22

3.5K 58 16
                                    

Syaz pov

"Ziey!!! Cepat lahhhh sayang oi!!"- panggil aku apabila Ziey tak keluar lagi dari bilik kami.

Aku exited sangat sampai senyum pun tak dapat kawal. Hari ni Ziey nak ajar aku driving hehehe... Jalan kampung guys komfom lerr tak banyak sangat kereta lalu lalang.. sebenarnya Ziey bantah habis habisan time aku cakap nak dia ajarkan aku drive tapi yela hensem macam aku ni dia tak dapat tolak punya hehehe.

Aku masih lagi sabar then scrolling gambar yang orang post kat Insta.... Scroll punya scroll tetiba tangan aku terhenti apabila terlihat nama insta along dan gambar yang terpapar di screen phone aku...

Aku terkedu.... Along post gambar kami 3 beradik time kecil dulu. Gambar tu diambil oleh nenek masa umur aku 7 tahun, darjah satu...

Captions dia ialah masa semakin laju berputar, dunia semakin moden tetapi banyak perkara yang kita tidak sangka akan terjadi. Andai kata ia dapat diputar, bertapa indah nya jika dapat merasai itu semua sekarang.

Flashbacks~

"Along!! Aduhaii kenapa masih tercegat berdiri kat laman ni???"- tanya nenek .

Mata along fokes kat atas langit.... Dia tak balas pun apa yang nenek tanya.

"Nekkk along bercinta dengan akak Intan seberang kampung"- kata angah.

Lepas tu aku dan angah terus ketawa terbahak - bahak. Along masa tu otw nak masuk 17 tahun dan angah otw 14 tahun.So aku baru jee masuk sekolah masa tu.

"Betol ke ni along?? Kamu tu belum habis sekolah lagii."- kata nenek.

"Alaaa nek jangan dengar dorang tu merepek jee. Angah tu haa dah pandai duduk ngan lelaki tau!"- balas along lepas tu jeling kat angah.

Aku masih lagi ketawa sampai keluar air mata.... Yela muka along lawak weii...

"Apa ni along! Itu bukan angah yang minta okay! Cikgu yang pilihkan seatmate! Dont fitnah."- jawap angah buat kan nenek tersenyum.

"Elehh macam orang tak tahu. Angah terima coklat yang Rafie bagi kan?? Lepas tu angah makan laju² kat sekolah sbb takut nenek marah angah kannn kann."- kata along lagi lalu ketawa.

Nenek geleng² kan kepala dia.

"Siapa cakap angah makan??? Ni mesti along dengar cerita dari mulut murai si Fifa tu kan!! Angah bagi Alysa la coklat tu"- jawap angah lagi.

"Bukti??"- balas along balik.

"Tanya la si Rafie tu! Werkkk"- jawap angah lepas tu lari satu laman. Along pulak kejar si angah sampai naik semput...

"Alahaiii cucu2 nenenk niii tak letih ke asyik berlari je dari tadi?Cuba macam adik, duk diam jee"- kata nenek buat aku tersenyum kambing.

"Elehhh adik tu masih budak lagi nekk.. tengok lah di masa akan datang nanti ,orang yang paling memeningkan kepala ialah adik."-  along jawap lepas tu buat angah pun setuju dengan kata along.

"Adik akan jadi orang baik lah along!"- jawap aku.

Nenek usap lembut rambut aku then tersenyum.

"Yela² kami tetap akan sayang adik!"- jawap along buat kami berempat sama² tersenyum.

End of flashback ~

Air mata aku berlinang tanpa di sedari... Aku usap perlahan air mata aku yang lekat di pipi..

Cikgu itu aku punyaWhere stories live. Discover now