Aku berjalan keluar dari perpustakaan sambil membelek kertas kerja ku. Baru saja aku melangkah keluar dari pintu, aku di sapa oleh seseorang. Aku hanya mengabaikan panggilan itu dan meneruskan langkah ku.
"Elly, Elly wait!"sahut orang itu memaut lengan aku dan menyebabkan langkah aku terhenti.
"What do you want from me Hazriq!"marah aku merentap kembali tangan ku.
"Please, i know that i'm wrong. Please forgive me"kata Hazriq.
"Dah lah. Saya dah maafkan awak. Just leave me alone!"kata ku terus melangkah.
"Wait! Give me a chance to be your friend"kata Hazriq.
"I don't need friend. I just need my husband"aku terus melangkah pergi. Hazriq mengeluh melihat aku pergi.
Aku berjalan ke arah pusat asuhan. Kelihatan Hayiz sedang seronok bermain dengan kanak-kanak lain. Aku yang berada di muka pintu hanya tersenyum.
"Seronok tengok dia macam tu. Walaupun dalam hati dia penuh kerinduan"kata seseorang di sebelah aku. Drastik aku berpaling ke sisi melihat siapakah gerangan itu.
"Ish! Abang Ery ni. Buat Elly terkejut je lah"aku menampar lengan Ery yang berlapik baju sejuk. Ery memberikan senyuman. Aku kembali memandang Hayiz.
"Ya, Hayiz memang rindukan Ridzwan."jawab ki berpeluk tubuh. Senyuman tidak lekang dari bibir.
Hayiz yang ralit bermain terpandang ke arah pintu dan kelihatan aku tersandar di muka pintu dengan senyuman. Terus dia bangun dan berlari acuh tak acuh kearah aku.
"Mi! Mi!!"jerit Hayiz mendapatkan aku. Aku duduk bercangkung mendepakan tangan. Hayiz datang ke dalam pelukan ku.
"How school baby?"tanya Elly kepada Hayiz.
"Dood.. Ayik got a tar (good.. Hayiz got a star)" jawab Hayiz pelat.
"Now.. go tidy your thing. We going home"tutur ku.
"Otay Mi"Hayiz bergerak ke tempatnya untuk mengemas barang. Setelah itu dia kembali ke arah aku yang sedang berbual dengan penjaga pusat asuhan.
********
Seperti biasa, Ridzwan akan ke litar setiap hujung minggu walaupun pertandingan masih jauh. Ridzwan duduk termanggu di tanah sambil memeriksa enjin dan clash motornya. Tiba-tiba seseorang datang menyapa."Hye Ridz"tegur seseorang dengan suara meleret.
Ridzwan mendongak memandang gerangan. Tergamam dia di buatnya apabila melihat orang di hadapannya adalah seorang gadis yang memakai skirt pendek hitam ketat , tank top crop putih dan berjaket merah jambu.
Ridzwan berdiri memandangnya pelik. Tiada pun tanda-tanda bergetar jiwanya melihat gadis itu.
"Weh! Weh! Cikaro dowh dengan Ridzwan. Jom-jom."kata Yazid terus melangkah menghampiri Ridzwan.
Berdiri sahaja Yazid berdiri di belakang Ridzwan terus reaksinya yang ceria berubah kelat. Yang lain tadi mengikuti Yazid ketawa melihat perubahan wajah Yazid.
"Weh Zid, kau asal tiba-tib.."kata-kata Zaim terhenti apabila memandang gadis di depannya.
"Apa kau pakai ni Najwa?"tanya Haziq.
"Kenapa? Salah ke cara I pakai"kata Najwa tergedik.
"Sejak bila kau pakai macam ni? Selalu aku tengok kau ayu je pakaian. Mana tudung kau?"sampuk Mirul.
"Najwa buat perubahan ni sebab abang Ridz"melopong Ridzwan dan yang lain mendengar ayat yang keluar dari mulut Najwa.
"Kenapa? Abang Ridz kan suka perempuan yang pakai sexy macam ni. Najwa pernah nampak abang Ridz keluar dengan seorang perempuan tu. Sexy je"Najwa meletakkan tangan ke dagu mengingati apa yang di lihat.
YOU ARE READING
Єи. Ѕυαмι 18 Тαнυи [✔️]
Lãng mạn{𝓕𝓲𝓻𝓼𝓽 𝓢𝓽𝓸𝓻𝔂} Elly seorang gadis yang berumur 20 tahun terpaksa mencari calon suami sebelum abangnya berangkat ke australia. Di sebabkan tempuh untuk mencari calon yang diberikan oleh abinya telah tamat. Dia terpaksa berkahwin dengan pili...