19

4.4K 63 21
                                    

Syaz pov

Angin petang bertiup lembut  menyentuh muka aku... Terasa segar dan tenang apabila berada berdua dengan Si kekasih kat pantai ni....

Aku pandang muka Ziey yang tengah focus kat pantai. Tiada bunyi suara hanya bunyi ombak dan angin.... Aku ambik beberapa gambar Ziey yang tengah fokus kat pantai tu...

Aku mengukir senyuman...cantik sangat girlfriend aku ni guys.....

"Dulu last saya tinggal kat kampung ni dalam darjah 6. Masa tu juga saya rasa hidup saya langsung tidak bermakna........Parents saya pun baru je meninggal dunia......and awak mesti tahu macam mana sakit nya kena tinggal macam tu kan?"-Kata Ziey memecah kesunyian antara kami.

Aku menggengam erat tangan dia...

"So parents awak meninggal sebab apa?? Kalau sayang tak nak cerita it's okay... I understand that."- kata aku lalu cium sekilas pipi dia.

Ziey pandang aku then tersenyum lemah...dia rehat kan kepala dia kat bahu aku.

"Satu malam masa tu hujan lebat ... guntur , kilat semua ada. Saya tak tahu mana perginya mereka berdua. Saya duduk diam je kat katil dan berdoa semoga mereka dijauhi benda yang tak baik....tapi malang nya....."kata2 Ziey terputus dan esakkan dia semakin jelas di telinga aku.

Aku mengusap belakang Ziey...aku mendekatkan lagi jarak antara kami......


Ziey teruskan cerita dia walaupun dalam keadaan menanggis.

"Tiba² lepastu ada ketukan kat pintu bilik saya...so saya ingatkan itu parents saya tapi hmmmmm...... Saya nampak jelas dengan mata saya sendiri ada dua orang lelaki bertopeng hitam ..... Mereka pandang saya dengan pandangan sinis...... Then mak dan ayah saya di ikat kaki dan tangan , mak saya masa tu menangis teruk sangat..niat saya nak tolong but......."- kat Ziey lagi dan air mata nya semakin laju mengalir.....

Aku terus peluk Ziey dengan erat seeratnya.... Aku kiss forehead dia dengan penuh kasih sayang...

"Shhh.... don't continue yours damn nightmare sayang..."- bisik aku.... Ziey terus menangis di bahu aku... Basah wei...

Aku tahu hidup Ziey tak seindah hidup aku even kami sama² no parents...... Ziey gadis kuat. Dia still teruskan hidup walaupun keadaan tidak menentu. Syukur sesangat dia ialah girlfriend aku.

I hope i can married her one day.

Tidak lama kemudian Ziey donggakan kepala dia untuk pandang aku. Aku hadiahkan senyuman termanis kat dia...aku bersihkan sisa² air mata dia and then bawa dia jalan² kat gigi pantai. Dia hanya menurut.

Hand to hand.

"Sayang... I meet you is my lucky. I make you mine is our fate. I love you. No more words can describe my feeling for you. You're human but you're special to me. Without yours smile my world become darkness. I can't see any light in there if you're not with me. Can see yours smile feels like in heaven everyday. Hold my hand tightly, don't let it go. Grow old together. "- kata aku lalu memandang tepat ke dalam anak mata dia.

Aku genggam kedua - dua belah tangan dia... Mata kami bersatu.

Sinaran keiklasan mata aku menusuk kedalam anak mata Ziey. Aku harap sangat dia tahu betapa besar nya cinta aku kat dia. Tanpa dia hidup aku tawar. Seolah² tanpa garam. Tanpa dia terasa pahit sebab dia lah segalanya pemanis aku.

Cikgu itu aku punyaWhere stories live. Discover now