[🌱🌱🌱]
Pintu rumah aku tolak , awal-awal pagi lagi dah kena jumpa dengan pengetua . Ish dengar permintaan dia tu buat aku rasa berbelah bagi dengan cita-cita aku . Pening lah kepala kalau camni .
"SAYANG YOU TAK PERGI KERJA KE?" jeritku . Kunci kereta aku letakkan di atas meja di tengah-tengah ruang tamu .
"Oooh Fiya Fiya" nyanyiku , ya ampon asik banget .
Kakiku melangkah ke dapur , ntah-ntah tengah makan , perempuan kan kuat makan . "Saya-" .
"Uweeek uhuk uhuk" . Aku terus berlari ke arah tandas apabila terdengar Fiya muntah , aaa ada baby ke? .
Belakang badan Fiya aku usap , "Kenapa ni?" soalku risau . Tangan kirinya dihalakan ke arah jamban . "Ha?" soalku tidak faham . Kenapa?apa kaitan dengan jamban? jangan buat aku tak keruan aaaa .
Fiya nengumur-ngumurkan mulutnya . "Huh" dia mengeluh berat , mukanya berubah pucat . "You pergilah tengok apa dalam tu" kata Fiya lalu keluar dari tandas . Aku memandangnya pelik .
"You letak pregnancy test dalam jamban ke apa?" kan? mana tahu Fiya nak suprisekan aku ke , soalanku dibiarkan ditiup angin begitu sahaja . Aku berjalan perlahan-lahan ke jamban , berdebar lah . Ntah-ntah ada ular mati ke lepastu perut dia terburai sebab tu Fiya muntah kan?
"TAHI SAPE NI?" jeritku lantang . Butang flush aku tekan . Dengan aku sekali rasa nak termuntah , bapak pengotor . Aku berlari keluar dari tandas . Ular bewarna hijau . Eeeuu .
Fiya menghulurkan segelas air limau kepadaku , "I tahu you loya" ujarnya . Memang loya pon , rasa hilang selera nak makan .
Aku meneguk dengan rakus , bila minum air limau ni rasa segar dan nyaman ha gitu . "Tadi Haziq dengan Hanaf datang , lepastu Hanaf tumpang berak sebab tak tahan sangat , lepas dia balik Hanaf suruh I tengok dalam toilet ada tak dompet dia sebab dia cakap dompet dia hilang , rupenye dia nak suprisekan I dengan tahi hijau lumut dia tu" terang Fiya , aku mengangguk faham . Dia melabuhkan punggungnya di atas kerusi . Kalau bukan abang ipar ni dah lah aku humban dalam mangkuk tandas . Pengotor betul .
"You tak kerja hari?" soalku .
"Nanti sikit" .
"Tak payah masuk lah , hari ni duk rumah je" .
"Kenapa pula? bukan you ada kat rumah pon nanti" .
"Muka you pucat , nanti pengsan ke ha macam mana?" . Kepalanya aku peluk . "Pucat sebab muntah je bukan sebab apa pon , jangan risaulah" balasnya . Degillah budak ni , gigit kang .
YOU ARE READING
GARUNK [✔️] | YUTA
Fanfiction𝐄. 𝐇𝐀𝐒𝐘𝐀 𝐙𝐀𝐅𝐈𝐘𝐘𝐀 | 𝐒𝐘. 𝐓𝐇𝐀𝐐𝐄𝐄𝐅 𝐍𝐀𝐔𝐅𝐀𝐋 ‼️BEBAS KONFLIK RUMAH TANGGA‼️ ‼️TIDAK DIANJURKAN UNTUK ORANG SINGLE‼️ ===== Kahwin muda? Diumur 17 tahun? SPM pon belum lepas lagi. Tidak dapat Fiya bayangkan bagaimana hidupnya set...