𝟙𝟛

1.1K 135 36
                                    

[🌱🌱🌱]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[🌱🌱🌱]

Sampai sahaja di anak tangga terakhir , lubang hidungku ditusuk oleh bauan makanan yang sedang di masak dari dapur , heeem syedap angat .

Kakiku melangkah ke kaunter dapur . Thaqeef yang sedang memasak bersama apron bewarna ungu menjamah mataku . Hujung bibirku sedikit naik ke atas .

"Morning syuben" sapaku mesra .

"Morning wifey" .

So syarat yang aku cakap semalam ialah Thaqeef kena buat semua kerja rumah termasuk basuh tahi Syuga . Jahat kan? Tapi itu memang tanggungjawab dia sebagai suami , githew .

"Nasi goreng?" .

"Why? Taknak?" soalnya . Aku pantas menggelengkan kepalaku . Gila kau taknak , favourite kot . "I tanya you masak nasi goreng ke?" .

"Ni nasi kan sayang? Ada nampak macam mi yang panjang-panjang tu ke?" . Aku mencebik , orang nak bermesra je pon .

Aku melabuhkan punggungku ke atas kerusi di kaunter dapur sambil memerhati Thaqeef Naufal masak-masak seperti Chef ternama di seluruh pelusuk dunia , eceyh overlak .

"Done" katanya . Satu pinggan nasi diletakkan dihadapanku . "Nasi goreng Thaqeef Naufal limited edition hanya untuk isteri tercinta" katanya sambil mencuit hidungku . Aku memandangnya dengan muka 'really?' .

"Try la , kalau sedap I boleh masak lagi kalau tak sedap I nak masak lagi juga" .

"Apa you ni?" .

"Just kidding , cepatlah rasa tuan puteri" . Dia memuncung . Ish orang tua ni .

Aku cedokkan satu sudu nasi goreng Thaqeef Naufal limited edition lalu disuakan kedalam mulut . Mulutku mengunyah-nguyah nasi gorengnya dengan muka tidak berperasaan . Thaqeef menunggu penjelasanku dengan muka yang penuh debaran .

"Eeeeerm-" .

"Cepat laa" .

"Sedap" .

"Tu je?" . Dia memandangku dengan muka tak percaya . Aku ketawa halus . "Sedap sedap , nah" sudu yang dipenuhi dengan nasi aku suakan kepadanya .

"Sedapkan?" soalku .

"I masak memang lah sedap" . Aku hanya mengangguk-angguk tanda 'yeyeje kau ni' . Siapa je tak puji usaha sendiri kan?

"Lepas makan bersiap tau" .

"Nak gi ane?" soalku .

"Cari madu untuk you" . Aku menghentak kuat sudu ke atas pinggan lalu memandangnya tajam .

"Tak tak , I gurau je no no" dia mendekatiku . Kepalaku dipeluknya .

"Kita nak pergi Mall je" katanya . Aku menyambung menyuap nasi goreng ke dalam mulut dengan ganas . Panas hati aku . Berani la dia nak cari madu untuk aku , aku potong 14 nanti .

GARUNK [✔️] | YUTAWhere stories live. Discover now