- 25 -

988 57 12
                                    


- BADE -

Yemekleri yedikten sonra herkes odalara dağıldı. Kızlarla oturduk. Aklım hala o atölyedeki odadaydı. Bide Demir'in abime yalan söylemesi vardı. Ne yapacağımı bilmiyorum ama o odaya girmenin bir yolunu bulmak zorundaydım. Kızlara baktığımda uyuduklarını gördüm. Telefonumu çıkartıp biraz sosyal medya da gezindikten sonra saate baktım. Çok geç olmuştu. Oha o kadar süre sosyal medya da mı takıldım. Kalkıp pijamalarımı giydikten sonra aklıma herkes uyurken o odaya neden gitmiyorum fikri geldi.

Telefonumu pijamamın cebine koydum ve aşağı indim. Arka bahçeye çıktım ve atölyeye yürümeye başladım. Aklıma resmi almadığım gelince eve tekrar girdim. Üst kata çıkıp odaya girdim ve resmi alıp tekrar aşağı indim. Arka bahçeye çıktım ve koşarak atölyeye girdim. Bileğimdeki tokayla saçlarımı at kuyruğu yaptım. Kilitli odaya doğru ilerledim ve saksının altından anahtarı çıkarttım. Kapıya açtığımda etrafımı kontrol edip hemen içeri girip kapıyı kapattım. Arkamı döndüğümde burasının depodan farksız olduğunu fark ettim. Kapkaranlıktı. Lambayı açtığımda soluma döndüm. Yerdeki tahtalardan biri çıkık gibiydi. Kaşlarımı çattım. Tahtaya yaklaştım ve ucunda ip olduğunu fark ettim. İpi çektiğimde tahta açıldı. Aşağı giden merdivenlerle şok oldum.

Merdivenlerden aşağı indim ve Lambayı açtım. Rutubetli bir yerdi. Ayrıca yerler de ıslaktı. Lamba pek aydınlatmasa gittiğim yönü görebiliyordum. O yönde ilerledim. Ve karşıma bir kapı çıktı. Kapıyı açtığımda gördüğüm şeyle donakaldım. Ağzımdan şu kelimeler döküldü.

" Bunlar da ne böyle?"

******

- SANEM -

Susadığımı fark ettim ve uyandım. Bade odada yoktu. Kapı açılınca gözlerimi tekrar kapattım ve kapı kapanınca açtım. Yataktan kalktım ve odadan çıktım gelen kişinin Bade olduğunu gördüm. Ses çıkarmadan Bade'yi takip etmeye başladım. Koşarak atölyeye girince iyice meraklanmıştım.

' neyin peşindesin Bade '

Bende arkasından sakin adımlarla atölyenin yanındaki ağacın oraya ilerledim. Her zaman kilitli olan odanın önündeydi. Bende çok merak ediyordum o odada ne olduğunu. Bade etrafına bakındı beni görmesin diye iyice ağacın arkasına saklandım. Odaya girdiğinde hemen kapıyı kapattı. Odanın anahtarını nasıl bulmuştu? Cidden kafayı yiyorum ya. Neden gizli saklı yapmak istedi ki? Bana niye söylemedi? Kerem hiçbir zaman o odaya yaklaşmama izin vermezdi. Neden diye sorduğumda beni hep geçiştirirdi. Saklandığım ağacın arkasından çıktım ve atölyeye girdim. Kapıyı sessizce açtığımda Bade'yi sol tarafta bir tahtayı açtığını gördüm. Yüzü şaşkınlığa büründü. Sonra aşağı indi. Bende sessizce tahtaya yaklaştım ve aşağı baktım. Merdivenler vardı. Kesinlikle burası normal bir depo değildi. Kesinlikle birşey saklıyorlardı. Yoksa kim bu kadar zahmete girer ki?

Bade lambayı açıp ilerledi. Bende merdivenlerden indim ve Bade'yi takip ettim. Bade den uzakta durduğum için beni fark etmesi imkansız dı. Karşısına kapı çıkınca açtı ve ağzından şu cümle çıktı. " bunlar da ne böyle?"

Cidden merak etmiştim. Bende hemen Bade'nin yanına gittim ve gözlerim şaşkınlıkla açıldı. " bunlar ne?" dedim. Bade irkilerek bana döndü.

" ne işim var burada Sanem?"

" asıl senin ne işin var burada?"

" bazı şeylerin cevaplarını arıyorum"

" ben her zaman yanındayım kardeşim" dedim. Gülümsedi. İçeri girdik ve kapıyı kapattık.

- BADE -

Odada büyük büyük çeşit çeşit fotoğraflar vardı. Ama benim dikkatimi çeken şey tam karşıda duran büyük fotoğraftı. Benim elimde duran resmin aynısıydı. Burada resim çok netti. Bu resim benim aileme aitti. Annem ve babamı o kadar özlemiştim ki. Ağlayarak yere çöktüm. " sizi çok özledim" diyerek hıçkırıklarla ağlamaya başladım. Çığlıkta atıyordum. Sanem gelip bana sarıldı ve beni sakinleştirmeye çalıştı. Sakinleşmeye niyetim yoktu. Onları cidden çok özlemiştim. Ağlamaktan yorgun düşmüştüm. Artık derin derin iç çekiyordum. Sanem ve ben sarılarak büyük portreye bakıyorduk.

YAĞMUR KIZI Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin