1 Ay Sonra
"Yapı statiğinin amacı sistemleri belirli bir güvenlikte, yeterli bir rijitlikte ve en ekonomik olarak boyutlandırmaktır. Bir yapı sistemine dış etkilerden veya iç zorlardan meydana gelen kuvvetleri hesaplamak ana prensibidir.",
Ege hocanın söylediklerini not alıyordum. Kolum kopmuştu artık. Sınıfın yarısının sınavlardan düşük almasına öfkeliydi. O yüzden canımıza okuyordu.
"Kolum çıktı.",
Çınar'ın söylenmesine kıkırdadım. İlk kez not tutuyordu. O yüzden normal bir durumdu.
"Düşük almasaydın.",
Dediğimde gözlerini devirdi.
"Aras hoca oldaydı keşke şimdi.",
Dediğinde dudaklarımı ısırdım. Canım eşim çoktan Ceo'luğa alışmıştı. Patron karizması da onda bir ayrı duruyordu.
"Kızım ben senin yerinde olsam koca parası yerdim. Hazır hamileyim kendimi garantiye de almışım oh miss.",
Dediğinde silgimi fırlattım. Sabahtan beridir susmamıştı.
"Sus artık.",
"İyi be, kül kedisi moduna devam et sen.",
Dediğinde gülmemek için dudaklarımı bastırdım. Bakışlarımı Çınardan çevirip Ege hocaya çevirdiğimde çatık kaşlarıyla bize bakıyordu.
Öksürerek toparladım. Azar işitmek istemiyordum. Zaten yeterince asistanlığını yaparken azar yiyordum bir de sınıfta yiyecek halim yoktu.
"Acıktım!",
Çınar'ın hayıflanmasını umursamayarak not alamaya devam ettim. Burs paramın ortasına koca bir delik açılmıştı sayesinde. Her seferinde pahalı bir şey yemeden duramayan beleşçi arkadaşımın savunması benim Cevheri olmamdı.
Ama ben Aras'ın parasını yemiyordum. Kendi ayaklarımın üzerinde durmayı tercih etmiştim. Tabii bunu birde cüzdanıma zorla sokulmuş limitsiz kredi kartıma soracaktınız.
"Evet arkadaşlar, sorusu olan yoksa çıkabilirsiniz.",
"Şükür rabbim! Şükürler olsun!",
Çınar dua ede ede sıradan kalktığında benimle birlikte onun bu halini gören bir kaç kişi daha kahkaha atmıştı.
• • •
Başımı kaldırıp, Cevheri Holding yazısına baktım. Buraya defalarca gelmeme rağmen sanki ilk kez görüyormuşçasına heyecanla içeriye girdim.
Resepsiyondaki sarışın kadın beni görünce ayaklanmıştı.
"Hoş geldiniz İnci hanım.",
"Hoş buldum. Aras toplantıdan çıktı mı?",
"Hayır efendim, halen toplantıda isterseniz geldiğinizi haber vereyim?",
"Gerek yok, ben Aslı'nın yanına çıkarım.",
Dediğimde gülümsemişti. Ağır adımlarla asansöre doğru yürüyüp hemen açılan kapıdan içeriye girdim.
15. Katın düğmesine bastığımda kapılar kapanmıştı. Arkamdaki aynaya bir bakış atıp saçlarımı düzelttim.
Kapı büyük bir gürültüyle açıldığında asansörden çıkıp, Mimar Aslı Cevheri yazılı odanın kapısını tıklattım.
"Gel.",
Aslı'nın sevencen ve sıcak sesini duyunca gülümseyerek kapıyı açtım.
"Aa İnci, hoş geldin.",