Bab 21

2.1K 118 7
                                    

Pagi-pagi lagi Akid sudah hilangkan diri. Entah kemana agaknya dia pergi tapi dia tak ada pula bagitahu aku. Aku pun tak ambil kisah sangat, inikan kampung dia. Mungkin dia pergi beli nasi lemak atau roti canai dekat warung.

Tuala aku sangkut ke bahu kiri. Berus gigi aku bawa masuk ke dalam bilik air. Paip air aku pulas sehingga ke pulasan terakhir tapi air setitik pun tak keluar. Tak ada air ke ini?

"Anem, kamu ada dekat mana?"

Suara Tok Ma menjengah di dapur.

Dengan hanya berkemban, aku keluar dari bilik air.

"Laa, kenapa mandi dekat dalam ini? Tok Ma lupa nak bagitahu, air dalam rumah tak ada. Paip besar dekat jalan depan itu pecah."

Oh, patutlah tak ada air.

"Kamu pergi mandi dekat bilik air belakang itu."

"Okay, tok ma."

"Eh, kejap!"

Terhenti kaki aku dari melangkah.

"Kamu tahu tak, Sherry datang ke sini?"

Hah?! Terjatuh tuala yang aku sangkut di bahu.

Kenapa pula dia sibuk menyelit dekat sini? Tak boleh ke dia duduk jauh daripada aku dan Akid? Aduhai, semak betul!

"Akid pergi ambil dia dekat stesen bas. Kejap lagi dia sampai."

"Baik, tok ma. Anem masuk mandi dulu ya?"

Masuk saja dalam bilik air belakang rumah, aku terus buka sling dengan kasar. Lantaklah sakit ke tak, hati aku ini lagi sakit bila terkenangkan ayat tok ma tadi.

Akid pergi ambil Sherry. Dalam kampung ini, takkan tak ada servis Grab? Nak kena laki aku juga yang jemput perempuan itu. Ugh, geram betul.

Sengaja dia nak manja-manja dengan Akid kan?

Fine.

Akid pun sama saja, asal dengan Sherry, dia bagi muka.

Air di dalam kolah di hujung bilik air aku simbah ke badan dengan kuat. Semua rasa geram dan tak puas hati aku lepaskan dengan air.

Habis saja mandi, aku sarungkan baju t-shirt. Bahu ini tak payah katalah, memang sakit tapi aku buat tak endah.

Baru nak buka pintu, terpampang muka Akid. Aku terkedu.

Ini kenapa berdiri depan pintu bilik air? Nak mandi ke?

"Tok Ma, ada nampak Akid tak?"

Mendengar suara Sherry, Akid terus menerpa masuk ke dalam bilik air dan menekup mulut aku dengan tangan. Jari telunjuk dia letakkan di bibirnya, isyarat meminta aku diam.

Bila suasana dah senyap tanpa suara Sherry yang memanggil Akid, barulah Akid lepaskan tangannya dari bibir aku.

"Awak ini kenapa main terjah masuk dalam ini? Tak nampak ke saya ada dekat dalam?" Aku marah.

"Sebab saya tahu awak ada lah, saya tunggu depan pintu."

"Awak nak apa?"

Akid diam. Dia ralit merenung aku. Hesy, nasib baik dah pakai baju. Kalau tak, makin galaklah dia menilik badan aku.

Rambut yang masih basah dia selitkan ke belakang telinga. Bibir dia terus mencium dahi aku.

"Honey, you looks so sexy right now."

Ah, jadah dialah seksi-seksi! Aku tengah marah dengan dia.

Badan dia aku tolak ke belakang.

"Pergilah dekat Sherry tu."

Rahsia Antara Kita [c]Where stories live. Discover now