DOĞUM

2.2K 182 3
                                    

Araf Suresi, 189. ayet: O, sizi tek bir nefisten yarattı ve kendisiyle durulup-yatışması için ondan eşini var etti. Onu (eşini) örtüp-bürüyünce, o da bir yük yüklendi de bununla (bir süre) gezindi. Nitekim ağırlaşınca, ikisi Rableri olan Allah'a dua ettiler: "Eğer bize salih (bir çocuk) verirsen, andolsun şükredenlerden olacağız."

Lokman Suresi, 14. ayet: Biz insana anne ve babasını (onlara iyilikle davranmayı) tavsiye ettik. Annesi onu, zorluk üstüne zorlukla (karnında) taşımıştır. Onun (sütten) ayrılması, iki yıl içindedir. "Hem Bana, hem anne ve babana şükret, dönüş yalnız Banadır."

1 HAFTA SONRA

Birazdan Bükre ameliyata girecekti. Bende son hazırlıkları yaparak odaya geçtim. Ameliyat kıyafetlerini giymiş annemlerle sohbet ediyordu. Yanına oturarak gülümsedim.

"Hazır mısınız Doktor bey?"

Güldüm. "Hazırım dünyanın en güzel annesi."

Gülümseyerek yanağımı öptü.

"Annecim babayı üzme olur mu, akıllıca gel artık."

Gülerek ayağa kalktım.

"E hadi bakalım hanımefendi vakit geldi."

Sezeryan olacağı için hazırlayıp ameliyata aldık. Hayatımın en zor ameliyatına giriyordum. Gerekli hazırlıklar yapılınca narkoz verdiler. Henüz bayılamıştı ki başına eğilerek alnını öptüm.

"Seni seviyorum"

"Bende seni seviyorum"

Yavaşça gözleri kapanınca ameliyata başladık.

1 SAAT SONRA

Bebeğimiz Allah'a şükürler olsun ki sağ sağlim doğmuştu. Bükre ise durumu kritikti. Onu yoğun bakıma alarak bebeği bize teslim ettiler. Dışarı çıkıp bebeğinizi annemlere verildikten sonra Kadın doğum uzmanı arkadaşım yanımıza gelerek durum hakkında bilgi verdi.

"Hepinize çok geçmiş olsun. Biliyorsunuz ki doğum çok zorlu bir doğum olacaktı. Allah'a şükürler olsun bebek çok sağlıklı. Beklediğimiz gibi oldu aynen. Annenin durumu ise biraz kritik. Önümüzde ki 36 saat çok önemli. Kendiliğinden uyanmasını bekleyeceğiz. İlaçlar vererek sağlığını muhafaza etmeye çalışıyoruz. Duadan başka elimizden gelen bir şey yok. Geçmiş olsun,  hayırlı olsun aynı zamanda Allah sağlıklı uzun ömürler versin."

Kızım ,  her şeyden habersiz meleğim. Tıpkı bir melek gibi evimize neşe saçmaya gelmişti. Şimdi yapmamız gereken tek şey annesinin de sağlıklı bir şekilde yanımıza gelmesiydi. Ameliyat aslında çok güzel ve beklediğimizden kolay geçmişti ama 36 saat çok önemliydi.

1 saat sonra yanına girip elini tuttum.

"Sevgilim, eşim, her şeyim. Bak bebeğimiz sağ sağlim doğdu. Allah bizi koltuğumuza uğratmadı bir tanem. Lütfen sende sağ sağlim kalk ayağa. Beni, kızımızı, dışarda seni bekleyen aileni bırakma. Bebeğimizle beraber evimize gidelim. Seni çok seviyorum canım, lütfen lütfen bırakma beni."

Dik durmak zorundaydım. Artık sadece eş değil bir babaydım da. Hümeyra ve annem bebeğinizin karnını doyururken bende namaz kılmak için mescite indim.

Ahkaf Suresi, 15. ayet: Biz insana, 'anne ve babasına' iyilikle davranmasını tavsiye ettik. Annesi onu güçlükle taşıdı ve onu güçlükle doğurdu. Onun (hamilelikte) taşınması ve sütten kesilmesi, otuz aydır. Nihayet güçlü (erginlik) çağına erip kırk yıl (yaşın)a ulaşınca, dedi ki: "Rabbim, bana, anne ve babama verdiğin nimete şükretmemi ve Senin razı olacağın salih bir amelde bulunmamı bana ilham et; benim için soyumda salahı ver. Gerçekten ben tevbe edip Sana yöneldim ve gerçekten ben Müslümanlardanım."

“Andolsun, Biz insanı, süzme bir çamurdan yarattık. Sonra onu bir su damlası olarak, savunması sağlam bir karar yerine yerleştirdik. Sonra o su damlasını bir alak (embriyo) olarak yarattık; ardından o alak’ı (hücre topluluğu) bir çiğnem et parçası olarak yarattık; daha sonra o çiğnem et parçasını kemik olarak yarattık; böylece kemiklere de et giydirdik; sonra bir başka yaratışla onu inşa ettik. Yaratıcıların en güzeli olan Allah, ne Yücedir.” (Müminun Suresi, 12-14) 🌿

CENNETİMİN KAPISI | TAMAMLANDI | Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin