𝟚𝟜

933 110 25
                                    

[🌱🌱🌱]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


[🌱🌱🌱]

Fiya dan Haelly berjalan beriringan untuk ke wad Kak Linda atau nama sebenarnya Nur Syazlinda Mazlan .

Kak Linda sudah selamat melahirkan bayi lelaki pada pukul 5:49 petang semalam . Nampaknya seorang Aleena akan mula bekerja di Hesyhzek selepas ini .

Pintu wad P23 ditolak oleh Haelly . "Assalamualaikum" ucap Haelly dan Fiya serentak .

"Waalaikumussalam" , balas Kak Linda dan suaminya sambil tersenyum .

Fiya dan Haelly meletakkan hadiah untuk bayi lelaki Kak Linda ke atas meja kaca yang berada tidak jauh dari katil pesakit . Sempatlah diorang shopping sikit-sikit tadi .

Mereka bersalaman dengan Kak Linda . Bayi lelaki yang sedang tidur ditatap . Besar juga tubuhnya , gemuk-gemuk gitchu .

"Abang pergi surau dulu lah" ujar Seif Omran iaitu suami Kak Linda . Dia beredar ke pintu wad .

"Kak , sakit tak beranak?" soal Haelly tiba-tiba . Dia nampak sahaja tenang , dalam hati dia sudah bergelora sebab takut nak beranak . Biasalah tu kan? Anak pertama memang rasa berdebar lain macam .

"Siapa je beranak tak sakit? Sembelit pon dah sakit apetah lagi beranak Haelly oi" .

"Koyak tak?" .

"Koyak juga ler , kena 4 jahitan je , kalau anak besar ni memang koyak and bila meneran tu kita tak boleh angkat punggung kalau tidak lagi parah dia koyak" . Bulu roma Fiya terus menegak . Dia paling pantang kena menjahit bagai ni , dia kena jahit dekat dahi dah melalak bagai nak mati .

Sudahla kena jahit , lepastu kena berpantang . Makan ikan panggang , tak boleh cicah dengan budu , seksa tu memang seksa tapi nak buat macam mana kan? Kau nak anak kena berkorban lah .

Fiya mengusap-usap pipi bayi lelaki itu , licin dan lembut . Nak je dia gigit .

"Kak , ada orang tu macam tak sabar nak anak je" .

"Aku ambil aura ni , ko tunggu jelah berita gembira dari aku" .

"Kau kasi clue ke apa ni?" .

"Clue amende?" .

"Takde apelah" . Kak Linda hanya tersenyum melihat dua orang itu , macam-macam perangai .

_()_

"Esok you start lawan kan?" soal Fiya kepada Thaqeef yang berada di dalam talian . Sedang berface time , nak lepaskan rindu . Pergi tak sampai dua hari dah rindu .

"Iya sayang" .

"Jap ey , I nak hantar satu video dekat you" .

"Okay bebeyh" .

Fiya mencapai iphone 6 yang berada di atas meja kaca sebelah scratch booknya . Aplikasi whatsapp dibuka . Satu video yang berdurasi 1 minit 12 saat dia hantarkan kepada Thaqeef .

GARUNK [✔️] | YUTAWhere stories live. Discover now