Can YARIKAN;
"Kaç saat oldu baba. Ben Nisan'ı neden o arabaya bindirdim ki "
"Sakin ol oğlum . Alp Bey yoldadır. En kısa zamanda geliceklerdir ."
Yerimde duramayarak saate tekrar baktım . Sabah onda çıktığımız hastaneden nasıl oluyor da dörde kadar geç kalıyorlardı . Güvenmiycektin. Nasıl böyle bir hata yaparsın sen Can.
" Yok baba bu kadar geç kalınmaz . Nisan telefonunu da kapatmaz . Tekrar ara şu Alp denen adamı" dememle babamın telefonunun çalması bir oldu.
" Alp mi aç baba"
" Farklı bir numara oğlum bi sakin ol beni de telaşa verme "
Telefonu açıp balkona doğru ilerlerken tekrar telefonuma sarılıp Nisan'ı aradım. Kapalı
Telefonu elimde sıkarak derin derin nefesler almaya başladım .
Babam donuk bir şekilde içeri girdi. Koltuğa yavaşça oturdu ve bana baktı . Gözünden bir damla yaş aktı . Kalbim durdu. Nefes alamaz hale geldim
" Sakın baba " dedim sesimin çıkabildiği kadar
"Kaza yapmışlar" dedi
Her yer sessizleşti. Gözlerim karardı . Dünya ayaklarimin altından kaydı. Hepsi benim yüzümdendi. Kendi ellerimle onu yollamıştım. Sonra ona söylediğim cümle geldi aklıma .'dikkat et'
Dikkat et demiştim işte . Edemeyeceğini ,kendini koruyamayacağını bile bile ben onu bırakıp gitmiştim .
Annem ve ablam içeriye girdi . Yüzümüze şaşkın şaşkın bakıp " noldu" dedi yüzündeki korkuyu belli ederek.
" Evimizin yakınlarında biyerlerde kaza yapmışlar " dedi babam tekrar donuk suratiyla .
Koşarak çıktım evden. Annemin çığlıkları kulaklarımı tırmalarken koşuyordum. Nereye koştuğumu bilmiyordum. Ama koşuyordum . Ayaklarım acıyana kadar koştum.
Bacaklarım halsizleştiğinde kendimi yere bıraktım . Benim yüzümdendi. Aptal Can.
Gözlerimden yaşlar düşerken karşıda olan polisleri gördüm . Haşat olmuş arabayı . Ambulansa bindirilen kızı ...
Kız ...
Nisan...
Tekrar gözlerimden akan yaşlarla ayağa kalktım. Yürüyecek halim yoktu ama yine de kalkıp koştum.
"Nisan....." diye avazım çıktığı kadar bağırdım . Polislerden biri beni tutarak sakin olmamı söylüyorlardı . Ambulansın kapıları kapandı . Alarmı kulaklarımda çınlarken ses yavaş yavaş uzaklaştı . Olduğum yerde kalakaldım . Yerlerdeki kanlar .
Bu kanlar benim küçüğüme mi aitti. Kafamı cevirdigimde diğer ambulansa binmekte olan Alp'i gördüm . Polisi ittirip tekrar ayağa kalktım .
" Alpp.." diye bağırdım .
Durdu. Kafasından kanlar akıyordu. Yakasına yapıştım
" Naptın lan sen " dedim
Arkasındaki adamlar ve birkaç polis beni tutarken Alp'i ambulansa bindirdiler.
" Hepsi benim yüzümden " diye tekrar bağırdım .
Nisann ...
Ona gitmeliydim. Yanında olmalıyım. O korkar . Benim onun yanına gitmem gerek.
Hızlı bı şekilde taksiye binip hastaneye gittim .
Arabadan yavaşça indim. Halim yoktu. Tek adım atacak halim yoktu. Ama bekliyodu. Küçüğüm beni bekliyordu. Uzun uzun baktım acil yazısına. Etraftaki herkes bana bakıyordu . Yavaş adımlarla yürümeye başladım. O iyi Can...
O çok iyi. Bişey olmayacak...
Adımımı attım . Bir çığlık ..
Annemin çığlığı . Ablamın bağırışı . "Yapma Nisan" dedim dizlerimin üstüne çökerek .
Kötü bişey değildir demi? Olamaz . O çok güçlü . Pes etmez. O Nisan YARIKAN. Asla pes etmez.
Tekrar kalktım . Bu sefer daha güçlü bir şekilde . Eminim bişey olmamıştır . Yürüdüm . Babamın çöküp ağladığını ,annemin baygınlığını,ablamın hem ağlayıp hem annemi tutuşunu görene kadar ilerledim .
" Elimizden gelenin en iyisini yaptık ama-"
"Ama ne" diye bağırdım .
" Ama ne doktor"
Koridorun başındaki bana baktı . Halime ... Halimize . Çöküşümüze. Bitişimize....
"Basaramad-"
" Yalan " diye kestim sözünü .
" Onu gorucem "dedim
" Görmeseniz daha iyi. Yüzü " dedi ve durakladı
"Ne olmuş yüzüne" dedim düşündüğüm şeyin olmamasını istiyerek
" Tanınmayacak halde malesef"
Bı insan kaç kere ölür,Kaç kere çöker,Kaç kere biterse biz bunu dibine kadar yaşadık .
Zorla girdiğim odada Nisanla yanlizdik . Yüzü kapalıydı . Yaklaştım ,durdum...
" Olmaz Nisan " dedim hıçkırıklarımın arasından
" Olmaz"
Tekrar yaklaştım . Uzattım örtüye elimi. Yavaşça açtım .Bağıra bağıra ağlamaya başladım . Benim yüzümden di işte . Elini tuttum . Kokusunu içime çektim . Bu koku....
Kafamı kaldırdım . Tuttuğum ele baktım bu el ,bu bileklik" Bu Nisan değil " dedim ve arkamda oluşan karartıya baktım .
Sarp Alp Gündoğdu..........
Bu gün yetiştirebildigim kadar yazabildim . Yeni bölüm için yarını beklemelisiniz...
Yorumlarınızı bekliyorum
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TAKINTI(TAMAMLANDI)
Novela Juvenil" benden ne istiyorsun " dedim ağlamaktan çatlamış sesimle. " sadece " düşünür dibi elini saçlarında dolaştırırken " seni sevgilim " dedi. Karanlık odada gök gürültüsü ve şimşeklerin çakmasıyla onu daha net gördüm. Şu anki hissettiğim şey, onda...