32

2K 47 11
                                    

Ziey pov;

3 hari dah berlalu tentang kejadian Syaz tahu tentang penyakit aku..... Itulah first time dia tinggikan suara kat aku.. memang dah sah salah aku , rasa bersalah tu semakin kukuh dalam diri... Kalau tak sebab dia SPM... Maybe aku dah beritahu benda tu....

Sakit macam mana pun aku...Syaz tetap kena diberi perhatian dan kasih sayang... Yelahkan sementara masih ada waktu baik kita nikmatinya.... Dunia ini hanya sementara... Mungkin esok atau lusa kita kembali ke pangkua NYA.

Sejak dia tahu hal tu... 24 hour dia jaga makan minum aku.. tak dapat dah nak control dia untuk jangan layan aku macam tu tapi korang tahu kan Syaz degil. Nasib sayang... Layanan dia bukan saja too caring but too manja - manja kan aku...sampai nak mandi pun kadang - kadang aku nak dia mandikan aku.... Over manja kan ? Hohoho...

Flashback>

Hari selesa~

Ziey masih lagi tidur nyenyak..... Syaz duduk di birai katil, dia meraup beberapa kali wajah dia yang kusut .. perlahan lahan air mata dia menitis....

Dia masih belum dapat menerima kenyataan yang the love of her life sekarang sakit. Even Ziey tak tunjuk pun dia tahu yang Ziey sedang tahan sakit. Syaz mula perasan before ni Ziey always nampak macam mudah letih pastu sesak nafas......

Oh God ... Why?! Why Ziey yang ada penyakit tu?!

Sesungguhnya dia nak teriak habis - habisan sekarang ni... tapi apakah daya.. dia hanya mampu meraung dalam diam..

Syaz menarik nafas dalam - dalam dan menyeka air mata dia yang mengalir .... dia memcuci mukanya beberapa kali dengan air sejuk di pagi hari. Dia berjalan ke arah Ziey semula yang tengah tidur nyenyak di katil.....

Perlahan - lahan Syaz membelai rambut Ziey dan mengusap lembut pipi Ziey... Senyuman Syaz menguntum di bibir....

"Hey sayang....."- bisik Syaz...

Tiada sahutan.... Syaz masih lagi tersenyuman...

"Hey babyyy"- bisik Syaz lagi..

Masih tiada sahutan...

"Loveee... Wake up please"- bisik Syaz lagi lalu mencium sekilas bibir Ziey...

Ziey mula tak dapat tahan dah.... Dia hampir² nak tergelak dan tersengih sekarang ni...tapi still nak tahan nak uji si Syaz.

"Eeee mengadaa nyeee dia ni ehh.. taknak bangun eh??"- kata Syaz ... Belum sempat Ziey nak bercakap Syaz terus satukan bibir mereka semula....

Sekarang ni bibir mereka bertaut lembut. Ciuman yang penuh dengan kasih sayang.... Mata Syaz dan Ziey bersatu... Ziey tersenyum dan memberhentikan tautan bibir mereka.

"Thanks for that sweet kiss babyy"- kata Ziey... Syaz memberikan kucupan di dahi Ziey...

"I love you"- bisik Syaz.

"Love you moree"- balas Ziey.

- - -

"Sayangg... let's breakfast"- Panggil Syaz dari dapur..masa tu Ziey tengah siapkan diri lepas mandi....

Dia berjalan menuju ke dapur...mata dia membulat apabila melihat breakfast yang di sedia kan si Syaz...

"Ohmaigad...apa ni sayang?? Is this egg and bread?"- Tanya Ziey.. Syaz angguk jee..

Dia tak pandai masak ...demi yang tersayang dia masak juga.

"Why hitam?? Hahahaha... it's okay sayang.... Kita makan je k"- kata Ziey. Syaz memberi jelingan ala - ala merajuk.

Cikgu itu aku punyaWhere stories live. Discover now