Ziey pov
Aku nampak mata Syaz hanya pandang je tangan Ikram yang dihulurkan dari tadi. Aku just tersenyum jer... Aku tahu memang Syaz tengah tahan marah. Dia memang kuat jealous and memang hot tamper.
Pernah dulu ada student lelaki hantar bunga kat aku but terus dibuang Syaz ke dalam tong sampah. Memang dia marah kat aku masa tu...
Kali ni aku nak uji Syaz. Sejauh mana dia marah . Sejauh mana dia takut aku di rampas. Aku nak tengok semua tu.. if dia tak dapat kawal marah sampai datang tangan..hmmm...
"Oh sorry er Am. Saya belum cuci tangan lagi...kot² ada lekat air liur ke hahaha yela baru bangun tidur ."- jawap Syaz lalu tersenyum sinis kat Ikram.
Ku berusaha tahan gelak... Muka Syaz memang lawak gila weii...muka dia hmm tengah benggang sekarang...
"Oh sokay.. btw kalau hari ni saya nak bawa Su jalan² boleh?"- tanya Ikram lalu tersenyum memandang Syaz.
Aku terkejut.... Aku memang takda plan tapi memang nak uji si Syaz..but Ikram ajak jalan? So hm....
Aku belum lagi beritahu Mak cik Tia ngan Ikram tentang hubungan aku dan Syaz..bukan malu just takut2 org kata Syaz yang ajar aku jadi macam ni. Bukan salah dia. Bukan salah sesiapa. Kami mencintai satu sama lain so? Yang salah Love.
Muka Syaz terus berubah. Yes memang dia dah overhead panas ni..
"Wuuu...nape nak minta izin saya pula?? Dia bukan girlfriend saya. Nak ajak dia keluar kena tanya tua punya badan lah."- jawap Syaz tanpa pandang aku.
Omg....dia memang marah... Jantung aku berdetak laju...
" Eh kejap? Su bukan girlfriend Syaz ke??. Syukur....kalau bukan dapat laa mak cik bermenantukan Su ni haa.."- celah Makcik Tia pula.
Aku dan Syaz pandang serentak kat Mak Cik Tia yang tersenyum happy......
Syaz beri pandangan tajam...
Aku dapat rasa lepas ni aku dan Syaz akan gaduh besar... Aku terus berdiri dan berdiri sebelah Syaz yang memang dah masam mencuka....
"Okay makcik. Malam ni kita kawinkan je mereka . Yelaa Ikram pun lama dah sukakan Suziey ni ha.." kata Syaz lagi..
Jantung aku berdetak lagi laju.... Aku try tahan gemuruh dalam dada....
"Betol kata Syaz , Am , Su. Kalau korang nak mak boleh sediakan semua. Kamu berdua bukan nya budak lagi ... dah cukup umur untuk diri kam rumah tangga."- kata Mak Cik Tia lagi.
Oh damn!
"Er mak-"- kata² aku terputus time aku rasa tangan aku di genggam oleh Ikram.
Aku tersentak. Dia berdiri tepat depan aku. Mata aku dan dia bersatu.
Aku tak tahu apa reaksi Syaz sekarang...aku rasa nak nangis dah... Aku tak sanggup kawin dengan orang yang aku langsung tak cinta.
Oh God......
Awalnya nak main sekarang lain pula jadi.
"Su... Suziey... Sejak kecil lagi kita kenal satu sama lain. Saya kawan rapat awak dulu but kita terpisah ...lama... Lama sangat. Saya tunggu awak muncul lagi depan saya...yess impian ni menjadi nyata sekarang.... Masa kita terpisah dulu.... Everyday saya cuba buang perasan ini....saya selalu cakap dengan diri sendiri, banyak lagi perempuan lain yang tengah tunggu saya but saya tak dapat Su.... saya tak dapat lupa setiap benda yang berkaitan dengan awak. Sekarang tuhan temu kan semula. Mungkin jodoh...."- kata Ikram perlahan.
Aku terkaku. Yes memang Ikram pernah cakap dulu yang dia ada perasaan kat aku tapi masa tu masih budak mentah and last² terpisah....so memang langsung tidak pernah terdetik pun yang aku dapat dengar lagi isi hati si Ikram ni..
Aku pandang sedalam dalam yang mungkin anak mata dia.... Memang jelas ketulusan dan keiklasan tu...
Tapi....
"Sudi tak kalau awak jadi suri hati saya buat selama nya? Saya tahu memang awak tak cinta kan saya tapi saya yakin lepas kawin mesti akan ada perasaan tu..."- kata Ikram lagi..
Aku terkedu sekarang. Tak tahu nak jawap apa..terima? Or tolak?
Keluarga Makcik Tia banyak tolong keluarga aku sejak dari dulu lagi...tapi soal hati dan perasaan...aku dah serahkan sepenuhnya kat Syaz.
Aku tarik nafas panjang....
"Hmm am....--"- kata² aku terputus lagi apabila Mak Cik Tia bercakap...
"Su.. Su kenal am kan? Memang payah nak keluarkan rasa cinta tu sekarang tapi percaya lah tiada pasangan yang kawin tak akan bahagia di penghujung cerita... Terima je la yee... Makcik berharap sangat Su dapat menjadi menantu Makcik. Dulu makcik pernah bercakap tentang hal ni dengan arwah mak kami Su. Walaupun berbeza agama tapi lepas kawin Ikram akan ajar Su jadi seorang isteri dan perempuan melayu sejati."- kata Makcik tia yang sudah memegang dan mengusap tangan aku dari tadi.
Aku kehilangan kata²....... Aku pandang kat Syaz.
Mata dia merah... Muka dia pun merah. Aku tahu sekarang dia sangat terluka. Aku nak cakap ngan dia but mulut aku seolah - olah terkunci ....
Aku tunduk...air mata aku berlinang...... Tak mungkin Syaz nak aku kawin ngan Ikram. Sedangkan dia memang sayangkan aku...
Hmmmmm.....
"Makcik. Diam tanda nya setuju. Suziey dah setuju tu.."- Kata Syaz lagi.
Dia sekarang tersenyum sinis.
Aku geram sebenarnya...takkan dia memang nak aku kawin kan? Huhh serabut..
Hati aku panas dah... Memang sengaja ke apa? Huhhhhh...
Makcik Tia masih mengharapkan jawapan. Ikram pula senyum² kat tepi aku...
"Cakap je la setuju tuu..susah sangat ke??"- kata Syaz lagi sinis....
"Kalau kamu terima... Malam lusa makcik terus langsungkan majlis pertunangan kamu ye..."- kata Makcik Tia lagi.
Aku melepaskan nafas yang berat.
"Makcik......."
*
*
*
*
*
Keep support.... I know has been so long i don't update. Sorry oky!!Always love you guys!!
YOU ARE READING
Cikgu itu aku punya
Teen FictionKisah ini tentang Cikgu dan Student~~ "wei weii, bodoh la kau ni! Kau ingat cikgu tu garang aku takut? bapa ahh memang tak la!"- Syazrina "padan muka sekarang sapa jatuh cinta?"- Zara L.E.S.B.I.A.N ---- (100% imagine!!!)