4

5.9K 100 21
                                    

Syazrina pov

Seminggu hal kiss tu berlalu. And aku oun berubah juga. Kalau malam menjelma rasa ini seolah menusuk  ke dalam jiwa . Aku akan automatically ingat dia lepas tu senyum².

Adakah ini di namakan jatuh cinta?

Aku tak pernah jatuh sedalam ini. Yang sebelum ni pun hanya main² je..

Otak aku terus merawang...

Oh cinta
Mengapa kau hadir
Di saat aku tidak bersedia

Adakah ini cinta?
Adakah ini benar takdir?
Adakah iya memang benar milik ku?

Jika iya benar
Tolong permudahkan
Segala nya

Singkat kan lah
Jalan ku
Untuk menembusi
Hidup nya

Ayat² itu lah yang keluar di minda aku sekarang. Aku mengeluh... Macam mana ini semua boleh terjadi?? Sedangkan aku dan dia berlainan dunia. Dia ibarat air yang banyak kebaikan dan aku umpama minyak mencemarkan..

Cikgu dengan student? Looks like impossible . Aku mengeluh dan terus hanyut ke mimpi di malam hari..

End pov

A/n  pov

Syazrina hadir ke kelas seperti biasa... Dia akan terus tidur, tapi hari ni tidak. Dia bersemangat apabila kelas Cikgu Suziey bermula pada pagi itu.

Cikgu Suziey pula malu untuk masuk ke kelas itu. Dia terpaksa mengajar juga di sebab kan  oleh amanah nya sebagai seorang guru .

Dia tak dapat berhadapan dengan Syazrina. Sekarang apabila dia bertembung mata dengan gadis tomboy itu, jantung nya terus resah gelisah tak tentu pasal..

"Selamat pagi Kelas"- ucap Cikgu Suziey..

Syazrina tersenyum manis ke arah Cikgu Suziey... Cikgu Suziey buat2 tak tahu. Malu la tu.

"Ekhem! Weii bro. Kau ni dah nape?? Senyum je aku nampak."-  tanya Zara lalu tersenyum kambing memandang Syaz.

"Ish kau ni , takyah sibuk laa." Jawap Syazrina simple.

"Kau in love kan... Yelaa dah kiss anak dara orang mesti la teringat² sampai sekarang."- kata Zara lalu menahan ketawa  nya yang hampir nak terburai ...

Syaz memberi jelingan mampus kat Zara.

"Cam mane kau tahu?? Ni mesti kau yang tolak aku hari tu kan?! Kurang asam punya dara, nanti aku bagi kau makan asam semasam masam nya baru kau tahu !."- marah Syazrina.

Zara tak dapat tahan lalu melepaskan ketawa nya. Satu kelas pandang mereka. Termasuk cikgu Suziey.

End pov

Syazrina pov

Sebab ni la aku benci si Zara ni kadang². Memang sah dia yang punya kerja haritu , dia tolak aku sampai terkiss cikgu tu.  Dia boleh gelak lagi depan aku sekarang... Aku geram ni kang aku tumbuk muka dia nanti memang bengkok terus la kepala dia tu.. nasib baik kawan tersayang..

Sekarang satu kelas pandang kami. Ni la hal aku tak suka gelak. Asal gelak mesti jadi tontonan. Kelas aku ni jenis semua serious. Muka mereka semua macam dalam makamah je setiap hari. Macam semua depressed... Sampai aku pun boleh depressed sekali..

"Kenapa bising² ni?!"- kata Cikgu Suziey dengan suara marag nya.. aku tersenyum memandang dia.. tak tahu kenapa aku senyum.

I think i need go to mentality hospital.

Elehh dia tu depan aku ayu, lembut gila. Sekarang depan semua orang garang pulak. Cam mak gaint pun ada. Tapi muka mak aii lawa tau.

Korang takleh nak in love.. sebab dia aku punya!

"Syazrina! Zara!. Kamu berdua ada salin tak yang Cikgu tulis kat depan ni?!"- tanya dia dengan muka bengis.

Kalau dekat tadi memang dah aku kiss lagi bibir dia tu.. sayang nya antara kau dan aku jauh hmmm...

Eh eh jap... Nak kiss lagi?? Oh no gaissss !!!!!

Im in love?!

Aku sibuk dalam dunia sendiri sampai tak tahu pun Cikgu tu dah berdiri depan mata aku.

"Syazrina!"- panggil Cikgu Suziey..

"Ye saya? Nape??"- jawap aku spontan. Jawapan aku tu buat satu kelas tekejut. Sebab first time aku berlembut dengan cikgu.

Ahh lantak laa. Dia Cikgu fav aku. Suka hati aku la kan..

Cikgu fav??! Oh noo!!

"Korang berdua berdiri di luar sampai masa Cikgu habis!"- kata Cikgu Suziey lagi. So akur tak akur.. aku dan Zara cau je la keluar.

"Ni semua kau punya pasal!"- aku marah kat Zara.

Tapi dia sekarang tersenyum lepas tu ketawa lagi. Memang nak kena dia ni ...

"Woi! Kau ni kann , kalau tangan aku datang nanti siap hang! Seminggu kau masuk hos nanti tau!"- marah aku lagi

"Oky2 sorry . Ye memang aku pun tolak kau tempoh hari. Hehe sorry la Syaz.. tak sengaja ."Jawap dia lepas habis kan sisa tawa ..

"Yela tuu, nasib baik kawan. Kalau tak siap kau!"- kata aku..

Sekarang ni suasana aku dan Zara terdiam seketika... Cam mane tak diam. Dah kelas sebelah limpas kami lepas tu mula lah bergosip..

"Kau in love an Cikgu Suziey ke Syaz?"- tanya Zara selepas di hadapan kami kosong.

"Entah la... Aku tak tahu. Tapi akhir² ni hmm asyik ingat dia jeee. Hmmm"- jawap aku. Lepas tu Zara ketawa kecil.

"First time haritu kan main lagi korang gaduh kan. Tak sangka pulak.."- kata Zara.

Aku pandang dia..

"Ish kau ni.. aku belom kata aku suka betol2 kan."- jawap aku lagi 

"Tak tu memang tak. Tapi sekarang kau sedang tapuk feeling sebenarnya.."-  kata Zara lagi..

Aku tediam.. tak tahu nak cakap apaa. Tapuk feeling? Hmm

"Padan muka sekarang sapa jatuh cinta"- ejek Zara lepas tu ketawa..

Aku masih diam..

Am i in love with her?



*
*
*
*
Vote!!!!!!
Komen!!!!!!!

Sorry if typo , i Don't read again after done writing.







Cikgu itu aku punyaWhere stories live. Discover now