12

5.9K 98 17
                                    

Syaz pov

Aku tahu...kadang - kadang cinta ni tak boleh main paksa.

Cinta perlu pengorbanan... So itu lah terjadi dekat aku sekarang...sampai sekarang aku tak tahu apa perasaan Ziey dekat aku...

Semingu sudah berlalu dia tinggal dekat rumah aku, maksud nya nenek pun ada sekali . Pengetua beri kebenaran aku dan dia cuti selama 2 minggu... Sebab aku masih dalam rawatan trauma dia jatuh time hiking and dia pun masih terluka di bahagian lengan.

Seminggu itu juga aku jaga makan minum dia.. dan seminggu itu juga dia langsung tak jawap pertanya aku.... Mybe dia sedang tolak aku kot.
Tp ntah la asal kan dia dekat dengan aku..aku dah cukup puas hati.

"Hey! Nape menung² tak baik tau."- kata dia lalu mencuit hidung aku ...

Aku tersenyum manis.. even dia belum cakap apa2 tentang perasaan dia or accpt aku ask girlfriend dia...tp aku akan pastikan one day dia akan terima .

"Syaz?.."- tanya dia lagu.. aku terus merangkul erat pinggang dia ...

Mata kami bertentangan..

"Why? Saya menung sebab sedang fikirkan cara cam mane nak buat awak in love dengan saya Ziey.." kata aku lalu tersenyum manis..

Aku nampak muka dia resah semacam..tapi mata dia masih bertentangan dengan aku..

Cantik weii muka dia macam tu... Tak tahu cam mana nak describe.. but dia memang hari² cantik haha..

"Kalau saya cakap dah in love macam mane??"- tanya dia mengangkat satu kening dan merenung aku..

"Elehhh cakap je tuu.. sebenarnya awak rasa bersalah sebab buat saya suka awak kan? Yela saya ni kan girl awak pun girl macam mana nak bercinta cintu kan.."- kata aku lalu melepaskan tangan aku dari pinggang dia..

"Syaz... Alaaa saya cakap jee...awak pun masih belum tahu sama ada saya suka or tak kat awak kan? Why not you try hardest to show yours love to me?"- kata dia lalu mengusap tangan aku perlahan..

"What? Show my love? I has been do it for you Ziey. Didn't it enough to you ??"- aku tanya dia serious.

Weii tak leh terima lah kan guys... siang malam aku jaga dia... Aku sebut setiap perkataan love² tu before tidur and time dia bangun..tak cukup lagi ke hm??...

Kecewa sebenarnya...

Dia rapat kan diri dia dengan aku... Dia genggam tangan aku and usap perlahan..mata kami bertentangan... Dalam keadaan berdiri ni memang dia perlu donggak sikit untuk tengok aku...

"Awak masih muda Syaz... saya takut kalau semua perasaan awak tu just mainan masa remaja ni..... Saya tak nak di mainkan untuk kali kedua. I need the real love. I need someone who really meant they love. " kata dia perlahan.... Mata aku menikam sedalam dalam nya ke anak mata dia...

Aku tak faham la..ye memang aku remaja tapi dah memang aku sayang macam mana nak tunjuk kan? Selain dari actions sweet and care tu.

"Z--"- kata² aku terputus apabila d menyambung ayat nya..

"Saya tak cakap yang awak tak dapat bagi saya cinta yang saya nak. Just saya nak awak bukti kan sejauh mana perasaan awak tu. "- kata dia lagi..

"I love you. I really meant it."- balas aku lepastu kiss dia..

Kisss bibir dia satu benda yang buat aku ketagih tau... Setiap hari aku rasa nak kisss kisss kisss kisss dia...

Cikgu itu aku punyaWhere stories live. Discover now