[🌱🌱🌱]
Aku keluar dari perut kereta begitu juga dengan Mama . Hari ini aku dah start kerja . Aku akan ambil alih butik Mama sebab dia yang suruh , dia tawarkan kepada Haziq dengan Hanaf tapi dua-dua taknak sebab butik Mama ni perempuan sangat .
Jadi , aku lah yang terpaksa ambil alih . Aku tak nak sebenarnya sebab aku nak jadi model , tapi Mama cakap aku boleh je jadi model untuk barang-barang dia tapi tapi haish banyak tapi aku sebenarnya , lepastu Along pujuk aku dia cakap 'rezeki ada depan mata , ambil jelah , kerja sebagai model tu tak selalu ada job' ha camtu . So aku pon okay je lah .
Sambung belajar? aku nak tapi aku malas , faham tak? . Korang pon macamtu kan? . Aku nak juga sijil diploma , degree sampailah PhD tapi aku malas dah nak belajar . Sebabnya aku tak suka , aku tak minat belajar . Takpela aku dah cerdik , haha .
"Nervous?" soal Hanaf .
"Buat apa pula aku nak nervous?" soal dibalas dengan soalan . Aku pon tak tahu kenapa aku tak nervous , maybe aku dah biasa jumpa dengan staff Mama so aku macam lek lek dah ah ha camtu .
"Kamu berdua yang tercegat kat situ dah kenapa? masuk lah" arah Mama dimuka pintu butiknya .
Mama ada keluarkan pakaian , tudung , beg yang berjenama dia sendiri . Hasil ini semua Papa yang tolong sebab Mama jenis tak confident . Haish sweet lah .
Barang yang Mama jual kebanyakannya mahal lah juga , sebab semuanya yang dijahit sendiri oleh staff Mama bukan daripada China ye . Mahal-mahal pon tetap ada yang beli , biasanya mak datin lah , uhuk .
Jadi , saya sebagai satu-satunya anak perempuannya , dengan ini saya berazam untuk meluaskan lagi jenama Mama sehingga ke seluruh pelusuk dunia dan dapat mengatasi brand-brand yang mahal seperti Gucci , LV , Dior , Prada , Chanel dan lain-lain lagi lah . Semoga seorang Engku Hasya Zafiyya berjaya dunia akhirat .
Aku menapak masuk ke dalam butik Mama , nama je butik tapi dah macam kilang . Tak besar sangat tak kecil sangat . Besar padang sekolah saya , besar juga la . Ini luas kalau gabungkan butik Mama dengan tempat diorang menyiapkan inventori yang diperlukan . Butik Mama sederhana je macam 1/3 gitchu . 2/3 lagi kilang dia ha . Sebelah-sebelah je sebab nanti senang nak usha-usha and jimat minyak kereta tak payah kehulu kehilir , bak kata Mama saya lah .
"Mana barang mama?" soalku kepada Mama apabila tidak nampak satu pon piala , sijil dan barang hiasan dalam officenya . "Kat rumah la , takkan nak letak kat sini pula , nanti kamu boleh letak barang kamu sendiri" .
"Alaa , tak sedap ah tengok kosong camni" .
"Asya kan banyak barang hiasan , letak je lah kat sini takde siapa nak usik pon kecuali tapir sebelah mama ni" .
"Apa? tapir? mama panggil Han tapir? Okay okay , tapir ni lah yang buat mama happy tau , sampai hati" . Hanaf menghenyak punggungnya kasar ke atas sofa , mulutnya sudah panjang sedepa .
YOU ARE READING
GARUNK [✔️] | YUTA
Fanfiction𝐄. 𝐇𝐀𝐒𝐘𝐀 𝐙𝐀𝐅𝐈𝐘𝐘𝐀 | 𝐒𝐘. 𝐓𝐇𝐀𝐐𝐄𝐄𝐅 𝐍𝐀𝐔𝐅𝐀𝐋 ‼️BEBAS KONFLIK RUMAH TANGGA‼️ ‼️TIDAK DIANJURKAN UNTUK ORANG SINGLE‼️ ===== Kahwin muda? Diumur 17 tahun? SPM pon belum lepas lagi. Tidak dapat Fiya bayangkan bagaimana hidupnya set...