1=[well helleuw]

81 4 2
                                    

Pov Link

Hallo, ik ben Link. Ik ga niet te lang mijn tijd verspillen. Dus ik gooi je zowat meteen het verhaal in. Trouwens, aangenaam kennis maken. Ik lijk lief en leuk maar HA! Sike! Nee! Ik ben de poestijger. Geld lenen van mensen is wel echt iets wat ik graag doe. Als je begrijpt wat ik bedoel. ;) Ik ben wel een echte superschurk met echte superkrachten. Mijn superkracht is vuur. Maar eigenlijk gebruik ik het weinig. Vroeger op school deed ik het wel. Gewoon om mensen te pesten. Vond ik wel geinig. Maar genoeg daarover. Ik ben hier vooral om wraak te nemen. Mijn moeder was ook een super villain. Maar ze is helaas overleden. Allemaal dankzij het watermeisje. Maar zij is al jaren spoorloos verdwenen. Maar ooit krijg ik haar wel. Of haar nakomelingen. Mijn moeder had ook vuur kracht en het watermeisje heeft ja, water kracht. Ik voel mijn woede naar boven komen als ik aan dat mens denk. Maar goed. Ik zit in mijn hide out mijn geld te telen. Mijn moeder had voor ze stierf een lijstje gemaakt met wat ze ging doen. Ze heeft alleen niet alles kunnen uitvoeren. Ze heeft acht, negen en tien kunnen uitvoeren. Bij acht ging het fout.

10. Rijke mensen beroven ✔️
9. Mijn ex baas vermoorden ✔️
8. Helikopter stelen ✔️
7. Vermoorden van corrupte baas ✔️
6. Meer geld stelen ✔️
5. Politie commissaris vermoorden (corrupte man)
4. Geld stelen
3. Vliegtuig stelen
2. Bank overvallen
1. Het "watermeisje" vinden en vermoorden

Het is nu aan mij om de lijst af te werken. Ik heb al twee dingen afgewerkt de afgelopen twee maand. Ik kijk naar de foto van mijn moeder die op het bureau staat. Ik mis haar. Ik was twaalf toen ze stierf. Nu ben ik vierentwintig. Het voelt nog steeds als de dag van gisteren. Mijn vader is goed voor me blijven zorgen. Nog steeds zelf. Hij kon mam's werk niet afmaken. Hij was haar rechter hand. Ik zou een hulpje ook wel kunnen gebruiken. Maar ja helaas. Ik word gebeld.
'Hallo met Link?'
'Hallo Link, met Brigitte hier. Meneer Frieser vroeg zich af of de vergadering kon verzet worden.'
'Welke vergadering?' Vraag ik geïrriteerd.
'Die van de raad van bestuur.' Ik zucht stil.
'Naar wanneer dan?'
'Morgen, in de plaats van elf uur om drie uur.'
'Oke dat moet lukken.'
'Oke dank u, daag.'
'Daag.' Ik draai met mijn ogen. Typisch Jer. Hij zal wel weer een afspraak vergeten zijn. Die man is ongelofelijk. Naast mijn werk als super villain. Heb ik ook "echt" werk. Ik ben personeels directeur bij het bedrijf van Jeremy's moeder. Het is een transport bedrijf. Jer heeft me er binnen kregen terwijl ik eigenlijk niet wou, maar ja. En hij heeft Joost, eigenlijk wel mijn beste vriend, daar ook binnen gekregen. Hij was zo lief omdat te doen voor ons. Volgend jaar word hij CEO. Begrijp me niet verkeerd maar, ik zie het hem niet doen. Hij is altijd in chaos dingen aan het doen. Zijn moeder zegt vaak dat ik hem goed kan helpen met zaken in orde te krijgen voor hem dus ik word waarschijnlijk zijn assistent. More money for me hehe. Ik gooi er paar briefjes van vijftig in de lucht en laat ze over me heen dwarrelen. Wat heerlijk dit.

Ik zit het liedje van Kim possible te neuriën. Want stiekem voel ik me zo. Maar dan de bad guy versie. Ik ben een paar maanden bezig en de politie is nu al bang van me. Haha! Amazing. Ik begin mijn plannen te maken voor het vermoorden van de politie commissaris. Hij is een corrupte man, hij mishandeld zijn vrouw en drie kinderen. Ik heb al gehoord dat ze hem dood wensen. Dus het is eerder een Robin Hood helden daad. Ik ben hem nu al twee maanden aan het screenen. Nee! Het is niet echt stalken. Ik doe gewoon mijn werk heel grondig. Ik reken zijn dagelijkse routine en avond routine uit. Ik twijfel. Zal ik het doen als er veel mensen zijn? Of als hij alleen is? Hmm... dat is een moeilijke beslissing. Ik laat toch overal mijn kenmerk achter. Dus ik doe het wel stiekem. Ik leg mijn vinger op mijn bureau. Hij scant mijn vinger. Mijn groot computer scherm springt aan. Ik ga zitten en probeer wat dingen uit die ik zou kunnen doen. Ik moet dit zo snel mogelijk doen.

Na een hele dag doorwerken heb ik het! Ik weet perfect hoe ik het ga doen! Ik open mijn kast en trek mijn zwarte leren pak aan, doe mijn katten oren op en mijn oog masker aan. Ik pak mijn riem met mijn bijl, flare gun, revolver een een paar sticky boms. Daarna pak ik mijn zwarte motor. Tijd om er een einde te maken. Vol gas race is ik over de straten. Met de wind in mijn haar en de gemene grijns op pijn gezicht ga ik naar het huis van onze "commissaris". Als ik de stad in rij lopen mensen bang en gillend weg en verstoppen ze zich. Ik lach even gemeen. Ik ben hier nu niet voor hen. Ik geef wat meer gas. De schemering is al bijna weg, het is al pittig donker aan het worden. Ik rijd een woonwijk in. Ik zoek naar de meest afgelegen plek ooit. Ik parkeer mijn motor in het donker. Daarna kruip ik op het dak van een huis, opzoek naar het huis van die corrupte man.

{Traanman VS poestijger}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu