Z letištní haly v Perthu vycházeli Marlene a Chris ruku v ruce, každý za sebou táhl své zavazadlo a šedivou mikinu, kterou jí Chris půjčil před několika hodinami, měla Marlene uvázanou kolem pasu. Zjistila, že právě přistávání je pro Chrise nejvíc stresující fáze letu – dlaň jí téměř drtil svými prsty, poklepával kolenem a obličej měl schovaný do jejího ramene. Stejně jako při vzletu mu do ucha šeptala slova na uklidnění, a když letadlo poměrně hladce dosedlo na dráhu a pilot zhasl kontrolku připoutejte se, vyměnili si krátký pohled a se stále propletenými prsty vystoupili z letadla.
V Perthu bylo o hodinu a půl méně než v Adelaide – po téměř devíti hodinách strávených v jedné poloze v sedačce tomu však Marlene (ani její tělo) nevěnovala příliš velkou pozornost. Bylo příjemné si konečně protáhnout nohy a nadýchat se čerstvého vzduchu.
„Fakt nechápu, jak mohli vynechat Jackie Brown," postěžoval si znovu Chris. Téměř po celou dobu letu společně sledovali filmy skrze systém aerolinek a jakmile zjistili, že seznamu dominují filmy Quentina Tarantina, nemuseli se hádat o to, kdo bude vybírat příští film. Postupně shlédli Pulp Fiction i Nespoutaného Djanga a Hanebné pancharty.
„Že tě žere zrovna tohle – já bych ocenila, kdyby tam měli Gaunery."
Chris se rozesmál. „Jen proto, že miluješ Tima Rotha!"
„Jako bys snad ty nešílel z Bridget Fondy," protočila oči Marlene.
„Je rozkošná, skoro jako ty," pokrčil rameny Chris a věnoval jí úsměv.
„Skoro?" zopakovala podiveně.
Chris jí stiskl ruku a políbil ji na hřbet: „Ne, tobě Bridget nesahá ani po kotníky."
Pousmála se a cítila, jak se jí do tváří hrne červeň. Odvrátila hlavu, aby si toho nevšiml, a pak ukázala na kovové sezení opodál.
„Děláš si ze mě srandu? Proseděli jsme půl života a tobě to nestačilo?" zaúpěl Chris, zatímco se jí nechal táhnout k dosud nezabraným lavičkám. „Nechal jsem v tom letadle svoje mládí!"
„Nezapomeň, že ve skutečnosti jsi tady mladší než v Adelaide," připomněla mu suše, tvrdě dosedla na lavičku a natáhla nohy před sebe.
Zaujatě si ji prohlížel: „To je zvláštní, že vypadáš pořád stejně."
„Zato ty vypadáš minimálně o dva roky mladší, všechny ty vrásky ti zmizely."
Zamračil se: „Nemám vrásky. Sama jsi vrásek."
Rozesmála se a sledovala, jak z kapsy vytahuje mobil. Vzpomněla si na Patricka a slib, který mu ráno dala – vypnula režim v letadle, a aniž by se obtěžovala upozorněními, která jí během dne promarněného letem přišla, naťukala jednoduchou zprávu o svém bezpečném příletu do Perthu.
„A už to začíná," zamumlal si pro sebe Chris a ona zvedla hlavu. „Vyzvedne nás Lara."
„Ashley nemůže?"
„Matka prý řekla, že večer před svatbou nikam jezdit nebude."
Marlene přikývla a náhle ji přepadla chuť na cigaretu. Vlasy si stáhla do drdolu, okousala si nehet na pravém palci a nohy si přitáhla k sobě. Do letadla by ji s nimi samozřejmě nepustili a ona nikde poblíž neviděla automat nebo trafiku.
Chris se konečně posadil vedle ní a zapřel se lokty o kolena.
„Poslyš, Lara na tebe určitě bude mít spoustu otázek a já nechci, abys měla pocit, že musíš něco říkat jen kvůli mně a tomu, že jsi tu se mnou, dobře?"
ČTEŠ
Junkies of Love
Ficción GeneralŽivot Marlene Blackburneové byl plný rozhodnutí, jednodušších i těžších, a i proto byl každý rok jako na houpačce. Jednou jsi dole, jednou nahoře, a právě v těch chvílích je nejpravděpodobnější, že spadneš. To říkali všichni, až se s přibývajícími r...