27

2.5K 45 11
                                    

Syaz pov

Seminggu - minggu ni berlalu dengan laju... Betul lah kata cikgu - cikgu ... semakin nak tiba masa SPM semakin laju pulak masa berlalu. Aku habis kan masa dengan buat latihan then rujuk balik nota - nota lama... Letih weiii....  Lepas tu datang sekolah belajar tanpa tidur macam dulu - dulu dah..... Then petang extra kelas sampai pukul 5. Balik rumah buat lagi perkara yang sama.. semua ni aku buat demi masa depan aku dan Ziey. Kalau dulu aku jahat tak kisah langsung tentang pelajaran... tapi kini Tuhan hadirkan seorang bidadari dalam hidup aku so kena lah berusaha.... Berusaha untuk buktikan yang dia tak salah pilih aku sebagai teman hidup dia.

Malam ni hari ahad...esok isnin dah... Bermula hari esok aku akan berperang habis - habisan ..... Janji keputusan diakhirnya memuaskan.

"Sayangggg.."- bisik aku dekat Ziey yang leka menonton movie.... Akhir² ni dia asyik batuk - batuk jee ....  Time aku tanya nape asyik batuk dia cakap sebab cuaca..... Aku semakin risau tengok si Ziey...tapi dia tetap degil.

Kalau malam aku buat ulang kaji sampai pukul 12..dia pun ikut sekali..dia cakap dia tak dapat tidur kalau takda aku...manja kan?? Tapi yang aku risau sangat....berat badan dia makin menurun.....

"Hmmm??"- jawap Ziey...mata dia fokes kat movie tu....

"Keluar jum??"- kata aku....entah lah tetiba je rasa nak spending time dekat luar dengan dia even tahu esok nak spm dah... 

Dia memandang aku...

"Esok kan nak start spm dah...nape nak keluar pulak malam ni??"- Tanya dia.... Aku tersenyum lalu mencuit hidung dia..

"Entahlah sayang....rasa nak keluar je..jum? Lagipun baru je pukul 7 ni... Jum sayang jummm" kata aku dengan nada lembut tambah sikit manje² tu eehekk...

"Haa yela²... We need to go back before 10."- Ziey cakap  aku senyum.. then aku bagi dia sekilas kiss kat pipi....

Then aku dan dia sama - sama tukar pakaian... Kami pakai couple black jacket jee malam ni... Malas nak bergaya sangat ....malam kan?

Then Ziey pun start memandu..... Aku duduk sebelah dia tetapi mata aku lekat kat dia yang tengah memandu tu...tak kira baju apa Ziey pakai dia tetap cantik..she is mine k.

" Nak pegi mana sayang ??"-  Tanya Ziey lalu memandang sekilas kat aku yang tersenyum senyum macam orang angau pun ada...

"Hmm pegi tempat biasa lah....lagipun minggu ni ada pesta kan? Komfom banyak makanan kat situ ...."-  balas aku....dia angguk je...

Tempat tu memang tempat orang dating ngan buah hati dan family pun ada juga. Tempat tu yang menariknya ada tasik..... So permandangan dia pun perhh cantek macam awek aku...

"Tak jemu ke asyik pandang saya je dari tadi.."- tanya Ziey ..... Aku nampak dia pun tersenyum senyum macam aku...

"Ofcouse tak. Hari hari tengok pun saya tak kan jemu...sebab sayang dah bagaikan penyejuk mata saya.."- jawap aku then ....Ziey pun tergelak....elehh suka la tu..

Cikgu itu aku punyaWhere stories live. Discover now