i knew it from the start
that you are the breath
to my suffocating heart•••
P R I N C E OF P I A N O
•••
"Ayden, hold my hand! Nanti awak sesat pulak!" Jerit aku apabila Ayden masih berjalan di belakang. Ibu mana je tak risau kalau anak dia hilang nanti. Sekarang sudahlah macam - macam kes.
Ayden mencebik. Tangannya menggenggam erat tangan aku. "Ibu, Tokyo best ke?" Soalnya teruja. Mana tak teruja, baru masuk lapangan terbang Kuala Lumpur pun dah macam masuk istana, teruja lain macam.
Jakun betul anak.
Memandangkan pelepasan kami lagi sejam, aku mengambil tempat duduk dahulu. Bagasi diletakkan di tepi. "Ayden lapar tak? Ibu belikan apa - apa."
Jari telunjuknya mengetuk dagu seketika sebelum Ayden mengangguk laju. "Ada Mcd ke ibu?" Soalnya dengan suara yang dilembutkan.
Aku menjuihkan bibir. "Nak yang maha je kau ni," rungut aku geram. Pantang tanya nak makan apa, semua nak restoran berjenama. "Jom."
Tangannya aku gapai semula. Kaki melangkah ke restoran Mcd yang tidak terlalu jauh itu. Mak aih, boleh tahan penuh kedai ni.
Mata aku melilau mencari tempat duduk yang kosong cukup untuk kami berdua. Malangnya, tiada meja kosong langsung. Namun, mata aku dapat menangkap sebuah meja yang hanya diduduki seorang lelaki. Meja itu panjang, jadi mustahil dia akan rasa terganggu.
Aku pandang Ayden. "Ayden, please ask that uncle, boleh tak share meja? Ibu pergi order ayam Ayden kejap."
Akur dengan arahan aku, Ayden terus menapak ke meja hujung yang dihuni oleh lelaki berhoodie itu. Aku pula terus beratur di dalam barisan untuk mengambil pesanan.
"Ayah! Jangan tinggalkan Ayden!"
Jantung aku terhenti. Aku terus memandang ke arah meja tadi. Benar, kelihatan anak aku sedang memeluk tubuh lelaki yang berhoodie itu dari belakang, seperti tidak membenarkan lelaki itu pergi.
Tanpa menunggu, aku terus mendekati mereka. Kelihatan Ayden sedang berusaha memeluk erat lelaki itu.
"Ayden! What are you doing?!"Ayden tersentak apabila mendengar suara aku. Tubuh lelaki itu dilepaskan dan mata yang sudah berair itu memandang aku polos. "He is my ayah!" Jeritnya pula.
Kesemua pelanggan restoran itu memandang kami hairan. Buat adegan dekat dalam restoran ni kenapa? Nak kena viral ke nak oiiii.
Aku menggeleng laju. Pipi Ayden diusap lembut. "No, Ayden. He is not your ayah. Awak silap orang-"
"Siti Aminah Zahra,"
Pang!
Jantung aku terasa direntap dari luar saat mata aku bertembung dengan sepasang mata biru gelap itu. Wajahnya dingin tanpa reaksi, namun aku tahu dia masih ingat siapa aku. Kalau tidak, kenapa dia panggil nama penuh aku.
Tangan aku menggenggam kemas tangan Ayden. Tidak sangka, setelah tujuh tahun. Akhirnya aku dapat melihat semula wajah itu. "My dark sky..."
YOU ARE READING
Kita Berdua✔️
Teen Fictionmempersembahkan- through all the darkest night we have to fight, may our love always be our light. •••• berpijak pada bumi yg sama, dicipta dari tanah, namun mereka tetap berbeza, agama menjadi pemisah ••• "Awak suka main piano?" Laju aku menyoal. S...