- 28 -

936 49 3
                                    

- BADE -

" Demir!" dedim dehşetle. Bir yandan da mutfağa bakıyordum. " Bade. Karıcım açıklayabilirim" sinirle Demir'e baktım. Sabah tıkırtılarla uyanmış mutfağa inmiştim gördüğüm manzara dehşete kapılmama sebeb olmuştu. Mutfak alt üst olmuştu. Sofra hazır ve çok güzeldi ama mutfak. Elimle alnımı sıvazladım. " Tamam sorun yok. Kahvaltıdan sonra temizlersin en küçük bir kir bulursam, mahvederim seni" kafasıyla onayladı beni. Kahvaltımızı yaptık ve ben içeri girdim. Demir de mutfağı temizlemeye başlamıştı. Ama şimdi Demir güzel yapamazdı kalktım ve Demir'i içeri gönderdim. Mutfağın heryerini güzelce temizledim ve etrafı topladım.

Kendimi koltuğa attım ve kafamı arkaya yasladım. Demir yanıma gelip " Özür dilerim karıcım" dedi mahçup bir şekilde. Güldüm. Kafasını göğsüme yasladım. Hemen belime sarıldı. " Akşama kızlar ve abimler çağıralım mı?" dedim. Kafasını kaldırıp bana baktı " Olur da neden?" ya gelsinler işte " Dedim." Tamam Karıcım gelsinler "

" Teşekkür ederim kocacığım "

" Ama o Kerem'e hala sinirliyim "

" Niye? "

" Bizden önce çocuk yaptılar görmüyor musun dün ne dediler. İki haftalıkmış " ah ah! Benim saf kocam bu akşam herşeyi öğreneceksin." Aşkım yanlış anlamazsan ve bu ölümümle sonuçlanmazsa birşey sormak istiyorum"

" Sor?"

" Sen hafif böyle küçücük kilo almış olabilir misin?"

" Evet aldım. Ayrıca azıcık değil bayağı aldım hem kilo almam normal"

" Nasıl normal?"

" Akşam öğrenirsin" dedim. Ne kadar itiraz etsede güldüm geçtim. Kalkıp mutfağa girdim ve Akşama ziyafet hazırladım. Demir'i evde ki eksikleri söyleyip markete göndermiştim. Odamıza gidip Demir'in hediye paketini hazırladım. Bu akşam güzel olucaktı. Kapı açılınca hemen kapıya gittim ve Demir'i mutfağa yönlendirdim. Demir içecekleri buz dolabına koyarken bende onun hemen önüne geçip salata için malzemeleri aldım. Önünden çekilirken sırtımı göğsüne sürttüm. Demir'in derin bir nefes aldığını duydum ve sessizce kıkırdadım. Belimden tutulup tezgaha oturtuldum. Demir beni öpünce karşılık verdim ama sonra onu ittim. " Hayır koca adam şimdi değil tehlikeli" dedim. " Ne tehlikeli?"

" Akşam öğreniceksin" ofladı ve sandalyelerden birine oturdu. Salatayı da bitirince. Olan yemeklerin altını kapattım. Masa örtüsünü serdim ve masayı güzelce yemeklerle süsledim. Kapı çalınca Demir ile kapıyı açtık. Herkesle selamlaştıktan sonra sofraya geçtik. Kızlarla bakıştıktan sonra yemeğimizi yedik. Eğlenceli bir yemekten sonra herkes içeri geçti. Herkese türk kahvesi yapmak için mutfağa geçtim ve kızlarda peşimden geldi.

" Bade nasıl söyliyeceksin" dedi Sanem.

" Sürpriz" dedim. Kahveleri yaptım. Hale kahveleri aldı ve içeri götürüp dağıttı. Herkes kahvesini içerken kalkıp odaya gittim. Küçük kutuyu aldım ve içeri gidip eski yerime oturdum. Yanımda Demir vardı. Lafa nasıl gireceğimi bilmiyordum. Ama bir yerden başlamam gerekiyordu. Yönümü Demir'e döndüm. Herkes susup bana baktı. Demir merakla bana bakıyordu.

" Bak Demir lafa nasıl gireceğimi bilmiyorum ama bir yerden başlamam gerek. Evliliğimizin 1. Yılına girdik ve senin ne kadar çok çocuk istediğini biliyorum. Hazır olmadığımı söylediğim de bana anlayışla karşılayıp bana zaman tanıdığın için teşekkür ederim. Lütfen bana kızma bu haberi iki gün önce öğrendim ve nasıl söyleyeceğimi bilemedim. Ama artık bir şekilde söylemem gerekti. Kerem abime kızma çünkü ilk önce Sanem hamile kalmadı. " dedim. Abimler sevinip bana sarılınca bende onlara sarıldım. Koltukta oturup bana anlamsızca bakan Demir'e döndüm." Yani kocacığım bir aylık hamile olduğumu öğrendim. Baba oluyorsun " dedim. Tepkisizce suratıma baktı. Ayaktayım o da ayağı kalktı. Sevinmedi mi acaba? Kahkaha atıp beni kucağına aldı ve döndürmeye başladı. Yere indirdiğinde bana baktı ve alnımdan öptü.

YAĞMUR KIZI Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin