𝟚_[𝔸]

1.8K 205 60
                                    

[🌱🌱🌱]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[🌱🌱🌱]

"Uhuk uhuk uhuk" Zahra menepuk-nepuk dadanya dek tersedak air . Terkejut dengar apa yang aku ceritakan pada diorang mungkin .

"Fiya nak kahwin aaaaa" Fasya dan Haelly saling memukul sesama sendiri . Dah macam anjing laut pula tangan diorang berdua .

"Biar betik" Aleena memandangku dengan muka tak percaya , aku mengangguk . Nasibla aku tak cerita dekat diorang masa dalam kelas tadi kalau tak riuh habis lah .

"Sekarang ni aku tak tahu nak setuju ke tidak" pelipisku diurut , kepala aku tiba-tiba sakit memikirkan pasal ni . Mungkin 2 , 3 hari lagi Umi  akan datang untuk mendapatkan kepastian dari aku . Aunty Laily yang suruh aku panggil dia Umi , supaya aku dapat biasakan diri heem .

"Kau fikir perasaan parents kau lah Fiya and perasaan kau juga" ujar Zahra . Kalau aku tolak mesti diorang sedih , kalau aku terima nanti aku pula yang sedih . Haiyoo masalah la .

"Kau je satu-satunya anak perempuan diorang" tambah Fasya .

"Mungkin parents kau buat camni bersebab dan ada hikmah disebaliknya , apa yang mak kita aturkan semuanya baik-baik right?" tambah Aleena . Mereka bertiga mengangguk . Betul apa yang dia cakap tapi aku masih buntu .

"Senang-senang kau buat solat istikarah je lah , inshaAllah kau dapat jawapannya , aku dulu pon camtu juga , alhamdulillah bahagia je ni" kata Haelly pula . Kenapa aku tak terfikir eyh pasal solat istikarah , haish . Kau orang Islam Fiya oi , sedar sikit .

"Ha'ah betul tu , kau try ah" Zahra menyokong apa yang Haelly katakan tadi .

"Malam ni lah" balasku .

"Jangan risau lah Fiya , semuanya akan baik-baik" Fasya mengusap-usap belakangku .

"Thanks tau korang" .

"Haish takde apelah , kita kan kawan" . Aku tersenyum nipis . Bersyukur sangat dapat kawan macam diorang , kalau salah seorang ada masalah , dia akan luah dan kitorang akan bagi ayat-ayat positive .

Aku kembali menyuap kek red velvet yang dibeli di cafeteria kedalam mulutku . Kenapa jantung aku ni?semakin kencang berdegup . Haish , kuat sangat fikir pasal kahwin sampai jadi macamni . Jangan gatal wahai Fiya .

Sekarang kitorang tengah lepak-lepak dalam dorm Zahra , Aleena dan Fasya . Satu dorm empat orang . Sebelum Haelly kahwin dia duduk kat asrama lepastu Jefri beli rumah dekat dengan kawasan sekolah jadi dia tak duduk kat sini lagi . Rumah diorang berempat semua jauh-jauh , sekolah ni bukan sekolah biasa . Nak masuk sini korang kena jadi budak bijak atau dapat surat tawaran . Siapa dapat surat tawaran bermakna dia adalah orang yang bertuah .

Aiyaya bang jali jual petai , iPhone yang berada disebelahku Haelly capai . "Hel-" . Dia menjauhkan sedikit iPhonenya dari telinga .

"Ish yeye , 15 minit lagi saya sampai" , dia terus memutuskan panggilan . Dia merengus kasar . "Jom balik Fiya , laki aku dah bising" . Dia sudah menggalas beg sekolahnya .

GARUNK [✔️] | YUTAWhere stories live. Discover now