Bab 16

1.8K 122 6
                                    

"Tasneem?"

Huh? Aku buka sebelah mata, Akid tersenyum nakal pandang aku. Aduh, dia main-main rupanya. Buat malu aku ajelah!

Aku tolak badan dia ke tepi. Bagi ruang sikit. Sesak nafas aku duduk dekat dengan dia.

"Are you expecting something from me?"

"Mana ada."

"Sure?"

"Ish, very very very very sure!" Beria-ria aku menafikan soalan Akid.

Gila, takkan aku nak mengaku. Nanti lagi sakanlah dia mengusik aku.

Disebabkan Akid dah ambil tempat di sebelah kiri katil, aku ambil tempat di sebelah kanan.

Oh, tilamku... I am here for you.

Baru nak baring, Akid tarik tangan aku supaya aku duduk tegak di depan dia. Dia nak buat apa ini? Tangan aku silangkan menutup dada.

Mata itu, nakal betullah. Suami siapa ini? Nak lelong boleh tak?

"We need to talk."

"Tadikan dah bercakap, nak tidur pun kena bercakap juga ke?"

"Harus."

"Aaa, hukum harus. Maksudnya bolehlah kalau saya tak dengar cakap awak kan?"

"Tasneem." Meleret suara suami aku memanggil.

Nak melawak pun tak boleh. Aku ambil bantal di hujung katil dan dijadikan sebagai tempat untuk aku letakkan tangan dan menongkat dagu.

"Okay, awak nak cakap apa?"

"Banyak benda yang kita kena bincangkan sebenarnya. First, our nicknames."

Nama panggilan. Hm, aku tak nampak pun benda itu sesuatu yang penting untuk dibincangkan tengah malam ini.

"Saya panggil awak dengan cupcake and honey. Awak nak panggil saya apa?"

"Chop, kejap. Kenapa awak panggil saya cupcake? Dari hari itu saya nak tanya. Curious betul."

"Kenapa? Tak boleh?"

"Bukan tak boleh tapi pelik. Tak pernah dibuat orang panggil isteri dengan cupcake. Muka saya ini macam cupcake ke?" Aku tarik pipi sendiri.

Macam tak sesuai aje dipanggil cupcake, lagi sesuai kalau dia panggil aku mochi. Pipi ini kalau ditarik dah macam mochi.

Masa itu juga Akid ambil kesempatan mencubit pipi aku. Menjerit aku bila dia cubit dan tarik macam orang main slime tu. Adoi!

"Cupcake tu maksudnya the sweetest of the sweet."

Mata dia tepat memandang aku apabila dia bagitahu maksud nama panggilan yang dia sering gunakan untuk aku.

Haa, kejung kau depan dia.

Ohok. Ohok.

Aku batuk. Segan pula bila dia bagitahu maksud itu di depan aku. Muka dia tenang saja tapi aku yang merona merah.

Ish, janganlah buat hati aku teruja macam ini.

"Tukar yang lain tak boleh?"

Kali ini, giliran Akid pula bertongkat dagu.

"Awak nak saya panggil awak apa?"

Terus aku mendongak pandang siling bilik. Hm, nak panggil apa ya?

"Awak panggil saya dengan nama yang awak selalu panggil."

"Tasneem?"

"Bukan. Yang satu lagi."

Rahsia Antara Kita [c]Where stories live. Discover now