Polybius

120 8 0
                                    

1981-ben az oregonbeli Portland-ben egy új, még nem hallott árkád játék jelent meg több külvárosban is, ami abban az időben igen csak ritka volt. Ezt a játékot „Polybius" -nak hívták. A játék hihetetlenül népszerűnek bizonyult, szinte már függőséget is okozott, a gépek körül sorok alakultak ki, amelyeket gyorsan követtek a feketébe öltözött férfiak csoportjai. A társasági látogatók által az ügyességi gépekkel összegyűjtött szokásos marketing adatok helyett néhány ismeretlen adatot gyűjtöttek, állítólag a pszichoaktív gépekre adott válaszok tesztelésével. A játékosok maguk is kellemetlen mellékhatásoktól szenvedtek - amnézia, álmatlanság, rémálmok, éjszakai rémületek és öngyilkosságok, amelyeket a játék okozott a legenda különféle változataiban. Néhány játékos abbahagyta a videojátékok játszását, miközben arról számoltak be, hogy az egyik még játékgátló aktivistává is vált.  


A Polybius egy városi legenda az 1981-ben kiadott ritka ügyességi játékról. A játékot egy titokzatos Sinneslöschen nevű cég (ami németül annyit tesz, hogy "Érzék Törlése") hozta létre, és kissé hasonlított a Tempest-hez. Csak az oregoni Portland néhány külvárosában adták ki. 

Állítólag nagyon népszerű volt, és az emberek hosszú sorokban várakoztak, hogy játszani tudjanak. A játékosok azonban furcsa dolgokról számoltak be a játékról, például hogy női sírást hallottak, és groteszk arcokat láttak a szemük sarkából. A játékosoknak rémálmai is lehettek, és émelygést, fejfájást, emlékezetkiesést vagy kifejlődő amnéziát is tapasztaltak. Néhányan még öngyilkosságot is elkövettek. Mások teljesen leálltak a videojátékok játszásával, és legalább az egyikük anti-videojáték-aktivistává vált.

Az árkád egyik tulajdonosa szerint a fekete öltönyt viselő férfiak gyakran jönnek, hogy „rekordokat" gyűjtsenek a játékból. 

Nem vettek el pénzt, csak a játékmenet adatait. Emiatt a vezető elmélet az, hogy valamiféle kormányzati kísérlet volt, ami tudatalatti üzeneteket használt fel. A játék homályban marad, mivel kb. egy hónappal a megjelenése után az összes szekrény hirtelen eltűnt. Az egyik kabinet 1998-ban újra megjelent egy árkádban, de gyorsan el is tűnt. Bár néhányan megpróbálták újra létrehozni a játékot, senki sem találta meg az eredeti ROM-ot. 


A játék letölthető a Sinneslöschen weboldalon.


Az egyetlen képernyőképen látható, hogy „Sinneslöschen"

Hoppla! Dieses Bild entspricht nicht unseren inhaltlichen Richtlinien. Um mit dem Veröffentlichen fortfahren zu können, entferne es bitte oder lade ein anderes Bild hoch.

Az egyetlen képernyőképen látható, hogy „Sinneslöschen". A Google Fordítónak köszönhetően ez „érzék törlést" jelent. Lehetséges, hogy ez megmagyarázhatja az amnéziát.

Creepypasta! (BEFEJEZETT)Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt