34. Tmavé, ponuré miesto...užite si dovolenku!

25 2 2
                                    

THÓR

,,Takže výhercami tohtoročného turnaja sa stávajú dve mená ktoré sme tento rok veľmi neočakávali," začal hovoriť Vaughn.

Zvedavo som povytiahol obočie. Koho by mohol myslieť? Ja s Lokim to teda rozhodne nebudeme. Pomyslel som si smutne.

,,Neboj sa Thór," ozval sa Fandral ,,budeš mať ďalšie roky na to aby si mohol byť so mnou vo dvojici a vďaka mne vyhrať." hovoril hrdo.

Jeho hrdosť však poklesla keď začul nasledujúce slová.

,,Vyhráva Lady Sif s princeznou Rosalind!" vyhlásil veselo.

Najprv som začul Sifin veselí výkrik, no až potom sme si všetci uvedomili, že nepovedal Trisino meno ale Rosalindino. Bol to omyl alebo schválnosť?

Všimol som si okamžité podozrenie na Trisinej tvári. Bolo jej jedno, že ju nevyhlásili, to bolo jasné. No čo jej potom vadilo? Žiarlivosť? Nie, tá to určite nebola.

Tris vzala vec do rúk a kráčala k Vaughnovi aby mu to povedala, no on ju odbil niekoľkými mrzutými gestami rúk a slov.

Tris neveriacky krútila hlavou. Bola bledá. Žeby ju takáto diskriminácia takto dostala? 

ROSALIND

,,Vieš o Pentaleone ešte niečo viac?" pýtala som sa podozrievavo.

,,Toto by si vedela aj ty keby si nebola taká nevšímavá." odbil ma.

,,Loki ja si ťa preverím." povedala som nahlas.

,,Čo?" nechápal no ja som sa už pýtala.

,,Ako sa volajú Thórovi priatelia z Midgardu?"

,,Nejaký farebný chlapík z minulého storočia, plechový idiot, veľký zelený uzlíček nervov," na chvíľu sa zamyslel ,,bol tam nejaký strelec čo sa mi snažil prestreliť hlavu, ale to samozrejme nevedel proti komu ide," samoľúbo sa usmial ,,a ešte tam asi bola-"

,,Dobre to stačí, si to ty." stopla som ho.

,,Ako to-?"

,,To je jedno." nenechala som ho dohovoriť ani túto vetu. ,,Čo vieš ešte o Pentaleone?"

Z Lokiho tváre sa vytratil všetok úsmev či pýcha.

,,Loki prosím," hovorila som ,,vieš, že je to vážne."

No Loki si toho bol plno vedomý.

,,Rosalind sú veci ktoré nikdy nesmú byť vyslovené nahlas." povedal a vydal sa preč. Nebol nahnevaný ani smutný. Hovoril to pokojne akoby presne vedel, že to čo sa deje je naplánované a správne to klape.

LOKI

,,Loki, kde je Rosalind?" začul som Thóra.

,,Je v knižnici. Aké sú výsledky?" odvetil som.

,,Idem jej práve oznámiť, že vyhrala."

,,Iste, teda... čo?" doplo mi. ,,Ona predsa- už rozumiem."

Rozhodol som sa ostať vonku. Nechcel som odpovedať na všetky otázky ktoré mi dávali.

THÓR

Bál som sa ako zareaguje Rosalind, no musel som jej to povedať. Vošiel som do dverí. Ros si ma ani nevšimla. Horúčkovito sa hrabala v nejakej knihe a niečo si mrmlala pod nos.

,,Ros?" začal som pomaly.

,,Thór." povedala roztržito. ,,Ja sa ti ospravedlňujem ako som rýchlo odbehla ale-" hovorila rýchlo akoby to už mala nacvičené, no v jej hlase bola nerozhodnosť okorenená strachom.

,,Vyhrala si." prerušil som ju.

,,Čo?" nerozumela.

,,Ty a Sif, nerozumiem tomu, no Vaughn odmieta akékoľvek reklamácie." vysvetlil som.

Rosalind pokrčila plecami.

,,Tú cenu dám skrátka Tris keď mi ju odovzdajú."

,,To sa nedá...tá cena je tak trochu..." snažil som sa jej vysvetliť.

,,Čo je to za cena?" zvedavo nadvihla hlavu od knihy.

,,No... uvidíš." povedal som a vyprevadil ju von kde už čakal Vaughn a držal v ruke akýsi kameň.

Tris sa rozbehla za Rosalind a najprv sa ju snažila presvedčiť aby jej cenu predala, no Vaughn nemal náladu na ďalšie chybné výsledky.

,,Tieto portáli vyrobené zo zvyškov uhlíkov vás dostanú na miesto kam sa Byfröst nedostane." vysvetlil Vaughn. ,,Presne o tridsať minút tento portál opäť otvorím a vrátite sa. Portál však dokáže byť otvorený iba desať minút takže to musíte stihnúť."

Následne portál otvoril a nebolo cesty späť. Bolo to dosť neoficiálne odovzdávanie cien čo mi prišlo dosť čudné.

Rosalind so Sif vstúpili. Sif držala svoj dvojsečný meč, no Rosalind bola neozbrojená.

Tris ešte rýchlo pribehla k Rosalind a niečo jej podala. Rosalind nechápala čo to robí, no ona rýchlo niečo hovorila. Vaughn ju však odstrčil a Rosalind so Sif zmizli v modrom svetle.

Pozeral som sa na Lokiho ktorý Ros ani Sif nevenoval pozornosť. Díval sa na kameň ktorý portál otvoril. Až teraz som zistil čo upútalo jeho pozornosť. Toto nemohli vyrobiť so zvyškov uhlíkov pretože toto... bol zelený diamant.

LADY SIF

Bola to pre mňa dosť nepríjemná chvíľa už len preto lebo som sa s Rosalind dlho nerozprávala a to, že Tris obrala o cenu, to už radšej ani nespomínam.

,,Mala si pravdu." ozvala sa Rosalind. ,,Žiarlivosť nieje dobrá vlastnosť, no keď vidím ako s Tris robíte veci ktoré sme vždy robievali spolu tak-"

,,Je to moja chyba." prerušila som ju. ,,Prepáč mi to, Trisin talent ma očaril natoľko, že som si nevšimla čo pre mňa znamenáš."

Objala som ju.

,,Prepáč." povedala som opäť a Ros mi objatie opätovala.

,,Tu sa objavíme iba raz," vyhlásila aj keď som v jej očiach videla slzy radosti ,,čo keby sme si to tu užili?"

,,No kde to vlastne sme?"

Pred nami sa rozprestieralo tmavo modré nebo pod ktorým bolo všetko v akomsi tieni. Všetko bolo tmavé, no takým pekným spôsobom. Všade tu boli čierne skaliská lemované krutými zrázmi. Zem bola vyprahnutá.

Rosalind vyskočila.

,,Gravitácia je tu menšia." ozvala sa.

,,Čo tu chcete?" ozval sa za nami akýsi neznámy hlas.

Otočila som sa. Asi desať metrov za nami stál portál podobný tomu cez ktorý sme vstúpili, no tento nebol pekný mordrastý, ale čierno čierny a temný.

Pred portálom stála žena s veľkým mečom v rukách. Hlavu mala sklonenú, no rozoznala som dlhé, hnedé vlasy vejúce jej vo vetre. Bola bledá, no pery mala sfarbené do staroružovej farby. Šaty mala ako bojovník s výnimkou toho, že ona bola dobre vybavená. 

Rosalind vedľa mňa stála ako obarená. Keď uvidela môj pohľad vytisla zo seba jediné slovo:

,,To je strážca."

Lost Memories (Fanfiction for Avengers)Where stories live. Discover now