𝟚𝟞

835 118 23
                                    

[🌱🌱🌱]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[🌱🌱🌱]

"Syuugaa , meh makan" laung Fiya . Bekas makanan yang berisikan whiskas kucing dikocok-kocok sehingga mengeluarkan bunyi untuk menarik perhatian si kucing gatal itu .

"SYUUGAA" .

"MIN SYUUUGAAAA" .

"MIN SYUUUGAA BIN MIN YOONGI" .

Krik krik , tiada langsung kelibat Syuga melintasinya . Fiya mengeluh kecil . Whiskas dituang sedikit ke dalam mangkuk khas untuk Syuga .

Langkah diatur ke luar rumah , matanya terpandang ke arah Syuga yang tercokoh dihadapan kolam renang .

"Aigoo Syuga" keluh Fiya . Punggungnya dilabuhkan sebelah Syuga . Kepala Syuga diusap manja .

"Nah makan" . Mangkuk itu disua kehadapan Syuga .

"Makanlah" . Mangkuk berisikan whiskas dipandang kosong oleh Syuga .

"Nanti Thaqeef balik lah , baik kau makan" .

"Meow?" soal Syuga .

"Ye , kalau kau tak makan Thaqeef takkan balik" .

"Meow" . Syuga terus menjamah whiskasnya . Fiya menggulingkan matanya ke atas . "Kucing gedik" omel hati Fiya .

Sebut nama Thaqeef terus jalan . Syuga berapa hari dah tak makan sejak Thaqeef pergi China . Kalau nak pujuk dia makan kena tunjuk gambar Thaqeef tak pon VC dengan Thaqeef baru dia nak makan . Gatal . Tak padan badan berbulu .

Fiya meninggalkan Syuga disitu , dia perlu ke sekolah untuk mengambil Thaqeef di sana . Katanya pasukan bola sekolahnya dalam perjalanan ke sekolah . Pagi tadi baru je sampai di Malaysia .

Telefonnya yang berbunyi diangkat .

"Lo?" .

"Kau dah siap lom?" .

"Dah , ko ni rumah sebelah je pon nak call bagai" .

"Aku tengah berak ni tak sempat nak usha kau" .

"Amende ko ni , tengah berak pon nak call aku" .

"Sembelit beb" .

"Iiish pengotor dah ah bye" . Panggilan daripada Aleena terus diputuskan . Potpetpotpet mulut Fiya mengutuk Aleena . Ada ke patut tengah berak duk call orang , kan tak pasal-pasal dengar tahi jatuh ha hilang selera seorang Fiya .

Kunci kereta dicapai untuk memanaskan enjin , belum sempat Fiya mahu membuka pintu rumahnya sudah dibuka dari luar .

Kelibat Thariq dengan wajah masam bersama sebuah luggage masuk ke dalam rumahnya . Terkelip-kelip Fiya memandang Thariq .

"Tumpang tidur kat sini kak" kata Thariq .

"Kenapa pulak ni?" .

"Merajuk dengan umi" .

GARUNK [✔️] | YUTAWhere stories live. Discover now