𝟝_[𝕄]

1.5K 181 82
                                    

[🌱🌱🌱]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[🌱🌱🌱]

"Bulan hadapan , sekolah akan mengadakan kem di Resort SuMen , tarikh masih dalam perbincangan , yuran 80 ringgit , semua pelajar 5Science dan 5Acc wajib pergi kecuali ada hal yang tidak dapat dielakkan seperti kematian ahli keluarga" .

"Saya bagitahu awal-awal supaya kamu semua dapat kumpul duit sikit-sikit , kalau saya bagitahu last minute nanti ada yang tak dapat bayar pula" sambung PKHEM iaitu Sir Hendery .

Pelajar 5Science dan 5Acc hanya mengangguk-anggukkan kepala tanda faham .

"Haish kem lagi" keluh Fiya .

"Maknanya masatu kau dah jadi isteri orang lah kan? oh my god" kata Fasya teruja . Fiya mengangkat bahunya , mukanya nampak tidak reda .

"Okay boleh bersurai" .

Pelajar 5Science dan 5Acc melangkah pergi dari dewan sekolah . Fiya memeluk lengan gempal Haelly , dia berjalan seperti orang kehabisan tenaga . Rasa macam nak pengsan .

"Jangan risaulah" kepala Fiya yang bersandar dibahu Haelly usap . Dia tahu Fiya tidak senang hati . Dari Kem jadi Honeymoon pula kang .

"Wassup man" tegur Mark yang sedang berjalan di belakang mereka berlima . Fiya lekas berdiri tegak , bahaya kalau Mark melihat bontotnya .

Lima gadis itu memandang ke belakang dan hanya memberi senyuman nipis , lalu memandang ke hadapan kembali .

"Jom pergi kantin , aku belanja" pelawa Lutfi . Dia senyum ikhlas .

"Terima kasih jelah , kitorang nak beli makanan dekat koperasi je" balas Fiya . Aleena memukul lengan Fiya perlahan . "Jom ah , rezeki kot" bisiknya .

"Kau jangan nak menggatal" .

"Ibu aku cakap tak baik tolak rezeki" .

"Kalau kau nak pergilah , aku nak pergi koperasi" .

"Fiya jom makan sekali" sergah Ziyad . Terhenti perjalanan mereka bersepuluh . Fiya memandang Ziyad dengan muka pelik . "Buang tebiat ke apa?" gumam Fiya .

"Bro , dia makan dengan aku" Thaqeef menarik Fiya merepatinya , bahu Fiya dipeluknya . Terbuntang mata lima gadis itu .

"Uuu macho brader" Lutfi menepuk-nepuk dada Thaqeef . Fiya memandang Thaqeef geram . "Gila?" soal Fiya perlahan .

"Oh okay" Ziyad berlalu pergi dari situ . Cepat-cepat Fiya memboloskan dirinya dari Thaqeef . "You ni kan eeee" . Lengan Thaqeef dipukul olehnya . Thaqeef menjelirkan lidahnya nakal .

_()_

"Makanlah" pujuk Athif . Fiya hanya memandang makanan dihadapannya . Tiba-tiba selera dia hilang . "Sedap ni , rugi kau tak makan" pujuk Fasya .

Fiya menggeleng-gelengkan kepalanya . "Kau nak makan benda lain ke? kau nak mi kari? nasi ayam? mihun sup? jap aku belikan" Lutfi bangun dari kerusinya untuk ke kaunter .

GARUNK [✔️] | YUTAWhere stories live. Discover now