A/N:
I SINCERELY APOLOGIZE TO EVERYONE NA NAKABASA NG ORIGINAL VERSION NG PART NA 'TO.
I WROTE THAT WHEN I WAS 17 OR 18 YEARS OLD I THINK. HINDI PA KO MULAT SA REALIDAD NUN AND I ADMIT, I ROMANTICIZED RAPE FOR THIS CHAPTER. NOW THAT I'M FULLY GROWN UP AND WELL AWARE ABOUT THE RAPE CULTURE, I AM SERIOUSLY APOLOGIZING.
THAT VERSION IS SO WRONG IN ALL FORMS AND LEVELS.
TODAY I AM ADVOCATING MENTAL HEALTH AWARENESS AND RAPE REALISM. THAT RAPE IS RAPE NO MATTER WHAT HAPPEN. WHATEVER THE GENDER OF THE VICTIM IS, WHETHER SHE OR HE IS FULLY CLOTHED OR WEARING NOTHING AT ALL, WHETHER THE VICTIM IS A COUPLE OF THE RAPIST, WHETHER THE VICTIM IS CONSCIOUS OR NOT, DRUGGED OR NOT, RAPE IS RAPE.
AND WE SHOULD NOT ROMANTICIZE RAPE.
AGAIN, I APOLOGIZE.
IN THE BOOK VERSION OF MY SWEETEST DOWNFALL, I OMITTED THIS SCENE AND REPLACED IT WITH A HIGHER FORM OF LOVE WHICH IS RESPECT AND CONTROL.
ALSO, IN-EDIT KO NA RIN DITO SA WATTPAD VERSION. NO ASKING FOR THE ORIGINAL VERSION PLEASE.
_________________________
ROD
IT was not easy for me. May mga hinala at kutob ako. In-expect kong siya ang kapatid ko so I prepared for it. But the moment I saw him on his suit, standing proud in front of everyone at the age of 19 as if he's slapping us with the truth that he's successful at a young age, I felt so low of myself. Again.
Nakakatanga na ginawa ko ang lahat to redeem myself pero sa isang segundo lang, sa isang tao lang, nawala ulit lahat ng self-confidence na inipon ko, but just like before, hindi ko ipinakita 'yun.
I even thanked my parents for surprising me. I told them na na-appreciate ko. I told them how I feel, that I wanted to hug him, na gusto kong bumawi sa kanya, but I never told them my fears.
At hindi ko rin sinabi kay Chloe ang totoo.
I let out a deep sigh at sinuot ang reading glasses ko.
"Ang lalim nun, ah?"
Tinignan ko si Harry. We decided to study so we can share notes and transcribe the lecture discussed awhile ago.
"Bakit ganyan ka makatingin? Crush mo ba ko, pre?"
"Ulol."
Natawa lang siya at itinuloy na namin ang ginagawa namin. After a while, the doorball rang, I knew it was Chloe. I was right, and she's with Dianne. Andito na mga babae ng buhay namin ni Harry. Sinalubong namin silang dalawa.
"Pakidala na lang po ng gamit ko sa taas, Manang," sabi ni Chloe na para bang pagod na pagod.
"How's your day, baby?" bungad ko, but it seems shes not in the mood. "May problema ba?"
Tinignan niya lang ako nang masama at umakyat na. Mukhang may problema nga.
"Naku pre, mukhang kailangan niyong mag-usap," sabi ni Harry.
"Kailangan niyo talagang mag-usap!" saad naman ni Dianne na may kasama pang irap. She did not bother to bid goodbye dahil mabilis na siyang lumabas ng bahay, Harry followed her.
Ako naman ay sumunod kay Chloe papunta sa kwarto niya. Naabutan ko siya sa may pinto.
"Dito ka tutulog? Ayaw mo sa kwarto ko? Tabi tayo."
She just looked at me with anger. Mukhang ang laki ng kasalanan ko sa kanya. "Ayoko," malamyang sagot niya.
"Chloe." I held her wrist.
BINABASA MO ANG
MIR 2: My Sweetest Downfall [PUBLISHED UNDER POP FICTION]
HumorC O M P L E T E D This is the book version. I drafted several chapters, as in SEVERAL. But it did not affect the plot, it actually made the story better.