Rude

5.3K 90 3
                                    

Kiefer

Pauly and I just finished playing basketball in the village court. We're off to a nearby fastfood to eat. I'm driving while he's busy checking his twitter.

Pauly: Paps, may boyfriend ba to si Mika Reyes?

(Mika Reyes na naman? I'm trying to forget that name coz of what happened last week and here is Pauly, asking me if Mika has a boyfriend. What a clueless friend i have.)

Kuya: Meron na.

I sounded mad, I know.

Pauly: Talaga? Panu mo naman nasabi? Eh mukhang wala namang nababalita dito sa twitter.

Makulit si Pauly. Di ko alam kung iniinis niya lang ako pero wala namang alam to about sa nangyari.

Kiefer:  Why? Is she that popular para pagusapan yung lovelife niya sa twitter?

Pauly: Oo noh, sikat kaya to. Dami ngang may gusto sa kanya eh. Teka paps, bat parang may hugot yang sagot mo? Ikaw ah.

Kiefer: Eh hindi ko lang idol yan. Maangas sa court.

Pauly: Wow, parang hindi mo naman alam, swag ang tawag dun paps. Ang cute nga ng angas niya eh.

Kiefer: O cge na, baba na tayo. I'm hungry na.

Good thing at nakarating na kami sa kakainan namin. If not, Pauly will continue to say things about Mika. And I might not be able to control myself. I know, I'm getting a little bit mean already, pero siya kasi eh. Wag ko lang siya makita ulit, coz I might eat my own words and get back to square one. Coz honestly, no matter how I try to convince myself to hate her, everytime I remember that face, that very pretty face na napaka amo, and that killer smile, nanghihina ako.

Mika

Life's getting back to normal. Off season, so I have time to focus on my academics though we still have practice everyday, pero hindi na ganun ka tindi. We have upcoming games outside Manila, exhibition games. I'm on twitter right now. But I wish I didn't see this. I just sighed after reading Kiefer's answer to one of his followers. Someone asked if sino mahal niya. Then another one asked if it's me. Madami dami din kasi ung gumagawa ng issue about us. But I thought tapos na yun since he has a gf. I thought he'll just ignore it, but he just answered.

Tweet: Si Mika ba?

Kiefer: Hindi, si Trinca ang love ko.

Mika

Ang sakit naman nun. I mean, everybody knows naman na he has a gf, so automatic, yun yung mahal niya. But why does he have to answer that way at my expense? I'm not doing anything naman eh. And I never posted anything that will affect their relationship. If he wants to show the world how much he loves her, he's free to do so, pero hindi yung pinahiya naman niya ako. Hindi naman ako naghahabol eh. Pero bakit ganun yung dating?

After that, ang dami ng tweets tungkol sa amin. People were tagging me about it. They're asking  me to answer back. But what do I do? I will sound too defensive naman if patulan ko. So kalma na lang ako. Will just forget that it happened.

------------->

Thirdy: Manong, inulan ng retweets yung sagot mo ah.

Kiefer: Saan?

Thirdy: Sa twitter, when you said na si Trinca ang mahal mo. Pero sana Manong, you didn't answer it na lang.

Kiefer: Oh bakit naman?

Thirdy: Eh kasi ang dating, parang napahiya si Mika. Kasi namention siya dun sa question eh. Kung siya love mo. Buti sana kung tinatanong ka lang kung sino. Parang nareject mo naman si Mika dun. And now, ang daming nagtatag sa kanya about it. Yung iba niloloko pa siya.

Kiefer

I was quiet the whole time after that lecture from Thirdy. Napaisip din ako sa sinabi ko. I'm getting rude na ba towards her? What do I intend to convey ba dun sa sagot ko? Dagdag pogi points yun for Trinca, but now I feel like ang immature pala ng move ko na yun. And now people are talking about it on twitter. May mga nagsasabi pa na ang mean ko at feeling gwapo. Si Mika kaya? Siguro naman she was able to read it already. I just want to know if nasaktan ko siya dun. It's not my intention to do so naman. Defensive lang din siguro ako. Do I have to say sorry? Pero baka naman wala lang sa kanya since may bf naman siya. Haaaaay Kiefer, minsan talaga wrong move ka.

Thirdy: Oh tahimik ka diyan?

Kiefer: Wala bro.

Thirdy: You're feeling guilty noh?

Kiefer: I guess.

Thirdy: But everything's said and done Manong. Nabasa na niya yun.

Kiefer: Do I have to say sorry? May bf naman siya eh. Baka wala lang sa kanya.

Thirdy: Bf? Who? Mika? Who told you na may bf siya?

Kiefer: Siya.

Thirdy: Hahahaha! She has no bf Manong. Trust me.

Kiefer: What? She said meron. I invited her for a dinner after our shoot for the Tim Yap Show. Then sabi niya may dinner daw sila ng bf niya.

Thirdy: Naniwala ka naman?

Kiefer: Well, bakit hindi?

Thirdy: Manong, again, trust me when I say na wala siyang bf. Now, think again kung bakit sinabi niya sayo yun. And hey, buti umamin ka din.

Kiefer

Everything is getting clearer for me now. She lied, and I guess I know why. Mika, why are you doing this to me? I'm giving myself reasons to hate you, but you keep on making me feel otherwise. And why do we have to be in this kind of situation. Kung wala lang talaga............haaay!!

--------------

Super short update lang to end the plot. Next update will be the present na. Thanks again for reading.

Author.











FateWhere stories live. Discover now