Kau ada boyfriend eh?"

Pantas aku berlari menutup pintu bilik. Walaupun aku yakin, jam dua belas tengah malam begini walid dan ummi dah tidur. Tidur awal sebab kena bangun awal. Hanya aku dan Zahirah yang masih berjaga. Sebab selalunya memang tak tidur malam pun.

Aku mendekati Zahirah di atas katilnya. Senyumku melebar. "Tadi akak jumpa prince piano tu!" Kata aku teruja. Prince Piano tu gelaran untuk Adrian.

Gelaran tu wujud sebab setiap kali dia main piano, aku dan Zahirah mesti akan terikut menyanyi sekali dalam bilik. Sampai pernah sekali tu, Zahirah tengah mandi lepastu dia menyanyi sekali!

Tapi tak sampai satu minit walid dah ketuk pintu suruh berhenti menyanyi. Lepastu walid sambung tazkirah. HAHAHA, boleh bayangkan tak macam mana gilanya kitorang dengan Adrian?!

Zahirah ternganga. Dia mendekati aku. Earphone dicabut dan phone diletak ke tepi. "Seriously? Bukan dia sombong ke? Dia nak cakap dengan kau ke akak?" Soal dia tak reti sabar.

Aku memukul lengannya geram. "Janganlah tanya banyak sangat! Bagi aku cerita dulu tak boleh ke?" Rungut aku dan kemudian bibir aku mengukir senyuman lebar apabila teringatkan adegan tengah hari tadi.

"Hah, cerita cepat!" Zahirah makin merapat. Tak sabar nak dengar cerita pasal Prince of Piano yang kami gila - gilakan bagai nak mati itu.

Aku tayang senyuman bangga, "dia belanja aku."

Dahi Zahirah berkerut. Jari mengetuk dagu sendiri. "Sebab?"

Aku tayang muka bosan. Kena ke tanya sebab? Spoil lah cerita romantik aku. "Sebab aku tertinggal dompet." balasku serius.

Zahirah sudah ternganga dengan mata yang membulat. "Kakak! Untungnya kau!"

"Kan!" Aku senyum bangga. Siapa je tak bangga bila crush sendiri belanja, walaupun sebenarnya pinjam ya.

Tangan memangku dagu sendiri. Mata aku merenung langit yang sudah gelap melalui tingkap. "Lepastu," wajah kacak Adrian terbayang di depan mata. "Dia lepak dengan aku dekat taman!"

Makin tidak puas hati Zahirah jadinya. Bibirnya dicebik. "Kau ni akak! Crush aku tu!"

Aku menjegilkan mata padanya. "Aku yang suka dia dulu eh?" Bentak aku geram. Minah ni suka rampas crush aku, sebab tu crush aku ramai. Maklumlah, tak kisah kalau terpaksa berkongsi. Eheh.

"Bukan boleh share ke?" Keningnya diangkat.

"Tapi yang pasti dia aku punya lah. Kau tu boleh intai je! Mengurat jangan!" Tajam mata aku menikam Zahirah. Berani dia mengurat crush aku, aku cukur rambut dia sampai botak!

Zahirah mencebik.

Aku tersenyum kembali apabila wajah Adrian masuk ke dalam bayangan. Mata biru gelap dia... muka baik dia tu.

Kita Berdua✔️Where stories live. Discover now