thanks for everything

341 23 34
                                    

15 Mart 2023 | 65. Grammy Ödül Töreni

Cynthia Rosa Flores, Ödül Konuşması 

"İlk Grammy aldığım anı hatırlıyorum. İnanamıyordum başarabildiğime ve bir türlü sevinemiyordum çünkü o ana kadar çektiğim onca zorluk beni bir şekilde dondurmuş, hissizleştirmişti sanki. Görüştüğüm ilk yayın şirketinin bana kendi yazıp bestelediğim şarkılarda hiç hakkım olmayacağını söylemesi, oradan ayrılıp kendi çabalarımla tuttuğum stüdyonun sahibi tarafından neredeyse tacize uğramam, bir şekilde ilk şarkımı yayınlayıp yükselmeye başladıktan sonra insanlardan duyduğum yorumlar, ilk televizyon programında canlı yayında komikmiş gibi yapılan uygunsuz şakalar, tırnaklarımı kazıyarak geldiğim bu yerin bana bir erkek tarafından verildiğinin söylenmesi... Bir kadının bir şeyler başarabilmek için bunca psikolojik tacize maruz kalması beni öyle dehşete düşürmüştü ki; en sonunda, kimseye fırsat vermeyip her şeye rağmen çalışıp didinerek bu sahneye ödül almak için çıkmaya hak kazandığımda dahi tepki verememiştim. Hatta insanlar günlerce sevinmediğimi, bu yüzden bunu hak etmediğimi söyleyerek bir başka zorbalık silsilesine başlamıştı. Yine de insanlar her zaman konuşur, bilirsiniz. Umursamayın demeyeceğim, ben her zaman bana söylenenleri umursadım ve kendimi yapabildiğim her alanda savundum. Çünkü ekranın karşısındayız diye gerçekten var olduğumuz düşünülmüyor bazen, karşılık vermeyince de o zorbalığa devam ediliyor. Ama buradayız, çalışıyoruz, hissediyoruz, yorumlarınızı görüyor ve söylediklerinizi duyuyoruz. Bu yüzden lütfen bir şeyi söylemeden önce iki kere düşünün. Dünya genelinde kadınlar üzerinde yeterince baskı var, bir de sizin katkınız olmasın.

Ve son olarak buradan hangi sektörde olursa olsun kendi ayakları üzerinde durmak için çabalayan tüm genç kızlara seslenmek istiyorum: Kolay olmayacak, hem de hiç. Size yapamayacağınızı söyleyen, ayağınızı kaydırmaya çalışan, siz başardıkça kıskanıp psikolojinize yönelecek olan çok insan olacak. Onlara yalnızca gülün, orta parmak çekin ve yolunuzdan asla sapmayın. Dünyayı kadınlar için zorlaştırmaya çalışıyorlar ama biz pes etmeyeceğiz. Biz susmadıkça, göz yummadıkça, konuşup birlik oldukça başaracağız. Bu benim aldığım beşinci Grammy ödülü ve bunun için teşekkür edeceğim herkes birer kadın. Hailee, ben şarkı çıkarmaya çalıştığımda elimden tutup destek olduğun için teşekkür ederim. Aria, menajerim olarak türlü türlü insanlarla muhattap olarak sonunda en doğru yeri bulduğun için teşekkür ederim. Feminist bir kuruluş olan ve kadınla erkeğe bu sektörde aynı davranan tek yapım şirketinin kurucusu Sadie Brooke'a da teşekkür ederim. Dediğim gibi, el ele tuttuğumuz sürece her şey yolunda gidecek.

Ve ekran karşısında izleyen, hakkımdakileri okuyan, şarkılarımı dinleyen herkese de sonsuz teşekkürler. Desteklerinizi hayatım boyunca unutmayacağım. İyi akşamlar!"

Teşekkür

Belki sıkılacaksınız ama altta yazdıklarımı özellikle okumanızı istiyorum. Biliyorum çoğunuz hitap etmeye çalıştığım kitleden değilsiniz ama bir kişinin bile düşünme tarzını değiştirsem ne mutlu bana. 

Kaykay Blaisdell; Ashton Irwin ile birlikteliğine başlamadan çok önce internette bloguyla ünlü olmuş, en yakın arkadaşı Madeline Becker ile birlikte bir Youtube kanalı açmış ve Ted Talk'ta kişisel gelişimle ilgili bir konuşma yapmıştır. Profesyonel fotoğrafçılık yapan Kaykay'in çektiği fotoğraflara Instagram'daki bykaykay hesabından ulaşabilir, başrol olarak oynadığı ve multiye bir kısmını bıraktığım filmi The Girl With The Purple Hair'i (imdb: 7.5) Hooked platformundan izleyebilirsiniz. Aynı zamanda kendisini gelişmekte olan sanatçı diyerek de tanıtan Kaykay'in çizimleri ve tasarımlarını Instagram hesabında görebilirsiniz. Twitter hesabında da Türkiye'de yaşananlar dahil dünya genelindeki hiçbir olaya sessiz kalmayan, Orta Doğu-Amerika ayrımı yapmadan gördüğü her problemi yaymak ve çözüm bulmak için çabalayan, platformunu iyiye kullanmasının yanı sıra oldukça samimi ve içten bir genç kadın olduğunu görebilirsiniz.

Crystal Leigh; pazarlama okumuş bir instagram influencerı olmasının yanı sıra daha önce kendi de Twitter hesabında paylaştığı bir şirketi vardır ve işi televizyon-müzik dünyasındaki yeni yetenekleri bulmaya yöneliktir. Michael Clifford'dan oldukça bağımsız bir kariyeri, kendine ait bir ofisi ve mesleği olduğu halde Google'a bu ismi yazdığınızda ilk gördüğünüz şey, onun hakkında yapılan en çok arama yaşıdır. İnsanlar ona nefret saçmak için bu kadar düşebiliyor maalesef. Ki kendisi yine Kaykay gibi toplumsal olaylara oldukça duyarlı birisi. Buraya mesleği ile ilgili olan tweeti bırakacağım, isterseniz inceleyebilirsiniz. 

Sierra Deaton; Kaykay ve Crystal'a kıyasla insanlar onun kariyerinin daha çok farkında olmasına rağmen birçok haber sitesinde "Luke Hemmings'in sevgilisi" unvanıyla geçen, halbuki Luke ile birlikteliğinden çok önce X Factor Amerika'yı üçüncülükle bitirmiş, 2013-2017 yılları arasında Alex&Sierra grubunda aktif olarak müzik yapmış, sesi ve şarkıları oldukça güzel bir şarkıcı. Son zamanlarda pek aktif olmasa da BLM gibi konularda susmayarak platformunu sonuna kadar kullandı. 

Bunları yazdım çünkü bu hikaye benim bu üç kadına karşı gördüğüm nefretten bunalmam ve Calum ile ayrıldığım bir rüyayı görmemle ortaya çıktı ama konumuz bu değil sdojfdkgmko Bu kadınlara saygısı olmayanlar zaten hikayenin ilk bölümünde, isimlerini gördükleri gibi bıraktılar. Bu yüzden bir çoğunuzun onlardan olmadığına eminim, ancak eğer onlardan biriyseniz; lütfen durdurun nefreti. Hepiniz okudunuz Cynthia'nın hikayesini ve aralarında hiçbir fark yok inanın. Bu üç kadın sevgililerinden ibaret değiller. Üçünün de hataları vardır eminim, ki bu hatalar üzerinden onları uyarmaya kalkışan hiç kimseye lafım yok. Benim lafım onlara duyulan gereksiz nefrette. Koca koca insanlar görüyorum Crystal'a her gün zorbalık yapan, her yerde görüyorum hem de. Görmeyecek olmaları bu zorbalığı meşru kılmıyor. Kaykay bir gün şöyle bir tweet atmıştı: "Kimin bunu duymaya ihtiyacı var bilmiyorum ama içinizdeki enerji güçlü ve değerli, bu yüzden o enerjiyi sevmediğiniz insanlarda harcamayı bırakın. Sosyal medyada çok fazla negatif, nefret dolu enerji var. Bu yüzden odağınızı sevdiğiniz insanlara daha çok, sevmediklerinize daha az yöneltmeyi deneyin."  ve bu şekilde devam eden bir tweet dizisi. Onu da buraya bırakacağım.

Uzun lafın kısası, büyüdük ve geliştik arkadaşlar. Hepimizin kendi hayatları var. Bırakalım artık 14 yaşında insanlar gibi ünlülerin özel hayatına karışmayı. Pozitiflik yayalım, nefreti durduralım. Mesela Kaykay dışında kimsenin fanı değilim ancak asla kötü yorum yapmam, çünkü neden yapayım? Asla ilişkileri hakkında konuşmam, çünkü bilmem kaç bin kilometre ötedeki sıradan bir fandan başka neyim ki ben? 

Onun dışında buraya kadar okuduğunuz ve desteğinizi esirgemediğiniz için teşekkür etmek istiyorum. Biraz tuhaf bir hikaye olmuş olabilir çünkü teması ve mesajı olan/daha doğrusu oldurmaya çalıştığım bir hikayeydi. Normalde barıştırmaz, Calum'ı daha çok ağlatır ve Cynthia'yı ona o kelimeleri etmeyecek biriyle yapardım ancak Calum çok pişman oldu, bence hak etti bu mutluluğu. Yine de bu bir hikaye, sizin başarınızı küçümseyen hiç kimseye sırf sevginiz yüzünden göz yummayın sakın. Ki Thia da göz yummadı, ikinci bir şans verdi sadece ancak herkes Calum gibi değil. Calum bu hatayı bir daha yapmayacak ama gerçek hayat konusunda aynısını söyleyebilir miyim bilmiyorum. Sizler değerlisiniz. Eğer biri sizi üzerse DUMP THEM! Hikaye ya da yukarıda yazdıklarım hakkında söylemek istediğiniz şeyler varsa buraya yazabilirsiniz, bir hafta kadar işim yok konuşabiliriz adjskglmsjkrdf

Profilimde devam etmekte olan Live Before Die ve The Erotomania isimli iki hikaye var. Eğer yazım tarzımı beğendiyseniz, sizleri orada da görmekten oldukça mutluluk duyarım. Sevgiyle kalın!

Thin White LiesHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin