𝗤𝗘𝗘𝗙𝗜𝗬𝗔 𝗕𝗘𝗥𝗣𝗨𝗔𝗦𝗔

523 59 18
                                    

[𝗤𝗘𝗘𝗙𝗜𝗬𝗔 𝗕𝗘𝗥𝗣𝗨𝗔𝗦𝗔 ✨]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[𝗤𝗘𝗘𝗙𝗜𝗬𝗔 𝗕𝗘𝗥𝗣𝗨𝗔𝗦𝗔 ✨]

" Eeuuum sedapnya , MasyaAllah " jerit Thea nyaring . Matanya terpejam rapat menikmati meggi kari di dalam mulutnya .

" Makan pon dah , nanti teman bonda pergi cari langsir baru " kata Fiya . Thea hanya mengangguk bereh .

Mereka dua beranak menarik keluar meggi kari yang sudah dimasak dari dalam periuk ke dalam mangkuk . Nak acah-acah macam Korean makan .

Mangkuk kecil ditangan mereka berdua dilagakan lalu memasukkan meggi kari itu ke dalam mulut masing-masing .

" Bonda , gonbae " .

Air tin sprite mereka lagakan . Thea mengusap lehernya yang terdedah apabila air mengalir di dalam kerongkongnya . Inilah satu nikmat dunia bagi kaum wanita di bulan puasa .

Thaqeef , Zayn dan Zaim memandang dua beranak itu dengan wajah menyampah . Perut diorang dah menggelegak tengok meggi kari dan air sprite tu . Kuatkan lah keimanan mereka bertiga .

" Kalau ye pon tak boleh puasa , coverlah sikit " kata Zayn . Tak kiralah mak dia ke kakak dia ke , nak mengata juga . Fiya dan Thea saling berpandangan , mata Fiya mengarahkan Thea untuk membalas .

" Oh cover? Masa aku ganti puasa ada kau nak cover? Takde kan? Apa kau buat? Makan ayam KFC depan aku , teguk air sejuk depan aku siap buat bunyi lagi , makan meggi depan aku , bukan silap tapi sengaja " . PAAAK , bergegar meja makan itu .

Zayn terdiam . Memang betul pon apa Thea cakap . Waktu Thea ganti puasa , Zayn lah paling hanat pada hari itu . Sengaja dia masak meggi kari then duduk di hadapan Thea . Sengaja makan makanan kegemaran Thea di hadapan Thea .

Tengah Thea tak larat sebab haus bercampur cuaca panas terik , sengaja Zayn teguk air sejuk . Yang tak boleh tahannya makan puding caramel yang khas untuk Thea . Puding tu dahla hanya satu juring je , Zayn pergi makan habis . Memang mengamuklah Thea .

" Sekurangnya orang makan dekat dapur , bukan makan depan orang " sambung Thea lalu menyambung suapannya .

" Tercegat apa lagi? Pergilah kat depan " marah Fiya . Zayn dan Zaim terus ke ruang tamu , Thaqeef hanya berdiri di muka pintu dapur sambil menyilangkan tangannya di dada .

" Walid dah kenapa? " soal Thea . Thaqeef menggeleng kecil . Fiya memandang suaminya pelik , nak join makan ke macam mana?

Thea bangun dari kerusinya , gelas dan mangkuk dia bawa ke singki untuk di basuh .

" Thea pergi bersiap , biar walid basuh " kata Thaqeef . Dia sudah berdiri di hadapan singki . Thea terkebil-kebil memandang walidnya , mimpi apa walid dia nak basuh pinggan ni?

" Pergilah , shuh " halau Thaqeef . Thea memandang bondanya , Fiya mengangguk tanda izinkan dia naik ke atas dan biarkan Thaqeef yang basuh .

Fiya memandang Thaqeef dari belakang . Memang ada benda tak kena . Entah-entah ada rosakkan barang dia ni . Haritu rosakkan kereta Fiya , lepastu Thaqeef buat baik . Bila Fiya suruh sidai baju , eyh cepat je . Bila Fiya suruh masak , alhamdulillah rajin . Rupanya rajin dia ada makna .

GARUNK [✔️] | YUTAWhere stories live. Discover now