𝟙_[ℕ]

3.1K 239 67
                                    

🌱 🌱 🌱♦️ : pertukaran POV_()_ : skipItalic : flashback ' sounds ' call 🌱 🌱 🌱

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


🌱 🌱 🌱
♦️ : pertukaran POV
_()_ : skip
Italic : flashback ' sounds ' call
🌱 🌱 🌱

"Kak Fiya nah bunga , saya petik kat luar pagar tadi , cantikkan?just for youuuu kak Fiya ku sayang" .

"Nama? kelas?" soalku tegas .

"Alaa Kak Fiya , ambilla ni , susah-susah tau saya petik ni" pujuk juniorku yang berada di tingkatan empat . Aku menghembus nafas kasar .

"Dengan budak aku kau boleh ah nak mengumpan tapi dengan aku kau jangan harap boleh terlepas , aku tanya nama kan bagitahu jelah" tengkingku . Aku menjadi tumpuan pelajar yang beratur di belakang budak lelaki ini . Malu? Peduli ape aku . Asalkan aku puas .

"Ka-Kamarulzaman Hafidzi , 4Art" jawabnya tergagap-gagap . Dia tertunduk takut atau malu? Herm entah .

"Sorry , aku cuma serabut" nadaku kembali lembut . Namanya aku catat pada buku pelajar hadir lewat ke sekolah .

Inilah sifatku yang sebenar , selepas menaikkan suara dekat siapa-siapa confirm akan rasa bersalah , tetapi dengan orang yang muda dari aku sahaja . Kadang-kadang aku pon tak tahu kenapa aku suka meninggikan suara dekat orang .

"Pergi padang" arahku . Kamarulzaman Hafidzi mengangguk perlahan lalu melangkah pergi dari pondok pengawal . Kesian pula aku tengok dia , mesti dia malu kan? Tapi takpela , kena ajar sikit budak macam tu .

Ini telah menjadi rutin harianku sebagai pengawas sekolah . Tapi tahun ini lain sedikit sebab aku dilantik sebagai penolong ketua pengawas , lain dia tu macam aku kena jaga pagar bersama ketua pengawas tapi sekarang dia dekat padang sekolah . Ramai yang nak jadi penolong ketua pengawas sebab si ketua pengawas tu , siapa je taknak bertugas dengan dia handsome , bergaya , garang dan yang paling penting SWAG . Tapi nasib menyebelahi aku , haha kesian diorang .

♦️♦️♦️♦️

"Bang Thaqeef , saya dah tak larat , sesak nafas ni" kata Arsyad sambil mengurut-urut dadany dek kepenatan , budak tingkatan 2 . Dadanya diurut-urut .

"Oi Acad kau jangan nak menipu , masuk barisan balik" jerit salah seorang rakan sekelasnya .

Aku memandang Arsyad tajam . "Okay okay saya masuk barisan balik" dia lekas berlari semula ke dalam barisan kumpulan pelajar datang lambat ke sekolah semula . Lewat satu minit , dendanya pusing satu padang .

Sekolah ini tak kejam mana pon , pelajar yang sakit dendanya ditukar kepada mengaji . Dapat pahala kan? .

Kalau yang tak datang sekolah tanpa sebab munasabah pula , diorang kena bercakap didepan khalayak ramai ataupun bina satu karangan SPM .

Camne aku tahu semua ni? haha akulah ketua pengawas yang digilai oleh pelajar perempuan di sekolah ini . Hai , aku Syed Thaqeef Naufal . Selamat berkenalan , ha gitchu . Okay stop , hilang swag aku nanti .

GARUNK [✔️] | YUTAWhere stories live. Discover now