𝟙𝟞

1.1K 152 27
                                    

[🌱🌱🌱]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[🌱🌱🌱]

Tap tap tap

Kepalaku dipusingkan kebelakang apabila terdengar derapan kaki seseorang tetapi tiada sesiapa pon . Ish dahla sunyi jalan sini . Hantu kau jangan macam-macam . Kakiku melangkah lebih laju . Derapan kaki seseorang itu juga turut laju bunyinya .

Kkkkppaaaakk  . Kayu itu terlepas dari tangannya apabila kaki jenjangku ini berjaya menyepak kayu itu .

Lelak itu masih statik dihadapanku . Dia membuka hoodienya . Mask hitamnya turut dibuka . Terus terbeliak muka aku .

"ANGAAAAAAAH!!" tempikku , lekas aku memeluknya . Ya Allah lama tak nampak dia , rindu gila .

"Asal angah buat macam ni dekat Asya? bodohla" marahku . Dadanya aku tumbuk .

"Aku nak pergi hospital tadi lepastu aku berhenti dekat Family Mart nak beli makanan untuk korang berdua , tak sangka nampak kau terkedek-kedek berjalan , aku pon apa lagi acah ah jadi penjahat , amacam?okey tak?" soal Hazwan . Aku menjelingnya .

"Hahaha sorrylah adik angah , jangan marah okey" pujuknya . Aku memuncung . Dah lama aku tak bermanja dengan dia , kasi ah aku manja-manja sikit .

"Dahla muncung-muncung tu , jom pergi hospital , aku nak jumpa adik ipar aku ni" Hazwan menarik tanganku untuk mengikutinya . Aku hanya menurut tanpa sepatah kata . Nak mogok jap .

"Weeyh HAHAHA , bapak lawak muka kau cuak tadi" kata Hanaf dari arah belakangku . Tubuhku di pusingkan , dia sudah jatuh ke tanah dek ketawa melebih sangat . Kalau gelakkan orang nombor satu dia ni .

"Ngah , prank kita berjaya , nak tengok video yang aku ambil tadi?" soal Hanaf . Aku memandangnya kosong . Hish annoying betullah dia ni , nak je aku sembelih dia sekarang ni . "Kau menyorok dekat mana doo HAHAHA?" soal Hazwan .

"Dalam semak tu , habis merah badan aku ni ha , darah aku manis sangat ke apa?" .

"Goblok punya abang" kataku lalu berlari untuk ke hospital semula . Malas aku nak layan diorang , sakit hati .

🌚🌝

"Jom" ajakku . Thaqeef dah boleh balik rumah harini yuhuu , tak payah lah aku cuti lama-lama . Aku rasa dah banyak benda yang aku tertinggal pasal sekolah . Zahra kata , sejak ketua dan penolong ketua pengawas ini tak hadir , perangai pelajar semakin menjadi-jadi . Kalau aku dengan Thaqeef ni tak ada rasa-rasa macam mana sekolah aku agaknya?

"You nampak tak?" soal Thaqeef yang berpusing-pusing mencari sesuatu . "Nampak apa?" . Dia tak bagitahu barang apa yang hilang lepastu tanya kita , haish .

"Oh kat sini , buah hati I cia cia cia" katanya lalu memeluk tubuhku .

"Ha ha ha sial sial sial kau" . Banyak lah kau punya cia cia . "Eeeeeee geramnya dengan Youuu , aaaaaa" dia memelukku lebih erat .

GARUNK [✔️] | YUTAWhere stories live. Discover now