Unstable

6.4K 86 7
                                    

Mika

We have a 6 day off after our game yesterday. It's Sunday today so basically it's a family day for everyone. But I'm dorm alone 'coz medyo tinanghali ako ng gising so hindi na ako nagpunta ng Bulacan. I want to go out, pero parang nakakatamad nga. So I was lying in my bed, reading some tweets about yeserday's game. Then I saw my tagged photos from the Ravena sibs, Thirdy and Dani. Natutuwa naman ako, kasi even if they are not from La salle, they watch my games, at live pa. So ni favorite ko yung pics. I followed them na rin.

Thirdy

I'm currently at Eastwood with the fam and Trinca. Napansin ko, sunod sunod notifications ko sa twitter. And to my surprise, the Mika Reyes just liked my pic with her. At kung sswertehin nga naman, she followed me pa.

Thirdy: Whooooohhh!!! (Sabay talon ng malala) Yesssss!!!

(Everyone looked at me weirdly though)

Kiefer: Oh, napano ka diyan? Saya mo ah.

Thirdy: Manong!!!!! Ni favorite ni Mika yung pic namin. She followed me pa. Ang swerte ko talaga!!!!

Dani: Wait, Kuya ako din!!!!! Omg Omg!!!!

(Tinitingnan lang kami ni Mom and Dad while Dani and I are going crazy about Mika Reyes. Natatawa na lang sila. While Manong on the other hand doesn't know how to react. Akala niya ah, hindi kaya ma drawing ang face niya, especially that Trinca is like waiting for his reaction)

Kiefer: O tapos?? Big deal na yan sa inyo?

(Trinca looked at Manong na parang natutuwa sa sinabi niya. Sus, kung alam lang niya, cover up lang ni Manong yun)

Dani: Manong, wag ka na. Inggit ka lang.

Kiefer: (Medyo nagiba ako dun sa sinabi ni Dani. For some reason, parang I also want to be followed by Mika Reyes. Pero hello? Di naman kami close. We don't even personally know each other. On the other hand, hinigpitan ni Trinca ang hawak sa kamay ko. Patay, do I smell some LQ coming nanaman ba? Si Dani at thirdy kasi eh)

Kiefer: Bat ako maiinggit. Di ko idol yan. (Then Trinca looked my way. She was about to say something pero inunahan ko na...)

Kiefer: Babe, you want to buy some ice cream? Nagcrave ako bigla

Trinca: Sure. Me too.

Kiefer: (So basically, medyo nalusutan ko yung moment na yun. Knowing Trinca, she will really test my patience. She wants to know my reaction everytime nababanggit ang name ni Mika.)

Mika

It's dinner time. Just got off from bed. Kain tulog lang ginawa ko today. And now, kakain nanaman ako. Good thing andito na ibang teammates ko. After having dinner, I checked my twitter once again. A dm from Thirdy it is.

Thirdy: Hi Miss Reyes. Thanks for the followback. Dani says thanks as well. It's an honor :)

Mika: Haha. Sira. No big deal. Tell Dani I said Hi.

(Ang cute talaga ng sibs na to. I really appreciate na they notice me as well. Anak lang naman sila ni Bong Ravena. And oh, brother nila si Kiefer, whom i find suplado and arrogant. How come na hindi niya kagaya ang kapatid niya? Wait, I think I'm being too judgmental naman. I don't know him naman personally. Pero kasi, first time I saw him yesterday while we're warming up. Napalingon ako sa side niya, and just as when I was about to give him a smile, tska naman siya tumayo. Nakita kaya niya na mgssmile na ako? Or maybe di niya ako kilala? What? Mika you're overthinking. And bakit ko ba iniisip yun?)

Thirdy: Screencap na to. Haha. Joke. I'm sure Dani will be happy pag nalaman niya nag hi ka.

Mika: Ang cute niyo talaga magkapatid.

FateWhere stories live. Discover now