i know it from the start
that you are the breath
to my suffocating heart•••
Tangan ummi dan walid aku salam. Bibir mengukir sebaris senyuman. "Nanti belikan Zahra something okay?" Pinta aku pada ummi. Cukuplah senyuman ini menyembunyikan betapa pahitnya apa yang aku rasakan.
Walid sudah jauh ke depan. Nak melawat anak kesayangan, mestilah gembira kan?
"Zahra jaga diri elok - elok. Kalau ada kecemasan call ummi tau," pesan ummi sebelum dia menarik tangan Zahirah sekali.
Zahirah senyum pada aku. Dia peluk aku erat. Belakang badan ditepuk beberapa kali. "Kalau kau bosan, nak teman kau tahu kan nak cari siapa kak?"
Kepala yang tak gatal digaru. Aku pandang Zahirah dengan kerutan di dahi. "Cari siapa?"
"Cari akulah, betina! Bye!" Dia mencebik geram. Cepat - cepat dia berpaling dan beredar dari sini.
Aku tersenyum senget. Dasar cengeng punya Zahirah. Ingat aku tak nampak ke air mata dia nak menitis tu? Apa yang nak disedihkan sangat bila aku kena tinggal rumah seorang diri?
Kaki menapak ke sofa. Badan dihempas gaya mem besar. Nikmat juga duduk rumah seorang diri ni. Aku boleh bermalas - malasan tanpa gangguan. Kalau nak tidur sampai mati pun tak ada orang.
Tapi aku nak kahwin, aku tak nak mati.
Phone di dalam poket seluar dikeluarkan. Berkerut dahi aku apabila mendapati banyak notification daripada whatsApp group Adrian dan kawan - kawannya. Paling banyak merapu mestilah Whilly.
ayam itik tokwi🐽
Nama group pun buat aku takut nak buka. Apa kena mengena kitorang berempat dengan ayam itik? Kenapa emoji tu? MashaAllah, ini tak lain tak bukan kerja Whilly si bendul tu lah.
whilly
vic, kau remove zahravictor
kau lawhilly
(type dalam bahasa cina)
bitchvictor
hey whilly the dolphin
remove je lawhilly
tp kau yg admin bodo!!!
pftad sayang<3
diam lahwhilly remove you from the group.
Bibir aku diketap. Kenapa remove aku dari group whatsApp ni? Nak kena tibai ke? Hampeh punya jantan - jantan tak sunat!
Phone dihempas ke tepi. Tangan mencapai remort televisyen. Kalau tengok kdrama macam best jugak sebab tak ada sesiapa nak halang huhuhu.
Apa lagi?
Marathon drama je lah.
•••
Tangan berpeluk tubuh. Kening aku diangkat pada Victor yang masih terdiam di depan aku. "Ada apa ketuk pintu orang hah?" Soal aku kasar. Mana tak berasap aku dibuatnya, dia ketuk macam nak roboh pintu aku. Dahlah aku tengah mandi. Lepastu tak reti nak sabar. Tahu tak aku ni pakai baju dah sejam, nak pakai tudung lagi.
Hisy, cari pasal betul apek cina yang seorang ni. Ada yang aku kurung dalam peti ais nanti.
Victor tersengih. "Ad kata you tinggal seorang," kepalanya menjenguk ke dalam rumah aku. Eh, mamat nih.
YOU ARE READING
Kita Berdua✔️
Teen Fictionmempersembahkan- through all the darkest night we have to fight, may our love always be our light. •••• berpijak pada bumi yg sama, dicipta dari tanah, namun mereka tetap berbeza, agama menjadi pemisah ••• "Awak suka main piano?" Laju aku menyoal. S...