&Yazardan bir kesit&
Mavi önlüğünü giyip önünü sıkı sıkı kapatan Neriman elindeki su dolu kovayı yere bırakıp içine temizlik malzemelerinden koyarak karıştırdı .Temizliği erken yapıp izin isteyecek ve kızının doğum günü için hazırlıklarını tamamlamak üzere evinin yolunu tutacaktı.Normalde her gün son dersin bitmesini bekler temizliğini tamamlar evine dönerdi ama bugün hızlı olup eve yetişmesi gerekiyordu.Dünden beri Mustafa Bey'in izin verip vermeyeceğinin tartışmasını yaşıyordu içinde .Eskiden olsa hiç şüpheye düşmezdi Çakıl Bey olsaydı şuan temizlik yapmasına bile izin vermez hatta bugün neden işe geldin diye de hafifçe azarlardı .O kimseye benzemezdi buranın müdürü de olsa eline paspası alır dip köşe temizlik yapardı.İlk geldiğinde onu garipseyen çalışanları onun bu hâline alışmışlardı hele de küçük bir çocuğun doğum gününün bugün olduğunu öğrense hemen tüm işini bırakır onu mutlu etmek için içinden gelen hediyeleri alırdı.Aklına gelen iyi yürekli adamla " ah ah " eden Neriman arkasından gelen "Bakar mısınız?" sesiyle arkasını döndü ." Buyur kızım " dedi ince sesiyle .Azra ' da kendisine güler yüzle cevap veren bu tatlı kadınla " Ben müdürün yanına gidecektim de kaçıncı katta acaba " deyip gülümsedi. Kadının verdiği ikinci kat soldan üçüncü kapı yönüne doğru adımladı kadının sildiği yerlere ayağının ucuyla basa basa merdivenlere ulaştı. merdivenlerden çıkarken öyle heyecanlıydı ki kalbi yere düşecekmiş gibi eli göğsündeydi.İkinci kata geldiğinde durup titrek bir nefes aldı."yapabilirsin ,yapabilirsin , başka çaren yok " diye sakinleşerek soldan üçüncü kapının önünde durdu .Kapıyı iki kere tıklattığında içeriden gelen "gel " sesiyle kapinin kolunu indirip içeri girdi hareketleri o kadar yavaştı ki sanırsın internetinin son günlerinde kotan bitti demeye getiren telefonunun google 'a dahi 10 dakikada girmesini beklemek gibiydi.
Önünde bilgisiyarı ile uğraşan yaklaşık 40 - 45 yaşlarında duran siyah saçlarının ön tarafı seyrelmiş , gözlüğünü burnuna getiren çatık kaşlı adamın ince dudakları genişlemiş ve Azra' ya önünde duran deri koltuğu oturması için göstermişti.
" Ne için gelmiştiniz hanfendi?"
Diyen adamla niye geldiğini bile unutan Azra bir beş dakika cevap vermemişti.Adam da karşısındaki konuşmayan kızın bir sorunu var mı diye bakıyordu. " Ben yeni atanan öğretmenim ismim Azra Akman , kusura bakmayın yolculuğum biraz beni yordu o yüzden biraz dalgınım " diyen kızla adam yeni meslektaşına hoşgeldin deyip devam etti " Azra Hanım hayırlı olsun ben sizi bir hafta sonra bekliyordum kusura bakmayın ama böylesi daha iyi oldu zaten birkaç sınıfımızda öğretmen eksikliği vardı atamaları bekliyorduk bu arada ben Mustafa Elmas burada müdürüm ama genel müdürümüz bugün buradalar o yüzden sizin işlemlerinizi onun yapması daha doğru olur." Diyen adamla önce kendisini tanıtan adama memnun olduğunu söylemiş ve genel müdürün odasının yerini öğrenip odadan çıkmıştı.♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
& Azra' dan bir kesit &Mustafa Bey'in tarif ettiği kapının önüne gelmiştim ve bendeki bu heyecan beni kalptten götürmezse şanslıydım .Müdürün odasına girene kadar canım çıkmıstı girdim kurtuldum derken yine bir kapı önündeydim .Kesinlikle sınanıyordum bunun başka açıklaması olamazdı biraz daha kapıya bakarsam burdan sonraki adresim evlenme dairesi olacaktı.Resmen kapıyla aşk yaşıyordum vallahi matematik sınavında bile kağıtla bu kadar içli dışlı olmamıştık.Biraz daha durursam vazgeçecektim o yüzden kapıya vurdum. "Şükür " sesi galipten mi geliyordu yoksa iç sesimin dışa yansımasımıydı ?
İçeriden gelen " gelebilirsiniz" sesiyle kapıyı aralayıp içeri girdim .Karşımda taş çatlasa 35 yaşında ki 35 yaşında olduğuna da inanmayacağım sarı saçlı , yeşil gözlü , kirli sakallı ve oldukça kaslı olan bir adam vardı .Hâlâ salak gibi ayakta durduğumi gören müdür " Oturun lütfen , ayakta kalmayın " diyen adamla karşısında duran koltuğa kendimi bıraktım. "Kahve içer misiniz ya da çay? " diyen müdüre " yok, teşekkür ederim ." Dedim boğazım kurumuştu sanki .Benimle konuşurken konuşma adabını bozmamak adına benimle göz göze geliyor daha sonrasında tekrar önündeki bilgisiyara bakıyordu. " Ne için gelmiştiniz?" Diyen müdürle bu sefer 5 dakika beklemeden " Ben yeni atanan öğretmenim ismim Azra Akman" dedim." Öyle mi hoşgeldiniz ben hemen işlemleri başlatayım sizin sınıfınızı belirleyelim daha sonra ben ders programını düzenleyip toplantı yaparım ." Diyen adam sisteme girip tüm işlemleri halletti .Sınıfımı da öğrenince artık gitmem gerekiyordu ama ben yerimden bir milim bile oynamamıştım.Gitmediğimi gören müdür " bir sorun mu var ? " diye sormaktan kendini alamadı." Ben ilk defa öğretmenlik yapacağım ne anlatmam gerektiğini açıkçası bilmiyorum ." Dediğimde sen okumadın mı demesini bekliyordum. " anlıyorum , korkuyorsunuz ilk kez çocuklarla buluşacaksınız onların yanında kendinizden emin olmalısınız , konuşurken kısa cümleler seçin , yabancı kökenli cümleleri kullanmamaya ya da az kullanmaya dikkat edin ve söylediğiniz cümleden sonra beş dakika bekleyin kafalarında hepsinin oluştuğundan emin olmaya çalışın zaten öğretmen arkadaşlarımız size yardımcı olacaktır öğrenciler hakkında.Programı vereceğim ne anlatmanız gerektiği yazıyor , ayrıca öğretmen kitabından da yararlanabilirsiniz.Ve onların yanında asla ve asla bağırmayın."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AŞK ENGEL TANIMAZ
RomansaAynı konuları okumaktan sıkılanlar için mükemmel bi konu karşınızda. Dünya güneşten bir milim uzaklaşsa donmaktan ,bir milim yakınlaşsa yanmaktan ölürmüş insanlar.Azra 'nın akibeti de dünya gibi olmuştu.Ne ona yakınlaşabiliyordu ne de ondan uzaklaşa...