Ziey pov;
The next day....
Aku dan Syaz still sama - sama baring lagi atas katil pagi ni. Syaz macam biasa...bukannya nak sangat bangun awal - awal. Selalunya memang aku lah dulu terjaga awal dari tidur yang lena kecuali if malam tadi kami ada make love ....so aku akan late sikit bangun hehe...
Aku menantap sayu wajah Syaz yang masih lena tidur .... Aku mengusap lembut.... Makin lama makin gebu pipi si Syaz....mana taknyaa aku start sakit haritu makan memang tak banyak...so jawapnyaaa si Syaz la tukang habiskan..
Aku tersengih apabila teringat muka Syaz yang dipaksa habiskan semua makanan kami...
Aku bersyukur sangat... walaupun diri ini sakit...tapi sampai sekarang jarang - jarang penyakit aku nak datang. Tapi if dia datang menyerang boleh terasa nak habis nafas terus.. Aku tak dapat hidu asap daripada benda - benda yang dibakar... ataupun if org lain bbq pun aku still tak dapat hidu.
Selain asap... penyakit aku pun boleh menyerang if aku terlalu letih... contoh macam jogging kee..or aktiviti lasak.. sebab tu lepas Syaz tahu penyakit aku haritu...kami kurangkan aktiviti senam ataupun aktiviti yang berat dan lasak.
Setiap langkah ku....sentiasa adanya Syaz. Memang semua Syaz tengok dan perhatikan. Dia over care kadang - kadang.... Even pun dia annoying dan kuat control ini itu...semua tu tak dapat mengurangkan rasa sayangg aku kat dia.
My whole life and heart. Syazrina.
Kalau laa hidup ni boleh selamanya...akan ku genggam tangan ini hingga sampai ke titik akhir kehidupan. Tapi kita tidak boleh melawan takdir. Kalau dah ajal....itu lah saat yang paling sakit. Berpisah antara 2 dunia , antara hidup dan mati lagi susah dari yang berpisah tapi still dalam dunia yang sama.
Aku bangun dari perbaringan..... Berjalan menuju ke luar balkoni....dan membuang pandangan jauh ke permandangan yang indah di waktu pagi.....
Aku dan Syaz ditemukan di sekolah menengah, masa tu dia budak mentah dan tersangat bermasalah....time tu dia 16 tahun lagi aduhaiii muda² dah pandai curi hati cikgu dia ni hmm... Masuk ke next year , tahun dia Spm relay aku dan dia genap setahun ..tapi masa tu takda celebrate sebab Syaz focus spm akhir tahun....and aku tahu dia mesti lupa... Sekarang ni pun habis minggu ni and minggu depan masuk laa new year di mana relay kami masuk ke 2years dah...
Aku tersenyum sendiri...tetapi terasa juga setitis titis air mata mengalir keluar..
Setiap kali in my deep thoughts....aku always teringat kembali for the first time i met her. My soulmate.
Perkenalan yang tak di sangka sama sekali boleh membuahkan kebahagiaan yang teramat lah bahagia.
Aku tersedar dari fikiran yang mendalam apabila terdengar nyaringan bunyi lagu dari dalam bilik tidur kami....aku tahu ini mesti Syaz.......
(Layan part ni sambil dengar lagu atas tu yaa)
.
.
.
.
.Jangan Rubah Takdirku - Andmesh Kamaleng~
Disetiap doaku, disetiap air mataku
Selalu ada kamu
Disetiap kataku, ku sampaikan cinta iniCinta kita
Ku takkan mundur
Ku takkan goyah
Meyakinkan kamu mencintaiku..
YOU ARE READING
Cikgu itu aku punya
Novela JuvenilKisah ini tentang Cikgu dan Student~~ "wei weii, bodoh la kau ni! Kau ingat cikgu tu garang aku takut? bapa ahh memang tak la!"- Syazrina "padan muka sekarang sapa jatuh cinta?"- Zara L.E.S.B.I.A.N ---- (100% imagine!!!)