1

8.1K 101 11
                                    

Syazrina pov

Dah lepas cuti seminggu memang malas sangat nak datang sekolah kena hadap semua benda macam dalam penjara huhh.....

"Yo yo , my friend Syaz!"- jerit Zara. Dia bestfriend aku, tapi dia ni memang pelik sikit. Aku escape dia on jaa tak pernah tolak. And lupa nak beritahu korang, aku dan si Zara ni kaki pau junior. Hehehe. Sampai pernah sekali mak budak tu mengamuk macam gorilla, fuyo kan main muka dia lakukan watak garang konon nyaa dekat belakang takut suami rupanya..

Aku tak kisah orang nak cakap apa. Yang printing hidup mesti ada wow! Orang nak cakap apa biarkan, buat apa nak dengar kan? Kalau dengar pun bukan dia yang hadap benda tu , kita juga . So be yourself.

"Woii Syazz oo mak Syazz , makcik Syazz!!"- Jerit Zara. Tak lama pekak la aku ni nanti..

"Ape? Ee kau ni rimass la asyik Syaz , Syaz , mana² pun Syaz!"- aku merunggut.

"Fine taknak kawan takpa. Kau susah kau sendiri. Bye!"- kata Zara lalu berlalu  pergi.

Dia ni memang cam tu, sikit2 merajuk. Aku tak tahu cam mana boyfriend dia dapat tahan dengan perangai childish dia.. dia merajuk dengan aku memang takkan lama 5 minit jer..nanti datang la dia haa. 

Aku teruskan perjalanan .. sambil2 itu minum n scroll ig .

Entah mana pergi nya mata sorang ni pulak sampai langgar aku..

"Oi! Kau ni takda mata ke?!"- aku marah dia.

Aku tinggi sedikit dari dia, oleh sebab hari ni kami masuk dorm so dapat pakai baju biasa. And dia pun pakai baju biasa, just dia pkai baju kurung yang ketat sikit. Body dia tak la mantap sangat, tubuh dia kecil molek je.. tak la kecik sangat, kecil dari aku je, kalau dengan pelajar lain mybe mereka sama , dia kurus sikit and pendek. Dia pakai cermin mata berbingkai bulat. Okay dia cute...heheh puji sejap tak salah kan..

Dia merenung tepat ke dalam anak mata aku. Muka dia berkerut macam sedang tahan marah. Walaupun kecik tapi kecil - kecil cili padi ok?

"Nurul Syazrina?"- tanya dia .

Aku pandang je muka dia. Dia yang langgar bukan aku. So dia yang dulu mulakan huhh.

"Biadap nya kamu ni!"- Dia cakap , suara dia tu tak macam orang biasa , dia tak berapa fasih bahasa melayu.... , dan aku boleh agak dia ni bukan beragama islam.. dia free hair.

"Yela nape? Kau yang langgar aku dulu! Kau la minta maaf. Pasal pulak aku?!"- aku balas ayat dia dengan kasar.

Lantakk lah nak jadi kingkong or gorila nanti..

"Kamu ni sudah melampau! Ikut saya masuk Unit Disiplin sekarang!"- dia mengeluarkan suara  marah nya. Woww sangat garang... Muka dia memang wuu masam mencuka macam kita time makan lemon.

"Ahhh kau sapa?! Kau ada hak ke?!" Marah aku lagi.

Suasana antara kami sangat tegang. Nasib baik masa tu takda pelajar yang lalu lalang.

"Cikgu Suziey ? Syazrina?"- panggil seseorang.kami sama menoleh...

"Pengetua..pelajar ini terlalu melampau! Dia tak hormat saya sebagai cikgu "- gadis yang aku marah tadi bercakap dengan pengetua..

"Maafkan kami Cikgu, dia ni memang budak bermasalah disiplin di sini ."- pengetua balas balik apa yang gadis tu cakap.

Rupanya dia ialah Cikgu?? Wowww ,badan kecik molek dah macam student mana la orang tahu kann, so not my fault.

"Syazrina! Minta maaf dengan cikgu kamu sekarang!"- pengetua marah aku. Aku pandang je muka dorang dengan bengis.

"Saya Minta Maaf Cikgu Suziey."- kata aku dengan terpaksa.

"Lain kali jangan buat lagi. Dia ni Cikgu kamu. Hormat. Berkat itu ada pada cikgu. Jangan buat masalah lagi Syazrina."- kata pengetua lagi.. aku hanya angguk jer...

Firsy day masuk dah macam ni.. hmm . Dia cikgu baru, so aku tak tahu. Hmm ada sesuatu yang tak kena dalam diri ini...

*
*
*
*
 

Please komen!!!
Votee!!!!!!

Sorry pendek.





Cikgu itu aku punyaWhere stories live. Discover now