38

1.6K 39 3
                                    

Jam baru menunjuk pada pukul 8.15 pagi..... Ziey terbangun dari tidurnya apabila tangan nya yang meraba bahagian sebelah kiri katil terasa kosong...

Mana Syaz?

"Sayang.."- panggil Ziey ... Tiada sahutan.. dengan perasaan yang resah Ziey terus mengambil phone nya dan mendial number Syaz. Tapi dalam pada yang sama bunyi ringtone phone Syaz dapat kedengaran dengan jelas di ruang tamu.

Ziey bangun dari katil lalu pergi ke ruang tamu...matanyaa memandang sekeliling namun tiada juga Syaz.

"Sayang.. gi mana ni aduhhh"- Ziey mengeluh perlahan...hatinya terasa resah. Tak pernah sehari pun apabila bangun tidur tiada kelibat Syaz kelihatan.. ini kali pertamanya.

Tanpa berfikir panjang Ziey masuk ke bilik semula dan ingin menukar baju tidurnya...dia ingin mencari Syaz di luar namun.....

Klik.... (pintu dibuka)

Ziey dengan sekelip mata lalu berlari ke ruang tamu semula.... Dengan matanya sendiri dia melihat Syaz meletakkan 4 bungkus makanan yang dibelinya dari luar di atas meja. 

Ziey menarik nafas lega..

"Laa gi beli makanan rupanya ..bangun-bangun je sayang dah takda di bilik....phone tak bawa juga risau tau"- kata Ziey lalu memeluk Syaz dari belakang...

Syaz tersenyum sendiri...lalu membalikan tubuhnyaa memandang Si kekasih hati...

Mata mereka bersatu ....

"Napee... ingatkan saya nak tinggalkan awak eh??"- tanya Syaz lalu mencuit manja hidung mancung Ziey.

"Iyaalaa kalau tak kenapa saya nak resah bagai haa"- jawap Ziey... Syaz tersengih lalu menyentuh tangan sejuk  Ziey.

"Sayang.... I never will leave you okay? Lain laa kalau awak yang tinggalkan saya dulu"- kata Syaz lalu mencium sekilas bibir lembut Ziey...itu sudah cukup buat Ziey blushing hard.

"Hoho someone blushing"- usik Syaz...Ziey memukul manja dada Syaz lalu mendekatkan lagi badan mereka dan memeluk Syaz seperti taknak melepaskan... 

Syaz mengusap pelahan belakang Ziey dan membiarkannya seketika....

"Iloveyouuu"- bisik Ziey...

"Iloveyouuu moree my angel"- jawap Syaz.... 

Seketika kemudian.........

"Sayang..."- panggil Syaz...

"Hurmm.."- jawap Ziey perlahan yang masih dalam pelukannya..

"Saya lapar ...hehe jum breakfast?" Kata Syaz lalu tersengih.... Ziey memukul lagi dada Syaz selepas leraikan pelukan.

"Eyyy buat rosak jee romantik time!"- kata Ziey ... Syaz hanya tergelak.

Usai mengemas diri... Ziey duduk bersama Syaz di meja makan bersama.

"Kenapa susah - susah je gi beli tadi awak..kan kita akan keluar juga pasni"- kata Ziey.

"Alaa malas la nak keluar nanti"-jawap Syaz singkat.

"Sayang...kan kita hari terakhir sini kenapa taknak keluar pulak"- tanya Ziey.

"Taknak awak. Saya nak stay indoors harini"- kata Syaz lagi.

"Saya nak keluar juga. Kan ni hari terakhir ..nanti tak dapat enjoy lagi dah suasana di sini"- kata Ziey. Syaz memandangnya dengan muka serious.

"I said no. Today we're indoor."- tegas Syaz.

"Syaz please..nanti lepas harini dapat je kita spending time indoor kan."- jawap Ziey.

"Saya cakap taknak ..tak payah la. Awak ni nak sangat keluar sebab nak jumpa lagi ke lelaki semalam tuu"- kata Syaz lagi.. Ziey mengeluh..

Cikgu itu aku punyaWhere stories live. Discover now